فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

پیج رنک و اهمیت آن در سئو

پیج رنک و اهمیت آن در سئو بخش مهمی در بهینه سازی سایت می باشد، که کارشناسان این بخش باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند. پیج رنک یا همان (page rankk) راهکاری در گوگل  جهت اندازگیری مقدار اهمیت صفحات می باشد. در بخش رتبه دادن به صفحات تقریبا تمام بخش ها و سیگنال های درون صفحه ای از جمله عنوان صفحه، تعداد تکرار مناسب کلمه در صفحه، حجم نوشتار و غیره محاسبه می گردد. در قسمتی از این پروسه موتور جستجوی گوگل از پیج رنک جهت تنظیم نتایج جستجوها استفاده می کند. بنابراین سایت هایی که اهمیت بیشتری پیدا کرده و مهم تر قلمداد می شوند در رده های بالا قرار خواهند گرفت.

پیج رنک و اهمیت آن در سئو سبب شده است که کارشناسان این بخش توجه ویژه ای به این قسمت جهت رتبه بندی سایت خود داشته باشند. نحوه رتبه بندی سایت در گوگل امکان دارد به این شرح شکل گیرد: ۱۱- در ابتدا تمام صفحات مرتبط با عبارت جستجو را در بایگانی ذخیره می کند. ۲- سپس صفحات یافت شده را بر اساس پارامترهای موجود در صفحه رده بندی می نماید. ۳- مقدار وزن ها در متن پیوند لینک های ورودی صفحه محاسبه کرده و ۴- سپس نتایج جست و جو را براساس پیج رنک مرتب سازی می نماید.

پیج رنک دارای چه مفهومی در سئو می باشد؟

شاید برای شما سوال باشد پیج رنک دارای چه مفهومی در سئو می باشد؟ تئوری گوگل این طور بیان می شود که زمانی که صفحه ای آ به صفحه ب لینک می شود به این معنی است که از دیدگاه صفحه آ، صفحه ب یک صفحه مهم قلمداد می شود. پیج رنک این چنین اهمیت های  لینک دهی به صفحه را در پروسه تعریفی و رتبه بندی خود قرار می دهد.

چناچه صفحه هایی که دارای اهمیت زیادی هستند به صفحه ای لینک دهند، در این صورت لینک های صفحه مورد نظر به صفحه دیگر دارای اهمیت بیشتری می شود. البته باید گفت که متن لینک به پیج رنک ارتباطی پیدا نمی کند. چگونه می توان پیج رنک یک صفحه را دانست و از آن در بهینه سازی سایت استفاده نمود؟ جهت این کار می توان نوار ابزار مخصوص گوگل را نصب کرد، پس از نصب آن با مراجعه به هر صفحهپیج رنک آن عددی بین صفر تا ده می باشد که در نوار ابزار نشان داده می شود. به این طریق می توان مقدار رتبه سایت را تشخیص داده و جهت بهبود سایت و عملیات سئو از آن استفاده نمود.

منبع: پیج رنک و اهمیت آن در سئو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.