هر چه میگذرد افراد بیش تری به اهمیت سئو پی میبرند و متوجه ضرورت جایگاه وب سایت خود در گوگل برای رونق کسب و کار میشوند. هجمه کاربران و مدیران وب سایتها برای بهره مندی از سئو باعث شده است عرصه رقابت در گوگل بیش تر شبیه به میدان نبرد باشد. در میدانن نبرد هر حرکت شما روی رقیب تاثیر میگذارد و بنابراین هر گامی که بر میدارید، گامی که در حکم استراتژی کسب وکار شما خواهد بود، باید کاملاا آگاهانه باشد.
فست سئو پیش از این مقدمات این رقابت را فراهم کرده است و گامهای اساسی برای طراحیاستراتژی برد در سئو راتدوین و پیش بینی کرده است. تنها کافی است شما هم از استراتژیهای برد در سئو پیروی کنید تا پیروز قطعی میدان شوید.
انتخاب صفحات برای بهینه سازی
اگر مطالب آموزشی فست سئو را دنبال کرده باشید حتما میدانید که مفهوم سئو ارزان شعاری بیش نیست و پیچیدگیهای سئو آن را به فرآیندی پرچالش، پر زحمت و البته هزینه بر تبدیل کرده است. حال که بودجه فعالیت شما محدود است بهتر است پیش از اقدام برای سئوصفحات خاص و حساس را در سایت خود گلچین کنید و سئو را با همان صفحات شروع کنید.
مقایسه ابتدایی با رقبا
در سئو On-page بخشهایی به عنوان راهبرد مورد آنالیز قرار میگیرند که لازم است شما هم با آنها آشنا باشید:
۱ – URL ها
۲ – موضوعات
۳ – عناوین و زیرعنوانها
۴ – تصاویر و تگهای alt
۵ – توضیحات متا
۶ – ساختار محتوا
۷ – سرعت بارگذاری
۸ – طول محتوا در هر صفحه
۹ – سازگاری با موبایل
۱۰ – ابزارک و پلاگین (مثل دکمه های مربوط به شبکههای اجتماعی)
فاکتورهایی که در سئو Off-page در نظر میگیرند نیز عبارتند از:
تعدد بک لینکها به صفحه هدف
نوع بک لینکها
بعد از آنالیز رقبا این موارد برای رسیدن به استراتژیهای برد در سئو باید قادر باشید به سوالات زیر پاسخ دهید:
• کلمه کلیدی کانونی با توجه به الگوریتم سئو معنایی گوگل چیست؟
• تراکم کلمات کلیدی رقبا چه قدر است؟
• آیا کلمه کلیدی بین ۱۰۰ کاراکتر اول متن دیده میشود؟
• آیا از کلمه کلیدی در عنوان، زیرعنوان و موضوع استفاده میشود؟
• توضیحات متا به چه شکل نوشته میشوند؟
• ویژگی عناصر بصری به کار برده شده در وب سایت رقبا چیست؟
آنالیز رفتاری کاربران
برای این که آمار دقیقی از بازخورد و رفتار کاربران به دست آورید باید آنالیز رفتاری انجام دهید. هر چند که ابزارهای زیادی در این زمینه وجود دارد اما توصیه میکنیم وارد حساب Google Analytics خود شوید و به دو پارمتر زیر توجه کنید:
۱ – میانگین زمانی که کاربران در هر صفحه میگذارنند
۲ – نرخ فرار یا Bounce Rate