فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

اسراری درباره کراول شدن نسخه موبایل وب سایت که هیچ کجا نخوانده‌اید!

کراول شدن نسخه موبایل وب سایت

اگر پیگیر اخبار گوگل و سیستم جستجو آن باشید حتما می‌دانید که صفحات مبتنی بر موبایل در ایندکس شدن مقدم‌تر اند. این یک اصل است که مدیران وب‌سایت‌ها به صورت یک قانون پذیرفته‌اند؛ اما کسی درباره جزئیات آن خبر ندارد. البته که ما می‌دانیم باید به کاربران موبایل خود بچسبیم؛ چون گوگل برای راحتی آن‌ها اصول گذشته خود را زیر پا می‌گذارد. اما فکر نمی‌کنیم کسی بداند کراول شدن نسخه موبایل، همان جستجویی که توسط گوگل تمامی ندارد چه شکلی است و طبق چه جزئیاتی مدیریت می‌شود.
کراول شدن نسخه موبایل یک شاخص قریب‌الوقوع است که اطلاعات زیادی درباره آن در دست نیست. فست سئو بر اساس دیتا و اطلاعات موجود این چالش همیشگی برای مدیران وب سایت‌ها و گوگل را زیر ذره بین خود قرار  داده است و در این مطلب قصد دارد برخی از اسراری که تا کنون هیچ کجای وب نخوانده‌اید را در حوزه کراول و ایندکس شدن محتوا سازگار با موبایل با شما در میان بگذارد.

اسراری درباره کراول شدن نسخه موبایل سایت‌ها

اگر همه تصور می‌کنند باید به نسخه موبایل بیش‌تر بپردازند و اصلا خود را برای موبایلی‌ها از نو بسازند شما توجه نکنید؛ چون یک سرّ مهم گوگل را همین الان با شما به اشتراک می‌گذاریم:
هنوز هم به نسخه دسکتاپ وفاداریم!
گوگل هنوز هم به نسخه دسکتاپ وفادار است؛ چون الگوریتم‌های گوگل هنوز هم با توجه به بازدید‌های واقعی که از صفحات اصلی سایت صورت می‌گیرد هماهنگ است. بنابراین توجه بی قید و شرط به نسخه موبایل ریسک بزرگی خواهد بود.
موبایل و دسکتاپ مثل هم هستند!
یک رویکرد همیشگی و تکراری که بار‌ها در فست سئو روی آن تاکید داشته‌ایم را برای آن دسته از طراحان برنامه‌های موبایلی یا وب سایت دوباره مرور می‌کنیم. تجربه کاربری مهم‌ترین رویکردی است که یک طراح می‌تواند در انجام امور خود داشته باشد. اما بین خودمان باشد؛ مسائل مهم‌تر از تجربه کاربری هم وجود دارد. مثلا دیده شدن و جستجو شدن محتوا نسخه موبایل سایت توسط کاربران!
به یک جستجو آماری که بر اساس کراولر‌های غیر گوگلی میان نسخه دسکتاپ و نسخه موبایل سایت انجام شده است دقت کنید:
تک تک آماری که در این جدول درج شده‌اند نشان از یک کم و کسری دارند. اشتباه محض است اگر محتوا موجود در نسخه موبایل با محتوا دسکتاپ برابر نباشد. مثلا مطابق با جدول بالا کل صفحات موجود در وب سایت اصلی ۳۰۳۰ صفحه هستند. حال آن که نسخه موبایل ۲۰۰۹ صفحه داشته و این یعنی تمایز ۱۰۰۰ تایی میان دو نسخه از یک سایتی که باید کاملا مشابه باشند!
یکی دیگر از اسراری که درباره کراول شدن نسخه موبایل وب سایت باید بدانید لزوم تشابه جز به جز نسخه موبایل و دسکتاپ است تا گوگل هر دو را یکی بداند. فراموش نکنید که قرار نیست نسخه موبایل سبک‌تر باشد.

منبع: اسراری درباره کراول شدن نسخه موبایل وب سایت که هیچ کجا نخوانده‌اید!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.