فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

پای درد دل وبمستران : لینک‌ها مهم و موثر اما دوست نداشتنی

در زندگی چیز‌های ترسناک و رعب‌آور زیادی وجود دارد. ترس از تاریکی، ترس از ارتفاع، ترس از مرگ(!). اما هیچ چیز برای وبمستری بی تجربه یا حتی باسابقه ترسناک‌تر از لینک و قضیه لینک‌سازی مشهور نیست. طبق تجربه‌ای که به دست آورده‌ایم با ورود به سال جدید معمولا ترس و دلهره زیادی برای مدیران وب سایت ایجاد می‌شود که دلیل اصلی آن نگرانی بابت تغییر اصول لینک‌گذاری است. از آن جایی که ساخت لینک یا لینک بیلدینگ از مهم‌ترین  راه‌های پیوند یک وب سایت با محیط خارجی است و می‌تواند با لینک بازدید کسب کند بنابراین طبیعی است که تغییرات مداومم  الگوریتم‌های گوگل کمی وبمستران را نگران کند.


اوایل که هنوز نقش سئو به این شکل پر رنگ نشده بود همه لینک‌های رایگان را دوست داشتند؛ اما همین که دایرکتوری‌های بی‌کیفیت و لینک‌های اسپم افزایش یافتند همه فهمیدند که در برخی از مواقع لینک نداشتن خودش بهترین لینک بیلدینگ می‌تواند باشد!  
ترسی که به جان مدیران سایت‌ها افتاده بود هنوز هم وجود دارد و انگار تمامی نخواهد داشت. از این رو پای پای درد دل ویمستران نشستیم و تصمیم گرفتیم مطلب امروز را به تحلیل همین مطلب لینک‌ها مهم و موثر اما دوست نداشتنی اختصاص دهیم.

بررسی انواع و اقسام لینک‌ها در سایت

اولین بار ترسی که از لینک گذاری به وجود آمد با nofollow کردن لینک‌ها کمی تقلیل یافت. جستجو و آنالیز لینک‌ها در سایت‌های مختلف آغاز و حتی درخواست حذف لینک از وب سایت‌های اسپم و هرز داده شد. بهتر است اصلا این دوره وحشتناک را فراموش کنیم که هر کسی فتوا خودش را صادر می‌کرد و پیروی از هیچ کدام از آن‌ اصول صد در صد تضمینی و درست نبود!
برخی از ترس‌هایی که در ساخت لینک برای وبمستران وجود دارد عبارتند از:
ترس از دنبال کردن لینک‌ها به صورت فعال
این که در سایت‌های مختلف به شما لینک داده شود یکی از ترس‌هایی است که این روز‌ها فراگیر شده است. اغلب افراد ادعا می‌کنند که بالینک بیلدینگ داخلی می‌توانند سایت را بالا ببرند. اما باید پذیرفت که لینک گرفتن از اطراف و سایت‌هایی که شناخته شده هستند با لینکی که  خودتان درر مطالب قرار می‌دهید، حال هر چه قدر که می‌خواهد جذاب باشد متفاوت است. بنابراین در یک سایت موفق همواره بودجه‌ای برای لینک گرفتن از سایرر سایت‌ها در نظر گرفته شده است.
فکر می‌کنید گوگل تشخیص می‌دهد تفاوت لینکی را که شما در صفحه فیس بوک خود قرار داده‌اید و از طریق آن کاربر وارد سایت شده است با لینکی که از طریق بازاریابی ایمیلی ارسال شده باشد؟
مسلما نه! دنبال کردن لینک‌ها و بهره‌وری از سایت‌های پربازدید‌تر ترس ندارد!

منبع: پای درد دل وبمستران : لینک‌ها مهم و موثر اما دوست نداشتنی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.