فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

سئو چیست ؟

سئو چیست ؟
سئو یا بهینه سازی موتور جستجو یک روند فنی، تحلیلی و خلاق برای ارتقاء و بهبود دید یک وب سایت است.
هدف : ایجاد SEO Friendly Website.
سئو چیست ؟ SEO مخفف Search Engine Optimizationn به معنی بهینه سازی موتور های جستجوگر بوده که بخش اعظم آن متعلق به  گوگل است. اصولی از استراتژی ها، تکنیک ها و تاکتیک های افزایش کمی بازدیدد کنندگان و تبدیل آن ها به بازدید کنندگان کیفی (مشتریان) در یک سایت با افزایش رنکینگ در نتایج جستجو یاا SERP شامل Google، Bing، Yahoo و دیگر موتور های جستجو است که نیازمند CTR بالاست.

تکنیک های سئو

تکنیک های سئو عبارتند از:
– White Hat SEO یا سئو کلاه سفید (مطلوب گوگل)
– Black Hat SEO یا سئو کلاه سیاه (خط قرمز گوگل)
– Grey Hat SEO یا سئو کلاه خاکستری (سئو کلاه سیاه با ظاهر سفید)
ترافیک ارگانیک از طریق تکنیک کلاه سفید حاصل می شود و تکنیک کلاه سیاه دیر یا زود به فرود در نقطه قرمز گوگل (پنالتی) می انجامد. سئو کلاه خاکستری امروز، سئو کلاه سیاه فرداست.

انواع سئو سایت

انواع سئو سایت شامل ۳ تکنیک اصلی به شرح زیر است:
۱ – On-Page SEO (سئو داخلی سایت)
اشاره به عناصر وب سایت (محتوا) شامل عنوان صفحه، توضیحات متا، متا تگ ها، لینک SEO Friendly ، تگ body ,h1, h2, h3, h4، چگالی کلمات کلیدی، سئو تصاویر و لینک های داخلی است.
۲ – Off-Page SEO (سئو خارجی سایت)
اشاره به بک لینک ها شامل شبکه های اجتماعی، وبلاگ نویسی، بازاریابی وبلاگ، بازاریابی انجمن (Forum)، ثبت سایت در موتور های جستجو، بازاریابی ویدئویی، ثبت سایت در لیست محلی (مانند Google local، maps،yahoo local، سایت های زرد و …) است.
۳ – Technical SEO (سئو فنی سایت)
متمرکز بر Crawler ها و ایندکس محتوا و اشاره ساختار سایت از جمله استفاده از پروتکل امن HTTPS، ساختار URL ها و لینک های داخلی دارد. رتبه بالا معلول سرعت بالای سایت و سرعت بالا معلول قالب های ساده، بهینه سازی تصاویر، محدود کردن Redirect ها، Mobile Friendly Website، داده های ساختار یافته و عدم استفاده از محتوای تکراری است.

سئو پی آر (SEO PR)

الگوی سئو پی آر (Public Relation For SEO) ترکیبی از سئو و روابط عمومی است که برای ایجاد ترافیک سایت بکار می رود. یک استراتژی روابط عمومی آنلاین حقیقی از طریق رسانه های اجتماعی، کاوش جهانی و رویکرد چند مجرایی در جهت ارتقاء سئو یک نام تجاری که با افزایش و بهبود دید مشتری در جهت ایجاد توجه، آگاهی و اعتماد برای اندازه گیری ROI انجام می شود. سئو پی آر نیازمند حفظ تمرکز کاربر، تمرکز بر ابتکار و شبکه های اجتماعی و درک سیگنال های اعتبار گوگل است.

تفاوت سئو پی آر و ORM

مدیریت شهرت آنلاین یا ORM با استفاده مناسب از جستجوگر ها و تاکتیک های دیگر برای ایجاد و حفظ تصویر مثبت از یک برند یا نام تجاری، شرکت و یا شخص انجام می شود و یک کمپین شهرت به ایجاد محتوای مثبت متکی است. نوعی روابط عمومی فنی که از بازاریابی محتوای سلطه جو و سئو استفاده می کند. این تفاوت سئو پی آر و ORMM است.

سئو پی آر

سئو پی آر

موتور های جستجو و سئو  

موتور های جستجو و سئو بر یکدیگر تاثیر مستقیم دارند. آن ها برنامه های نرم افزاری یا ابزار مبتنی بر وب با توانایی و ویژگی های  خاص خود هستند که اسناد و فایل ها را طبق کلمه کلیدی خاص جستجو کرده و لیستی از اسنادد را بر اساس اهمیت آن ها در نتایج SERP به نمایش می گذارند و این کار با استفاده از الگوریتم های مختلف بطورر خاص در سیستم هایی مانند گوگل، بینگ و یاهو! تعیین می شود. موتور های جستجو برای Fetch کردن اسناد از Spider ها استفاده می کنند. برنامه دیگری به نام Indexer پس از خواندن این اسناد، آن ها را بر اساس کلمات موجود در آن ها ایندکس می کند. هر یک از موتور های جستجو از الگوریتم های اختصاصی خود برای ایجاد چنین شاخص هایی استفاده می کنند و نتایج هدفمند را برای Query ها نمایش می دهند.
نکته: بهترین معیار های سئو سایت باید از طریق مشاهده و آزمون و خطا تعیین شود.

فاکتور های سئو و رتبه بندی گوگل

گوگل با سهم ۷۶ درصد به عنوان بزرگترین موتور جستجوی جهان، محبوب ترین و پرکاربرد ترین موتور جستجوگر در میان کاربران است. افزایش رنکینگ سایت در گوگل نیازمند رعایت قوانین سئو آن است. گوگل برای جلوگیری از نقض قوانین خود از الگوریتم های خود استفاده می کند. همچنین با ارائه ابزار های رایگان سئو که پرکاربرد ترین آن ها Google Webmasterr گوگل وبمستر تولز، گوگل آنالیتیک Google Analytics است. فاکتور های سئو و رتبه بندی گوگل عبارتند از:
– URL ها و محتوا
– UI یا رابط کاربری
– قوانین خاص الگوریتم ها
– Brand signals و Social Signals
– Pop-up به رتبه بندی شما صدمه می زند.
– عوامل تکنیکال بعنوان پیش نیاز رتبه بندی
– بک لینک (استراتژی بک لینک کم و مستمر)
– عوامل اسپم سایت on-page و Off-page
– Domain یا دامنه شامل سن دامنه، کلیدواژه های دامنه، تاریخ انقضا، پسوند دامنه

الگوریتم های گوگل سئو

هر کدام از الگوریتم های گوگل سئو طبق قوانین تعریف شده خود وظیفه ای دارند که بر سئو سایت موثر است.
– الگوریتم پاندا گوگل : بصورت ماهانه اجرا می شود. ضد محتوای بی کیفیت، سرقت ادبی و UX ضعیف.
– الگوریتم گوگل پنگوئن : ضد سایت های اسپم، دریافت بک لینک از سایت های نامرتبط، PBN و پولی.
– الگوریتم دزدان دریایی گوگل : ضد سایت ها با گزارش نقض قوانین حق تکثیر و سرقت محتواست.
– الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل : وظیفه تولید نتایج مرتبط با درک بهتر معنای Query ها.
– الگوریتم کبوتر گوگل : ارائه نتایج با کیفیت و متناسب با جستجوی محلی.
– الگوریتم موبایل گدون گوگل : افزایش رتبه صفحات موبایل دوستانه در SERP و تنزل رتبه های بدون نسخه موبایلی.
– الگوریتم RankBrain گوگل : ارائه نتایج بهتر جستجو بر اساس ارتباط و یادگیری ماشین.
– الگوریتم Possum گوگل : ارائه نتایج متنوع و بهتر بر اساس مکان جستجوگر ها و آدرس کسب و کار.
– الگوریتم Fred گوگل : آخرین الگوریتم گوگل و الگوریتم جدید گوگل در سال ۲۰۱۷ که وظیفه فیلتر سایت ها با کیفیت پایین و محتوای آگهی محور را دارد.

رتبه الکسا سایت و سئو

سایت الکسا به آدرس Alexa.com در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت تابعه مستقر در کالیفرنیا Amazon.com تاسیس شد و به جمع آوری اطلاعات ترافیک سایت های تجاری اختصاص یافت. الکسا شاخصی برای نشان دادن تعداد بازدیدکنندگان و میزان محبوبیت با نمایش رتبه جهانی و کشوری سایت ها و وبلاگ ها در میان رقبایشان است. رتبه جهانی الکسا در گوگل ۱٫۵۷۸ است. رتبه الکسا و سئوبر اساس داده های ۳۳ ماه اخیر ترافیک سایت است. سایت با بازدید بیشتر رتبه الکسای کمتری دارد. گوگل به عنوان پربازدید ترین سایت و فیس بوک، یوتیوب، و یاهو نیز پشت سر آن قرار دارند.
نقاط ضعف الکسا چیست؟ رتبه بندی الکسا مناسب است اما تمام وب سایت ها نوار ابزار الکسا ندارند. بنابراین سایت های زیادی با ترافیک بالا هنوز رتبه بندی نشده اند. پس رتبه جهانی الکسا نسبی بوده و ممکن است کاملا درست نباشد. حجم نمونه مخاطبان آن بسیار کوچک بوده و براحتی می تواند به بازی گرفته شود یا تحت تاثیر و نفوذ قرار گیرد. بنابراین الکسا نمی تواند ابزار مطلق برای سنجش سئو سایت باشد.

الکسا سایت و سئو

الکسا سایت و سئو

فاکتور های سئو و رتبه بندی سایت الکسا

فاکتور های سئو و رتبه بندی سایت الکسا حول محور موارد مشخص شده و طبق ارقام بدست آمده از سایت ها، رتبه سایت را مشخص می کند.
– URL ها و محتوا منحصربفرد
– Pagespeed وPageviews
– اولین تجربه کاربری (UX) موبایل
– Time on Site و Bounce Rate
– Social signals و سیگنال بازدیدکنندگان
– Technical Factors و Featured snippets
– Search Visits بهمراه کیفیت و تنوع بازدید کنندگان
– Local و Backlink ها (دریافت لینک از سایت های مرتبط)

خدمات سئو

خدمات سئو جهت ارتقاء رتبه و افزایش ترافیک ارگانیک نتایج جستجو ارائه می شود. همچنین موجب اطمینان از دسترس پذیری وب سایت و افزایش شانس مکشوف شدن در نتایج موتور جستجو است. فست سئو ارائه دهنده خدمات سئو و بهینه سازی سایت طیف گسترده ای از پکیج ها و آپشن های سئو با تعرفه سئو یک بار پرداخت برای سایت های کوچکتر و تعهد پرداخت ماهانه به ازای عملکرد و پشتیبانی مداوم بر اساس نیاز مشتری ارائه می دهد. این خدمات شامل موارد تعریف شده در حوزه های سئو هستند اما محدود به آن ها نیستند!
سخن آخر:
برای درک بهتر جمله سئو چیست بایستی مانند گوگل به فکر ارائه یک ارزش واقعی به مشتری در دراز مدت باشید. اجرای الزامات فنی  گوگل یک شعبده بازی برای موفقیت نیست اما انجام آن در سراسر صفحات سایت موثر بوده وو دچار پنالتی گوگل نمی شوید. همواره به یاد داشته باشید: بهینه سازی بیش از حد = اسپم
فست سئو به عنوان شریک بالقوه شما در موفقیت


منبع: سئو چیست ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.