فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

رنکینگ یا رتبه بندی سایت در گوگل

در دنیای امروز که اینترنت نقش مهمی در تبادل اطلاعات در میان افراد دارد، وب سایت ها نقش مهمی را در این میان ایفا می کنند و از آنجایی که اینترنت مرزها را شکسته و از این طریق تمام دنیا می توانند با هم ارتباط داشته باشند، لذا سایت های مختلف در زمنیه کاری خود با هم رقابت دارند که با گذاشتن مطالب خاص و بکر، بتوانند رتبه خود را در گوگل بالا ببرند. رنکینگ یا رتبه بندی سایت در گوگل براساس میزات کیفیت سایت مشخص می شود لذا مهمترین هدف بهینه سازی سایت این است که رنکینگ سایت شما را بالا  ببرد.

رنکینگ یا رتبه بندی سایت در گوگل

منظور از پیج رنک (Page Rank) گوگل چیست  

پیج رنک گوگل که اولین بار توسط لری پیج ابداع شد، معیاری برای رتبه بندی سایت است. بر طبق اصول گوگل، هر چه صفحه ای  میزان ورودی بیشتری داشته باشد، اعتبار آن بیشتر است زیرا این نشان می دهد که محتویات آن سات، در میان کاربران، جایگاهه بهتری داشته است. پیج رنک، در یک دانه عددی بین ۱۰-۱ تعریف می شود که هم تاثیر زیادی بر رتبه بندی سایت شما دارد و هم بر  میزان اعتبار سایت شما موثر است. مسلما سایتی که از نظر پیج رنک، رتبه بهتری را کسب کند، میزان بازدید آن بیشتر بودهه است و در نتیجه با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، میزان استقبال از آن سایت بیشتر خواهد شد. لازم است بدانید که گوگل پیجج رنک را برای کل سایت تعیین نمی کند بلکه جزئی تر عمل نموده و به بزوی صفحات تمرکز می کند و هر صفحه ای که از فاکتورهای قانونی سئو پیروی کرده باشد و کیفیت بالتری داشته باشد، در پیج رنک رتبه می گیرد.
اگر قصد دارید بدانید که رتبه شما در پیج رنک چگونه است هم می توانید به سراغ سایت های بررسی سئو بروید و هم این که قسمت های خاص مرورگر که سئوکار برای شما تعیین می کند استفاده کنید و هم رتبه سایت خود را ملاحظه کنید و هم از وضعیت  سایتت  رقبا با خبر شوید.

راه حل افزایش پیج رنک

در رتبه بندی سایت، بهترین راه برای افزایش رتبه این است که میزان ورود به صفحاتی از سایت که رتبه بالاتری را در پیج رنک کسب نموده اند، زیاد کنید. برای مثال در داخل سایت خود مقاله ای قرار می دهید و در ان از موضوعی یاد می کنید که در صفحه دیگر همین موضوع سبب افزایش رتبه آن صفحه شده است حالا با لین کردن آن موضوع در مقاله فعلی، کاربر را به صفحه با رنک بالا ارجاع می دهید.


منبع: رنکینگ یا رتبه بندی سایت در گوگل

لیست سیاه خطر جدی در سئو (قسمت دوم)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.