فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

لینک داخلی (Cross-linking) و اهمیت وجود آن

یکی از روش های بهینه سازی سایت، تولید محتوا است. زمانی که شما مقاله ای برای سایت خود می نویسید، لینکی به آن صفحه که  این مقاله در آن وجود دارد اختصاص می دهید به این قبیل از این که که متعلق به سایت خود شما هستند و هر کدام یک صفحه خاص را نشان می دهد، لینک های داخلی گفته می شود.
هر صفحه از هر سایتی باید یک لینک داشته باشد تا گوگل در زمانی که قصد بررسی سایت را دارد، بتواند به تمام صفحات رجوع کند و از محتویات آن ها با خبر شود. همان گونه که قبلا گفته ایم، گوگل رتبه بندی سایت را براساس هر صفحه جداگانه انجام می دهد و ممکن است رتبه شما از نظر یک صفحه بالا باشد ولی در صفحه دیگر شما افت رتبه داشته باشید. لینک های داخلی باید به هم ارتباط داشته باشند تا موتور جستجو راحت بتواند به همه دسترسی پیدا کند و یک شبکه شبیه تار عنکبوت ایجاد شود.
ساختار عنکبوتی یا هرمی به این صورت است که در یک سایت، از صفحه اصلی به صفحات فرعی دسترسی پیدا کرد و وقتی وارد هر یک از این صفحات فرعی می شوید، می توانید به صفحات دیگر دسترسی پیدا کنید. اما در لینک دهی نباید افراط نمود و زیاده روی کرد زیرا در این صورت کاربر خسته خواهد شد چون هدف از لینک های داخلی، دسترسی سریع تر کاربر به مطالب و افزایش بازدید است.

لینک داخلی (Cross-linking) و اهمیت وجود آن

دلایل اهمیت لینک های داخلی در بهینه سازی سایت

به طور کلی، وجود لینک های داخلی به چند دلیل اهمیت دارد و وبمسترها نباید از ان غافل شوند:
۱- زمانی که هر صفحه سایت شما، یک لینک داشته باشد، کاربر راحت تر می تواند به مطالب دسترسی پیدا کند و این به خصوص در زمانی که شما بخواهید از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ سایت خود استفاده کنید، اهمیت بیشتری می یابد.
۲- همچنین وجود لینک های داخلی باعث می شود که کاربر از یک متن بتواند به مقالات دیگر دسترسی پیدا کند پس سرگرم خواندن مطالب می شود و در نتیجه ضریب بازگشت سایت شما کم می شود.
۳- وجود لینک هاید اخلی برای خود وبسمتر ها هم مفید است زیرا زمانی که بخواهند به یک کاربر درباره یکی از مقالات اطلاعاتی دیگر بدهند یا پاسخ آن ها را بدهند، راحت تر می توانند به آن مقاله دسترسی پیدا کنند.
۴- وجود لینک های داخلی باعث می شود که رنکینگ بین صفحات سایت تقسیم شود.


منبع: لینک داخلی (Cross-linking) و اهمیت وجود آن

آیا گرفتن رتبه بالا بدون سئو شدنی است؟
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.