فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

منظور از ضریب بازگشت یا Bounce Rate چیست

همان گونه که می دانید، مخاطبین سایت ها، کاربران هستند و رقابت سایت های هم موضوع، به سمت جذب کاربران بیشتر به سمت خود است. در واقع تمام تلاش افراد بر این است که سایتی با محیط و مطالب جذاب و محصولات برند و مفید طراحی کنند که کاربر در زمان ورود به آن سایت، به ماندن بیشتر در سایت و استفاده از مطالب و محصولات، ترغیب شود. پس متوجه شدید که میزان جذابیت سایت شما توسط بازدیدکنندگان و میزان توقف آن ها در سایت مشخص می شود و برای سنجش این جذابیت، از معیاری به نام ضریب بازگشت یا Bounce Rate استفاده می شود.


ضریب بازگشت یا Bounce Rate

تعریف کلی از ضریب بازگشت

ضریب بازگشت به تعداد کل کاربرانی گفته می شود که زمانی که وارد سایت شما می شوند، بلافاصله و بدون بررسی سایت، آن را ترک می کنند و لذا به آن درصد خروج یا نرخ پرش هم گفته می شود. پس همان طور که متوجه شدید، ضریب بازگشت در واقع یک  معیار منفی برای سایت است یعنی هر چه ضریب بازگشت بیشتر باشد یعنی تعداد پرش کاربر از سایت شما بیشتر بوده و نشان می دهد که سایت شما چقدر ضعیف است.

نحوه محاسبه ضریب بازگشت و دلیل اهمیت آن

برای محاسبه ضریب بازگشت، ما باید تعداد خروجی های کاربران بلافاصله پس از ورود را به کل تعداد بازدیدکنندگان سایت تقسیم کنیم و نه این که فقط به تعداد خروجی های آنی توجه داشته باشیم. اما دلیل این که چرا دانستن ضریب بازگشت لازم است این است که این شاخص، میزان موفقیت سایت شما را در میان رقبا تعیین می کند.
اگر ملاحظه نمودید که ضریب بازگشت در حال افزایش است، این بدان معنی است که سایت شما دچار ضعف شده است و شما باید  با اقداماتی مثل به روز رسانی بیشتر، جذاب تر کردن محتواهای سایت و حتی طراحی سایتت و… ، سایت خود را از نابودی نجات دهید زیرا به طور تقریب اگر ضریب بازگشت به بالای ۸۰ درصد برسد، سایت شما در سراشیبی تند زوال قرار گرفته است.
از طرفی اگر ملاحظه نمودید که روزانه تعداد بازدیدکنندگان سایت در حال افزایش است ولی در کنار آن میزان ضریب بازگشت نیز به موازات افزایش تعداد بازدیدکنندگان افزایش می یابد، این اتفاق خوبی نیز و در دراز مدت تاثیر منفی خود را نشان خواهد داد لذا هرچه روزانه تعداد بازدیدکنندگان سایت زیاد و ضریب بازگشت کم شود، یعنی سایت شما به سمت رتبه بندی عالی حرکت می کند.


منبع: منظور از ضریب بازگشت یا Bounce Rate چیست

لینک داخلی (Cross-linking) و اهمیت وجود آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.