فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

معرفی الگوریتم کافئین گوگل

در سئو سایت، هدف اصلی، افزایش بازدید سایت است که این هدف با جذب کاربر بیشتر تحقق می یباد. هر کاربر در زمانی که به سایتی رجوع می کند به دنبال یافتن پاسخ سوالات یا کالای مورد نیاز خود است لذا هر چه سایتی از این نظر قوی تر باشد، مسلما تعداد کاربر بیشتری از آن بازدید می کند.

لذا به منظور سئو سایت و در نتیجه افزایش بازدید سایت، وبمسترها باید طی یکی برنامه زمانی منظم، اقدام به آنالیز سایت خود نمایند تا نقاط قوت و ضعف سایت را بررسی و نسبت به رفع و تقویت آن ها اقدام نمایند. در این راستا، یکی از اقدامات، تغییر در محتوای سایت است. حال در زمانی که سایتی محتویات خود را تغییر می دهد، گوگل باید بتواند آن تغییرات را شناسایی کند چون در رتبه بندی سایت تاثیر دارد.

گوگل قبلا سیستمی به نام سیستم ایندکس (index) داشت که در آن ابتدا تک تک صفحات یک سایت بررسی می شود و سپس هر سایت براساس کلمات کلیدی خاص آن که در گوگل هم ثبت شده است، گروه بندی می شوند و زمانی که فردی عبارتی را سرچ می کند، متناسب با موضوع جستجو شده، یکی از صفحات از ایندکس در اختیار او قرار می گیرد.

عیب این روش این بود که سرعت به روزرسانی گروه ها با هم متفاوت است و از طرفی گوگل برای به روز رسانی هر گروه، باید اطلاعات صفحات ورودی را آنالیز کند که زمان آنالیز متفاوت است در نتیجه به روزرسانی صفحات همزمان نخواهد بود اما امروزه گوگل الگوریتمی به نام الگوریتم کافئین طراحی نموده است که مشکلات فوق را ندارد.

 

الگوریتم کافئین گوگل

الگوریتم کافئین گوگل

 

کارایی الگوریتم کافئین گوگل

مهمترین حسن این روش، مدت زمان بسیار کم در به روزرسانی صفحات است که ابتدا صفحات در یک فایل کوچک قرار می گیرند بعد هر صفحه که تغییر کند، بلافاصله این تغییرات به طور مستقیم در آن صفحه اعمال می شود. این الگوریتم، یک پشتیبان بسیار مناسب برای محتوای سایت به حساب می آید. مهمترین ویژگی های این الگوریتم عبارتند از:

۱-    سرعت به روزرسانی صفحات در الگوریتم کافئین بسیار بالا است و در هر ثانیه هزاران صفحه را به روزرسانی می کند و در نتیجه کاربر می تواند به به روزترین صفحات دسترسی داشته باشد.

۲-    سرعت الگوریتم کافئین بالا است در نتیجه به گوگل کمک می کند تا جست و جوی معنایی در عبارات را در مقیاس های بزرگتر انجام دهد و در نتیجه نتایج بهتر و بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد.

 منبع: معرفی الگوریتم کافئین گوگل

حتما بخوانید :

روش های سریع قرار گیری در ایندکس گوگل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.