فرایند بهینه سازی محتوا برای ارتقای کیفی و ارتباطی محتویات سایت انجام میگردد. ما در مورد چند چیز که باعث میشود موتورهای جستجو و کاربران محتوایی را خوب تفسیر کنند صحبت کردیم ولی اول از همه، قصد دارم چند مثال برایتان بزنم که چطور من و شما به عنوان انسانها میتوانید یک قطعه محتوا را بخوانیم و موضوع آن را بفهمیم. به مثال سفر در کالیفرنیا میپردازیم.
فرض میکنیم که فردی به ما یک سند تک صفحه داده است و به ما گفته که این سند در مورد سفر در در کالیفرنیا است. ما متنی در مورد نقاط برجسته ی ساحل غربی ایالت متحده میخوانیمT چند عکس از ساحل و اقیانوس میبینیم و در مورد قوانین پارک کردن در کنار آزاد راه ها میخوانیم. ممکن است این در مورد سفر در کالیفرنیا باشد ولی خواندن سند چندان روشن نیست. صفحه را میبندید و احتمالا دلسرد میشوید حتی اگر عبارت ” سفر در کالیفرنیا ” در متن اینجا استفاده شده باشد و شرحی از داستان وجود داشته باشد ولی هیچ قالب مرکزی برای تمرکز در آن دیده نشده است. هم موتورهای جستجو و هم مردم انتظار وضوح و کیفیت را از صفحات وب دارند انها میخواهد بدون لحظه ای درنگ موضوع محتویات صفحه را در یابند و مهمتر از آن، میخواهند بتوانند به محتوا اعتماد کنند. اگر من از شما بخواهم که منبعی در مورد سفر در کالیفرنیا پیدا کنید و صفحه ای برایم بیاورید که حاوی چند عبارت و متن باشد که ارتباطی به نقاط برجسته و ایالت کالیفرنیا نداشته نباشد دفعه ی بعد دیگر از شما درخواستی نمیکنم و یا اینکه اگر درخواست کنم دیگر به شما اطمینان نمیکنم از طرف دیگر، اگر شما محتوایی قابل توجه در اختیارم قرار دهید که توصیفی از سفر در نقاط برجسته ی کالیفرنیا با نقشه ها، راهنماهای پیمایش توصیفی از زندگی جانوری و گیاهی کالیفرنیا را همراه داشته باشد و نظرات دیگر مسافرین از این سفر در کالیفرنیا را در خود جای داده باشد بعدا سوالهای بیشتری در موردش از شما میپرسم و به پاسخهای شما اعتماد میکنم و در جهان اینترنت وقتی مردم محتوایی که میخواهند را پیدا میکنند، به اشتراکش میگذارند موتورهای جستجو بسیاری از این به اشتراک گزاری ها را پیدا میکنند و ان را به عنوان نشانه ای از اعتماد در نظر میگیرند و با نمایش بیشتر شما به شما پاداش میدهد. وقتی که به بهینه سازی محتوا میپردازید ، توجه داشته باشید که ما محتوای خود را بهینه سازی میکنیم تا از کاربران و. موتورهای جستجو امتیاز بگیریم و ما تمرکز خود را بر قالبها و ایجاد اعتماد میگذاریم. مبحث بهینه سازی محتوا در مورد انواع محتوا صدق می کند و این طرز فکر باید در مورد تمام محتوا ها در نظر گرفته شود.
منبع : بهینه سازی محتوا