موتورهای جستجو به بک لینک ها برای تعیین قابل اعتماد بودن و معتبر بودن استناد میکنند و برای رسیدن به یک وضعیت خوب، باید حواستان به فرصتهای لینک بیلدینگ باشد. یک راه آسان برای پیدا کردن فرصتهای جدید، تحلیل لینکهای وب سایتهای دیگر در رنکینگ عبارت کلیدی هدف میباشد. منطق این موضع خیلی ساده است به این صورت که اگر صفحه ی وبی برای کلیدواژه هدف رنک خوبی دریافت کند باید لینک برگشتی و لینک بیلدینگ خوبی نیز داشته باشد. با بررسی آن لینکها، ما باید برخی از لینکها که به دنبالش میرویم را پیدا کنیم تا رنکینگ سایت بهبود بخشیده شود. بزارید مثالی بزنم، فرض کنید که ما میخواهیم فرصتهای ساخت لینک جدیدی برای عبارت “طراحی سایت” پیدا کنیم. در گام اول باید به گوگل رفته و آن عبارت را جستجو نمایید نتایج برتر به خاطر بهینه سازی که انجام داده اند در رتبه بالا قرار میگیرند ولی علت دیگر رنک گیری خوب آنها به خاطر لینکهای خوبی است که به آن اشاره کرده اند. ما میخواهیم بفهمیم که چه کسی به آن صفحات لینک کرده است و تعیین کنیم که چطور آن لینکها را بدست آورده است و یک استراتژی لینک بیلدینگ برای تقلید تلاشهای آن بسازیم. یکی از ابزارهایی که میتوانیم برای اینکار استفاده کنیم سایت Open Site Explorer میباشد. موضوعی که باید به یاد داشته باشید این است که از لینکهای با کیفیت و قوی در سایتتان استفاده نمایید بنابراین بر لینکهای برگشتی تمرکز کنید که اعتبار یا دامین معتبری داشته باشد. باید حواستان به فرصتهای مختلفی که در لیستها دارید باشد و شما میتوانید در آن دایرکتوری های دیگری را پیدا کنید تا سایت خود را در آن قرار دهید. شما باید سایت خود را در دایرکتوریهای با کیفیتی قرار دهید ولی احتمال این وجود دارد که برخی را نادیده بگیرید و این تحلیل به شما کمک میکند تا دایرکتوریهایی که رقبای شما پیدا کرده اند را پیدا کنید تا از آن کمک بگیرید.
یکی دیگر از روشهایی که شما میتوانید از آن به عنوان فرصتی بهره ببرید استفاد از وبلاگ نویسی به صورت مهمان است. به این صورت میتوانید به وب سایتهای دیگر رفته و پیشنهاد دهید تا برای وبلاگشان محتوایی بسازید. این معامله ای دو سر برد است، هم انها محتوایی خواهند داشت که به سایت و کاربرانشان کمک میکند و در عوض لینکهایی از سایتتان در محتوای تولیدی شما در سایتشان قرار میگیرد. نه تنها اینکار به توسعه لینک برگشتی کمک میکند بلکه میتواند روابط صنعتی شما را گسترش دهد و یک سازمان بخشی عالی را به وجود آورده و وضعیت صنعتی شما را بهبود بخشد همچنین باید حواستان به لینکهای سایتهای غیرانتفاعی نیز باشد. بسیاری از شرکتها از سازمانهای غیر انتفاعی توسط اهدایه ها، متخصصین و کارهای دیگر و بسیاری اوقات سازمان ها، به سایت شما لینک میکنند. هر گاه که سازمانهایی و اسپانسرهایی بدست می آورید لینکهای این دامنه ها توسط موتورهای جستجو بسیار قابل اعتماد به نظر میرسند بنابراین شما باید فکر کنید که کدام علتها برای سازمان شما مهم هستند و از آنها پشتیبانی کنید و یا اینکه با یک شرکت غیر انتفاعی که با آن در ارتباط هستید همکاری کنید تا لینک یا داستانی برای انتشار در سایت تهیه نماید. روش دیگری برای تولید محتوای با کیفیت آموزشی وجود دارد و آن پست کردن آن در وب سایت برای بدست آوردن لینک است. وب سایتهای بسیاری وجود دارند که هدف اصلی آنها ارتقای وضعیت آموزشی صنعتی و هدایت کاربران به محتوای اطلاع رسانی میباشد. با ساخت محتوای اطلاع رسانی که بتواند شکافها را پر کند یا با ساخت رابطه ای بین سایتها برای پیدا کردن محتوای مورد نیاز شما، شبکه ای از افراد و صفحه ها که از لینک شما راضی هستند را پیدا میکنید. این یک وضعیت دو سر برد است که سایت ثالث از هدایت خوانندگان به محتوایی معتبر بهره میبرد و همچنین از قرار گیری لینکها در سایتی معتبر و مرتبط بهره میبرید. استراتژی های بسیاری توسط تحلیل لینک برگشتی رقبا قابل دریافت است و برای اینکار باید زمانی را صرف تحلیل فرصتهای موجود کنید و از آن بهره برداری نمایید همچنین باید به یاد داشته باشید که این فرایند را برای دریافت رتبه های بالا تکرار نمایید تا رنک بهتری دریافت کنید.