اگر شما صاحب کسب و کاری هستید، استفاده از یک استراتژی بهینه سازی موتورهای جستجوی ثابت، واقعی و مشخص نتایج خوبی را خواهد داشت و تاثیر سئو در کسب و کار خود را به شکل محسوسی مشاهده خواهید کرد.
برای اولین بار در تاریخچه بازرگانی، کاربران نیت های واقعی خود را با استفاده از عبارات تایپ شده در موتورهای جستجو بیان میکنند و بیش از هر زمانی نتایج تلاشهای سئو را به عنوان یک کانال بازرگانی اندازه گیری میکنند. با وجودی که موتورهای جستجو هزینه ای برای قرار دادن وب سایت شما در لیست دریافت نمیکنند ولی برنامه ریزی و پیاده سازی سئو سازمان بی شک مجانی نیست. شما باید زمان و هزینه ای صرف آن کنید و منابعی برای انجامش پیدا نمایید. خبر خوب این است که با اینکار میتوانید به نتایج تجاری برجسته ای دست یابید و همچنین بازدید کنندگان بیشتری بدست آورید و تاثیر تلاشهای خود را اندازه گیری کنید و سرمایه گزاری خود را باز گردانید. هر روزه محتویات بیشتری در اینترنت ظاهر میشود و مشتری های شما برای گردآوری آنها نیاز به موتورهای جستجو دارند. در واقع هر چه شبکه ی اینترنت بیشتر گسترش یابد، استفاده از موتورهای جستجو نیز رشد بیشتری می یابد. مردم با جستجو، پاسخ پرسشهای خود را پیدا میکنند، محصولاتی را میخرند، غذاخوری ها را پیدا میکند،بلیطهایشان را تهیه میکنند، از خبرها مطلع میشوند و ….همه اینها با جستجو در اینترنت ممکن است ولی اینکار دیگر در بین کامپیوترهای خانوادگی انجام نمیشود. با سیل موبایلها و دستگاه های تبلت ما میتوانیم در مورد هرچیزی در جهان جستجو کنیم. چیزی که مردم در مورد نیتهایشان جستجو میکنند، یا بخشهایی که میخواهید لحظه ای در زمان را برای آن صرف کنند و این اساسا یک جستجوی تجاری است. اگر شما به دنبال مسیرهای اسکی هستید یا میخواهید جایی را برای خرید یک دوربین دیجیتال انتخاب کنید، درک و واکنش دادن نسبت به آنها توسط تاجران آسان است. نقش موتورهای جستجو منطبق کردن کوئری های جستجو کاربران به صفحاتی است که به مبحث ارتباط دارد و اگر شما دوربین میفروشید، به این معناست که میتوانید محتوای مرتبطی برای برآورده کردن نیاز جستجو گران تهیه کنید. یک بهینه سازی سایت خوب میتواند ترافیک مرتبطی برای آنچه به دنبالش هستید را داشته باشید ولی بیش از آن، یکی از بزرگترین مزایای بهینه سازی سایت قابلیت اندازه گیری نتایج می باشد یعنی شما میتوانید از داده های تحلیلی وب سایت برای فهمیدن موفقیت شما در بدست آوردن کاربران موتور جستجو استفاده نمایید و شما میتوانید بفهمید که اعمال کاربران با اهداف شما سازگار است یا خیر. شما میتوانید تاثیر تولید محتوا در جذب و پیشبرد کاربران در بخشهای فروش را ارزیابی نمایید و شما میتوانید با اندازه گیری عملکرد سئو، آنها را ارزیابی کرده و کم و کاستی آنها را در وب سایتتان در یابید. با در نظر گرفتن پولی که با یک جستجوی ساده دریافت میکنید میتوانید بازده ی سرمایه گزاری بر کانال سئو خود را اندازه گیری نمایید. با آشنایی نسبی با این موارد ساده می توانید تاثیر سئو و بهینه سازی وب سایت را در کسب و کار خود ببینید.
منبع : تاثیر سئو در کسب و کار