تگ عنوان یکی از مهمترین مولفه ها در صفحه وب از نقطه نظر سئو میباشد. تگ عنوان برای توضیح محتوای صفحه به وجود آمده و کوتاه است بنابراین اگر موتور جستجو کلیدواژه هایی را در آن پیدا کند، در صورت منطقی بودن مهم به نظر میرسند. همینطور که می دانید تگ عنوان معمولا در بالای کد اچ تی ام ال صفحه ظاهر میشود. متن بین تگ باز و بسته ی عنوان به شکلهای مختلفی توسط مرورگر مورد استفاده قرار میگیرد.
این تگ در نوار عنوان مرورگر در هنگام نمایش صفحه ظاهر میگردد. این تگ همچنین در زبانه صفحه و همچنین در لیست تاریخچه نیز ظاهر میشود و در نهایت این تگ در لیست دکمه های جلو و عقب نیز وجود دارد. اگر من Ctrl+D را برای بوک مارک صفحه بزنم، عنوان به صورت عنوان بوکمارک شده ی پیشفرض مورد استفاده قرار میگیرد. موتور جستجو تگ عنوان را به دو صورت مورد استفاده قرار میدهد. آنها از این تگ برای رتبه بندی صفحات استفاده میکنند و متن را میخوانند و از آن برای بررسی موضوع صفحه استفاده میکنند. آنها همچنین از این تگ برای لینک کردن نتایج جستجو برای صفحه استفاده میکنند بنابراین متن عنوان دو هدف اصلی دارد: اول این که اطلاعات را در مورد صفحه انتقال میدهد پس نیاز به کلیدواژه های خوبی دارد و سپس در مقابل مردم را ترقیب میکند تا وقتی نتیجه ی جستجویی میبینند بر آن کلیک نمایند.اول اینکه از تگ عنوان مشابهی برای تمامی صفحات سایت استفاده نکنید. اکثر توسعه دهندگان همین کار را میکنند که بسیار اشتباه است. هر کدام میتواند متفاوت باشد و باید حاوی کلیدواژه های مرتبط با یک صفحه مشخص باشد و این کلیدواژه ها باید در محتوای صفحه نیز باشند. موتور جستجو یک خط لینک تکی را برای نتیجه جستجوی ورودی نمایش میدهد تا اگر تگ عنوان طولانی تر از ۳۰ الی ۷۰ کاراکتر باشد موتور جستجو متن را کم کرده و این نقاط را اضافه میکند. در صورت تمایل شما میتوانید تگهای عنوان را طولانی تر کنید و چند کلیدواژه ی مفید در انتها داریم ولی تگهای عنوان بزرگی نسازید که چند صد کاراکتر داشته باشد. البته آگاه باشید که متن ۶۰ یا تعداد بیشتری کاراکتر دارد که در نتایج جستجو ظاهر نمیشود. بسیاری از وب سایتها تگ عنوان خود را با نام شرکت خود شروع میکنند در بعضی از موارد این ایده ی بدی است.(به عنوان مثال نام شرکت نامی است که دارای کلید واژه نمی باشد و فقط برای برندینگ خوب است اما مانند سایت ما اگر نام شرکت حاوی کلمه کلیدی باشد این کار مشکلی نخواهد داشت) چون شما میخواهید کلیدواژه های خوبی در ابتدای تگ استفاده کنید. این مفهومی در بهینه سازی سایت به نام برتری است. واژه هایی که در ابتدا یا بالا قرار دارند ارزش بیشتری از واژه های پایین یا انتهای صفحه دارند سپس تگهای عنوان را با حروف صحیح بنویسید در حال حاضر گرامر را کنار بگذارید و سعی کنید تا حد امکان عنوان قابل خواندنتر باشد. جستجوگران نتایج جستجو را نمیخوانند آنها تنها محتوا را اسکن میکنند. اسکن کردن متنهای نوشته شده با فونت کوچک دشوار است ولی فونت بزرگ نمایان تر است. همچنین از به کار بردن واژه های بی معنا اجتناب نمایید افراد نتایج را اسکن میکنند آنها را نمیخوانند بنابراین شما باید سریعا اطلاعات را به کار ببرید. اگر تگ عنوان مانند جمله ای نوشته شده است شما میتوانید واژه ها را حذف کنید. این دو تگ را مقایسه نمایید تگهای جدید کلیدواژه های خوبی در خود دارند همچون ‘اخبار سئو و بهینه سازی سایت ‘ . تمامی کلیدواژه ها در آن به کار رفته اند، خواندن آنها آسانتر است و کسی که آنها را میبیند سریعا متوجه موضوع صفحه میشود حتی اگر نام شرکت در تگ نباشد اهمیتی ندارد. هرچه باشد اگر کسی به دنبال شرکت مشخصی باشد از اسم شرکت استفاده میکند و سریعا سایت را پیدا می نمایند. اگر این موضوع برایتان اهمیت دارد شما میتوایند از متا تگ توضیحات استفاده کنید و مردم به ندرت به نوار عنوان مرورگر توجه میکنند هر زمان که آنها در سایت باشند لوگو سایت شما را میبینند که تنها نشان تجاری مورد نیاز شماست.
منبع : نوشتن تگ عنوان