لینک بیلدینگ خارجی با کیفیت محبوبیت کلی را در چشم موتورهای جستجو ارتقا میدهد و از این رو لینکها بهتر در نتایج جستجو نمایش می یابند ولی احتمالا شما به همان چیزی که مردم فکر میکنند فکر میکنید. چطور من لینکهای اشاره کننده ای به سایت داشته باشم وقتی که هیچ کنترلی بر وب سایتهای دیگر نباشد؟ خبر خوب اینکه لینکها به شکلهای مختلفی به وجود آمده و میتوانند عملکردهای متفاوتی داشته باشند، اول اینکه برخی از آنها آسان هستند. یک راه رایج برای لینک بیلدینگ قرار دادن وب سایت یا کسب و کارتان در دایرکتورهای وب مختلف است ولی به یاد داشته باشید که شما باید نسبت به دایرکتوری که در آن قرار میگیرید بسیار دقت کنید. شما نباید هرگز بر تبلیغهایی که نوشته اند قرار دادن وب سایت شما در هزار موتور جستجو و دایرکتوری با ۱٫۹۹دلار کلیک نکنید. دایرکتورهای اسپم گزاری بسیاری وجود دارند و کمتر موردی از آنها ارزش اعتماد را دارند. یک اصلی که باید پیروی کنید این است که باید ببینید که دایرکتوری فرایند ویراستاری را پیروی میکند یا اینکه سایتهای مرتبط و معتمد را میپذیرد. اگر دایرکتوری بخواهد لینکی را بدون بررسی منتشر سازد احتمالا یک دایرکتوری قابل اعتماد به شمار نمیرود. دایرکتوری Dmoz جای خوبی برای شروع کار است و اگر شما یک کسب و کار محلی را هدایت میکنید شما میتوانید اطلاعات را در موتورهای جستجو و دایرکتورهای محلی مختلفی قرار دهید. اگر شما از یک دایرکتوری که مختص صنعت خاصی هستند و سرویسهایی را لیست کرده اند که قابل اعتماد و منحصر به بازار شما هستند میتوانید به مرحله ی بعد بروید. راه دیگری که برای لینک بیلدینگ خارجی وجود دارد این است که وب سایت های دیگر را ترقیب به لینک کردن محتوایتان کنید و عامل کلیدی اینکار به این صورت است که محتوای کیفی که مردم میخواهند به آن لینک کنند را داشته باشید. در جهان موتورهای جستجو، فردی محتوایی را میخواند میگوید این عالی است و من میخواهم آن را لینک کنم و گاها محتوای خوب لینکهایی را جذب میکند و افرادی که آن را پیدا کرده اند به اشتراک میگذارند، ولی زمانهای دیگری نیز وجود دارد که شما کمی خود را به نمایش گذاشته و افراد در همان موقع محتوای شما را پیدا میکنند. ارتباطات اجتماعی خود را افزایش دهید تا محتوای شما اشتراک یابد و کار را در اینجا به پایان نبرید و وب سایتهایی دیگر که مخاطبین مشابهی دارند را پیدا کنید. برای نمونه ممکن است پروفسوری در دانشگاهی درحال انجام مطالعه ای در حیطه ی شما باشد و وبلاگهای خود را در مورد مبحثی که مرتبط به کار شماست را منتشر سازد. با آن پروفسور ارتباط برقرار کنید و به او بگویید که شما خوانندگانی دارد که به نظرشان جالب و مفید است تا لینکهای معتبر و معتمدی پیدا کنید و در کنار بدست آوردن لینکهایی از وب سایتهای دیگر باید لینکهای از به اشتراک گزاری اجتماعی نیز بدست آورید.
انسانها اجتماعی هستند و ما دوست داریم که محتوایی که به نظرمان جالب است را با خانواده، همکاران و دوستانمان به اشتراک بگذاریم. برای موتورهای جستجو این علامت جالبی است که به آن میگوید چه محتوایی مردم دوست دارند و به کدام علاقه ی بیشتری دارند، بنابراین از دکمه های به اشتراک گزاری در صفحات خود استفاده کنید و همچنین از تاثیر اجتماعی خودتان در شبکه هایی که حضور دارید استفاده نمایید تا لینکهای محتوا را گرفته و آن را منتشر سازید. توجه داشته باشید که راه های بدی نیز برای لینک بیلدینگ خارجی وجود دارد و ممکن است به خاطر یک اشتباه جریمه شوید، بنابراین مواظب باشید. به طور کلی اگر به نظر برسد که در حال تقلب کردن هستید انجامش ندهید زیرا احتمال زیادی وجود دارد تا دستتان رو شود و وقتی که اتفاق بیفتد پیامدهای بسیار بدی دارد که حل آن بسیار دشوار است. تصور کنید که سعی دارید کسب و کار خود را بدون پیدا شدن در موتور جستجو رشد دهید. قانون دیگر اینکه، کاری که زیاد آسان باشد برایتان مشکل ایجاد خواهد کرد. طعمه ی شرکتهایی که فروش هزاران لینک را به صورت ماهانه وعده میدهند نشوید. لینکهای خود را با غریبه ها تبادل نکنید که هیچ ارتباطی به کسب و کار و محتوای شما ندارد و خود را درلیست یا دایرکتوری که برای بدست آوردن لینکها به وجود آمده قرار ندهید. وب دائما در حال تغییر و رشد است و موتورهای جستجو نیز به همین صورت عمل میکنند. با وجودی که در طول زمان موتورهای جستجو تغییر بسیاری کرده اند ولی اهمیت لینکها همچنان ثابت باقی مانده است و علتش این است که کیفیت و مفهومی بودن محتوا، خوانندگان را ترقیب به اشتراک گزاری میسازد تا زمانی که در روشهای لینک بیلدینگ خارجی خود این مبانی را رعایت کنید فرصت ساخت لینکهای با کیفیت و جدید را خواهید داشت.
منبع : لینک بیلدینگ خارجی