در مورد فایل های Adobe Flash چطور؟ Adobe و بسیاری از طراحی های فلش ادعا میکنند که فلشها توسط موتورهای جستجو قابل خواندن هستند. این درست است ولی بگذارید یک سوال ساده بپرسم: چقدر پیش می آید که فایل فلشی در نتایج جستجو ظاهر شود؟ تقریبا هرگز و تنها برای عبارتهای خیلی نادر. این نشان میدهد که محتوای موجود در فایلهای فلش به خوبی در موتور جستجو نمایش نمی یابد. به شک مکانی برای فلش یا دیگر تکنیکهای انیمیشن سازی وجود دارد ولی باید توجه داشته باشید که هیچ جایی برای محتوای فلش در استراتژی سئو وجود ندارد. آنها عملکرد خوبی در موتورهای جستجو ندارند. از فلش برای انسانها و از متن برای موتورهای جستجو استفاده نمایید. مشکل دیگری در مورد فلشها وجود دارد این است که حتی اگر فایل فلش در موتور جستجو ظاهر شود کاملا تنها خواهد ماند. به گوگل رفته و یک جستجوی پیشرفته انجام دهید و از گوگل بخواهید تا فایلهای فلش را به شما نشان دهد. گوگل همچنان از عبارت قدیمی Shockwave Flash استفاده میکند که در پایین این منو قرار دارد. عبارت جستجو را تایپ کنید و توجه داشته باشید که گوگل، گرامری که ما میتوانیم بدون وارد شدن به حالت جستجو پیشرفته از آن برای این جستجو استفاده کنیم را نشانمان میدهد. گوگل لیستی از فایلهای فلش را برای ما نمایش میدهد. اگر یکی از این فایلها را انتخاب کنید میبینید که تنها است.
در مورد صفحات پی دی اف چطور؟ خب، آنها به نسبت فایلهای فلش بهتر ایندکس میشوند، ولی همچنان به ندرت صفحات پی دی اف ای دیده میشود که رنک خوبی در موتور جستجو دریافت کند. صفحات پی دی اف رنک خوبی دریافت نمیکنند چون حاوی محتوای شامل مولفه های صفحه برای کمک به رنک صفحات نیستند. مولفه هایی همچون تگهای عنوان و هدرهای H1 غالبا فایلهای پی دی اف ای هستند که راه خود را برای راحتی بیشتر به وب باز میکنند. شرکتها چندین فایل پی دی اف دارند که برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. فایلهای Word که میتوانند به راحتی به پی دی اف تبدیل شوند، بنابراین اینها بلا استفاده می مانند. این خوب است ولی کمکی به رنک شما در موتور جستجو نمیکند. بهتر است این صفحات را به HTML تبدیل کنید تا صفحه واقعی برای محتوای بهتر بسازید. این مدیاها بسیار مفید هستند ولی فایده ای برای سئو ندارند. بنابراین اگر میخواهید رنک خوبی دریافت کنید، مطمئن شوید که محتوای شما قابل خواندن و ایندکس شدن باشد.