کلمات کلیدی اساس سئو هستند. اگر شما درکی از کلیدواژه ها نداشته باشید نمیتوانید به طور موثر سایت خود را در بهینه سازی موتور جستجو گسترش دهید. منظور از کلمات کلیدی چیست؟ آنها واژه هایی هستند که مردم در موتور جستجو تایپ میکنند و در پاسخ به آنها موتورهای جستجو صفحه ای از نتایج جستجو را نمایش میدهد که ممکن است سایت شما توسط آن کلیدواژه به نمایش درآید، یا که این کلیدواژه ها میتوانند یک واژه سایت یا چند واژه کنار هم باشند. من گاها از عبارت ” عبارتهای کلیدواژه گذاری شده ” استفاده میکنم که به معنای عبارتهای چند واژه ای تایپ شده در موتور جستجو است ولی اغلب اوقات به آنها عبارتهای تایپ شده میگوییم که یک یا پنج کلیدواژه دارند. گاها دیدن افرادی که بدون انجام تحلیل کلیدواژه، ماه ها یا سالها سایت خود را گسترش میدهند مرا شگفت زده میکند.
شما باید زمان زیادی را صرف این کار کنید و از کلمات کلیدی مختلفی استفاده نمایید و بفهمید که مردم به دنبال چه چیزی هستند. این کلیدواژه ها است که مشتری را به سایت متصل می نمایند، بنابراین اگر اینکار را به درستی انجام ندهید مانند یک فروشگاه کیف و کفش به نظر می آیید که تابلوی پیتزا پزی را در مقابل در گذاشته است. این تابلوی کیف و کفش فروشی است که مشتری ها را از کار شما با خبر میکند بنابراین استفاده از کلیدواژه های نادرست در وب سایت مانند استفاده از تابلوی اشتباه در جلوی در مغازه است. چند سال پیش من کاری بر یک دانشگاه آنلاین انجام دادم. مشکلی در سازمان بین مردم در وب و آکادمیکها وجود داشت، افراد آکادمیک استفاده از عبارت “تحصیلات آنلاین” را در وب سایت منع کرده بودند چون فکر میکردند این واژه ی بدی است. همینطور هم هست، چون مردمی که میخواستند مدرکی را بگیرند از عبارت “تحصیلات آنلاین” در کنار سوژه استفاده میکردند و به این صورت ارتباط قطع میشد و شکافی بین وب سایت و عبارتی که مخاطبین هدف در موتور جستجو استفاده میکردند وجود داشت. همه فرض میکنند که کلیدواژه های مهم را میدانند. در این چند سال من فهمیدم که هیچ کس کلمات کلیدی مهم را نمیداند جز اینکه تحلیلی بر آن انجام دهد. اگر شما تحلیلی انجام ندهید دو اتفاق رخ میدهد: اول اینکه به عبارتهای مهم، عبارتهایی که مردم در موتور جستجو استفاده میکنند توجهی ندارید و دوم اینکه برخی از واژه هایی که به نظرتان مهم است اینطور نیستند، بنابراین شما زمان خود را بر عبارتهایی که مردم استفاده نمیکنند از دست میدهید. چطور تحلیل کلیدواژه ای را شروع کنید؟ اولین مرحله حدس زدن است. واژه هایی که به نظرتان اهمیت دارد را یادداشت نمایید و از همه کس در پروژه بخواهید بگویند کدام واژه به نظرشان اهمیت دارد، وب سایت رقبا را بررسی کنید، کد منبع آنها را بررسی کنید تا تگهای متا را پیداکنید، به این صورت لیستی از عبارتها خواهید داشت که اساس تحلیل کلیدواژه ای شما را میسازند سپس از ابزار تحلیل کلیدواژه استفاده کنید. سرویسی که داده های جستجو حقیقی را بررسی میکند تا به شما در مورد جستجوی مردم بگوید. مرحله تحلیل کلیدواژه ها را نادیده نگیرید.
منبع : به کلمات کلیدی فکر کنید