از آنجایی که هر روزه کسب و کارهای بیشتری به عنوانرسانه ای برای محصولاتشان از اینترنت استفاده میکنند، باید صاحبان کسب و کار دلیل مفید بودن استراتژی محتوای بلند مدت برای دست یابی به اهداف جستجو را درک کنند. استراتژی محتوا برنامه ریزی، ساخت و مدیریت محتوای مورد استفاده است. حال میخواهم هر یک از آنها را جداگانه بررسی کنم. پیش از اینکه محتوایی بنویسید و ارسالش کنید یا اینکه آن را در وب ارایه نمایید باید برنامه ریزی داشته باشید، برای اینکار باید مخاطبین هدف و نیازهای آنها را درک کنید.
محتوا را به عنوان یک طعمه و مخاطبین را ماهی در نظر بگیرید، اگر از طعمه ی اشتباهی استفاده کنید و یا اینکه طعمه ی درستی را درجایی که ماهی وجود ندارد بیندازید اصلا خوب نیست. چیزی که میخواهید را نمیگیرید ولی با شناختن مخاطبین، محل حضور آنها و موضوع بحث آنها ، شما میتوانید راحت تر آنها را پیدا کرده و چیزهای مهم برای آنها را درک کنید. وقتی که این موضوع را با آنالیز کلمات کلیدی همراه میسازید، درک بسیار قوی از قالبها و انواع مباحث که میخواهید برای آن محتوایی تولید کنید داشته باشید. وقتی که ساخت اصلی شروع میشود بدون شک محتوا اصل ماجراست. ساخت محتوا عملی است که باید آن را چه بخواهید چه نخواهید در برنامه ریزی بازاریابی آنلاین خود جا دهید. اگر شما محتوایی نمی نویسید و آن را در وب به اشتراک نمیگذارید سهم ترافیک سایت خود را از دست میدهید. هر راهی که شما میتوانید به مشتریان بالقوه خود کمک کنید به قالب و کلیدواژه های مورد هدف شما بستگی داشته و مخاطبینی که شما به دنبالش میروید یک فرصت است و اگرخوب در موردش فکر کنید اگر شما به پرسشهای متداول مشتریان خود پاسخ ندهید رقبای شما اینکار را خواهند کرد. ساخت محتوی شامل نوشتن محتویات مورد هدف، مربوط و مفید است. کمیت محتوا به اندازه ارزش کیفی آن اهمیت ندارد، چون محتوای با کیفیت را مردم با دیگران به اشتراک میگذارند. برای اهداف سئو، به یاد داشته باشید که محتوایی که مخاطبین را جذب میکند و لینکها و صفحات با کیفیت مرتبط از نظر موتورهای جستجو لایق امتیاز گرفتن میباشند. هر کاری که تیم یا گروه یا منبع شما برای اجرای این برنامه ریزی انجام دهد، شما باید مطمئن شوید که محتوا به صورت روتین برای کلیدواژه ها و مخاطبین مورد هدف نوشته میشود. وقتی که محتوای شما ساخته شد، باید مدیریت شود و به طور مناسب حفظ گردد. یک سیستم مدیریت محتوای خوب به اعضای تیم اجازه تصحیح، ویرایش، پست و حفظ سریع و بهینه ی محتوا را داده و همچنین آن ها را در جریان کار یاری کرده و آنها را به تشکیل یک محیط همکارانه بین تیم و اعضای آن تشویق میکند. با رفتن به چرخه ی برنامه ریزی، ساخت و مدیریت محتواهای مفید میتوانید یک استراتژی محتوای بلند مدت، موفق و دائمی را رقم بزنید.