ارزیابی کلمات کلیدی خروجی برای موفقیت بلند مدت تلاشهای سئو اهمیت بالایی دارد و جزء آخرین گامهای چرخهی تحقیق کلیدواژه ای میباشد. با وجود تمامی داده هایی که میتوانیم بررسی کنیم، یک داده است که نمیتوانیم در مورد کلمات کلیدی بررسی کنیم و آن عملکردشان برای ماست. وقتی که رتبه گیری برای کلمات کلیدی مورد هدف آغاز میشود و ترافیک به صفحات ما در نتیجه ی رنکینگ موتور جستجو وارد میشود، ما باید ببینیم که این کلیدواژه ها آیا واقعا اقدامات تبدیلی و اهداف کسب و کاری را اجرا میکنند یا خیر. آیا کلیدواژه ی تویوتا کمری ۲۰۱۰ آبی که فکر میکردیم خوب است را به یاد دارید؟ خب، ممکن است پی ببرید که هر کسی که آن کلیدواژه را در موتور جستجو تایپ میکند به دنبال مکانی است که ماشین خود را به صورت رایگان در نتیجه ی یک فراخوان محصولی تعمیر کند. تمامی تحقیقات ما نشان داده است که این کلیدواژه ی خوبی است ولی ممکن است اینطور به نظر برسد که در پایان هیچ فروش ماشینی را شامل نمیشود. نکته مهم این است که ما باید بتوانیم با آن سازش کنیم. شما خواهید دریافت که کلیدواژه ها نتیجه ای برای شما ندارند و هرگز در جایگزین کردن کلیدواژه با کلیدواژه های بی خاصیت تردید نداشته باشید و شما تنها خواهید دانست که وقتی ترافیکی به سایتتان از آن کلمات کلیدی دریافت کنید یک راه خوب برای آزمودن توسط جستجو پرداختی است.
با استفاده از Google AdWords و Microsoft’s adCenter شما میتوایند کلیدواژه هایی خریداری کنید که میخواهید برای یک دوره زمانی کوتاه ارزیابی نمایید و داده های مورد نظرتان برای درک نتیجه ی کاری آن کلیدواژه ها را جمع اوری کنید. با وجودی که کلیکهای خریداری شده عملکرد متفاوتی با کلیکهای نتایج جستجوی طبیعی دارند ولی این میتواند عامل خوب بوده و از مصرف زمان زیادی جلوگیری کرده و فرصتهای زیادی برایتان فراهم آورد و فراموش نکنید که سئو یک کار یک دفعه ای نیست که انجامش دهید و پروژه به پایان برسد. این یک فرایند تدریجی است که نتیجه ی آن در بلند مدت مشخص میشود. این صنعت متغیر است و روش استفاده مردم از موتورهای جستجو نیز در حال تکامل است. ممکن است تحقیق کلیدواژه ای سال پیش شما دیگر قابل استفاده نباشد بنابراین هر دفعه تحقیقهای خود را در سال تکرار کنید تا فرصتهای بهتری را پیدا کنید. با همگامی در موازات تغییرات و تمرکز بر کلیدواژه های هدف، ترافیک طبیعی وب سایت را تهیه کرده و شما درک بهتری از بازدیدکنندگان و الگوی جستجوی آنها خواهید داشت و میفهمید که چطور میتوانید هر سال و هر ماه بیش از پیش از آنها استقبال کنید.