در نهایت هرکسی رویکرد خودش برای جستجوی کلمات کلیدی را توسعه میبخشد و شما باید چیزی را پیدا کنید که به کارتان بیاید ، ولی مهمترین موضوع در جستجوی کلمات کلیدی فراموش کردن خودتان و کسب و کارتان است. شما باید خود را به جای مشتریان بالقوه قرار دهید. در ابتدا باید به چند پرسش پاسخ دهید. این مرحله از نقطه نظر سازمانی اهمیت دارد چون با آن میتوانید بخشهای مختلف کسب و کار را بررسی نمایید. اول از همه به این سوال پاسخ دهید، چه سرویسی را ارائه میکنید؟ سعی کنید تا حد امکان توضیح واضحی در موردش دهید و هر تعداد کلیدواژه ای که میتوانید پیدا نمایید و حتما این کار را از دید مشتری انجام دهید. به عنوان افرادی که هر روزه در کسب و کار خود هستیم راه متفاوتی برای توضیح خدمات و محصولات خود داریم. برای نمونه وب سایت تخفیف مسافرتی را در نظر بگیرید. ممکن است بخواهید از کلیدواژه ای همچون ” حمل نقل با ارزش هوایی” یا ” یا بلیط تخفیف “ استفاده کنید، ولی هرگز کسی در جهان چنین چیزی را جستجو نمی کند . با وجودی که اینها برای شما معنا دارند، ولی مشتریها تنها به دنبال پروازهای ارزان قیمت هستند بنابراین همفکری با آنها میتواند شروع خوبی باشد.
ما به ابزارهایی میپردازیم که کلیدواژه های مشابه را پیشنهاد میکنند. شما با آنها میتوانید فرصتهای بیشتری بدست آورید. وقتی که کلیدواژه های بالقوه را پیدا کردید، باید متریکهای جستجو را در نظر بگیرید تا بفهمید که چه درخواستی برای آن عبارات وجود دارد. با اینکار متوجه یک دسته از کلیدواژه ها میشوید که چندین هزار بار در روز نوشته میشوند، ولی تعداد زیادی وجود دارند که هر روزه نیز نوشته نمیشوند. اینها ممکن است کلمات کلیدی قابل توصیفتری باشند یا تفاوتهای کمتری داشته باشند ولی موضوع مهم این است که آنها به عنوان کلیدواژه های بلند شناخته میشوند. کلمات کلیدی longtail در سئو فایده زیادی دارند، با آنها میتوانیم مقدار بزرگتری از کلیدواژه های غیر رقابتی که با اهداف کسب و کاری ارتباط دارند را پیدا نماییم و با وجودی که حجم جستجوی زیادی در هر عبارت وجود ندارد هر کدام ارزش جستجویی خودشان را دارند. برای نمونه اگر من میخواستم کیف آیفون بفروشم، اول از همه نگاهی به کلیدواژه کیفهای آیفون می انداختم، واژه ای که بارها در موتورهای جستجو نوشته میشود کاملا رقابتی است و احتمالا دریافت رنک برای آن دشوار است ولی شما باید به دنبال کلیدواژه های بلندی همچون کیفهای آیفون ۳GS نیز باشید. به این صورت همچنان مرتبط است، رقابت کمتری برای آن وجود دارد و دریافت رنک برای آن راحتتر است ولی این بخش مهم ماجراست، ممکن است صدها یا هزاران کلیدواژه ی بلند را قادر به دریافت ترافیکی بیشتری از ترافیک دریافتی از کیفهای آیفون هست را از همان ابتدا بدست آورید. در نهایت، شما باید معنا و سازمانی به کلیدواژه های مجموعه ی خود اضافه نمایید. با مشخص کردن قالبها و مبحثهایی به گروه های کلیدواژه ی شما فرایندی که به آن دسته بندی کلمات کلیدی میگویند. مثال دیگر میتواند کیفهای آیفون آبی رنگ باشد. ما میتوانیم گروهی بسازیم که در مورد کیفهای آیفون آبی رنگ باشد که شامل تمامی مدلهای آیفون است، همچنین ما میتوانیم آنها را نه تنها با مدل گوشی بلکه با رنگ دسته بندی کنیم. هیچ راه درست یا غلطی برای اینکار وجود ندارد، این تنها راهی است که شما را قادر به مدیریت گروه های کلیدواژه ها برای بهینه سازی شان میسازد. به یاد داشته باشید که در نهایت این یک عملیات اکتشافی و تحقیقی است. هر کس به طور متفاوتی جستجو میکند و هر چه بیشتر جستجو کنید داده های بیشتر و بیشتری را پیدا میکنید. ذهنتان را باز کنید، خود را به جای مشتری های بالقوه قرار دهید و حتما تمامی گزینه های موجود را در هنگام ارزیابی عملکرد کلیدواژه در گذر زمان در نظر بگیرید.