توزیع کلمات کلیدی فرایندی از تهیه و آنالیز کلمات کلیدی مشخصی برای وب سایت میباشد. این گام مهمی در فرایند تولید محتوا است و موجب مرتبط شدن و همخوان شدن کلیدواژه های مورد هدف صفحه میگردد. تا زمانی که شما کلیدواژه های مورد نظرتان را نشناسید نمیتوانید برای صفحه بهینه سازی کنید. وقتی که کلیدواژه های مورد هدفتان در فرایند تحقیق کلمات کلیدی را پیدا کردید ما فهمیدم که کار کردن با MicrosoftExcel یا برنامه های دیگر صفحه گسترده شما را قادر به نقشه بندی کلمات کلیدی در صفحاتی در سایت به صورتی سازمان یافته میسازد و به این صورت شما میتوانید در آینده آماری از کلیدواژه های مورد هدف هر صفحه داشته باشید. البته شما باید لیستی از صفحات حاضر وب سایت خود داشته باشید ولی توجه داشته باشید که بسیاری از کلیدواژه های هدف، هنوز صفحه ای نداشته و شما باید یکی از آنها را بسازید. با استفاده از صفحه گسترده شما به آسانی میتوانید بفهمید که در کجای معماری سایتتان میخواهید قرارش دهید و مشخصات کلیدی از اطلاعات را پیش از نوشتنش تعیین نمایید. هر جور که دلتان میخواهید صفحه گسترده خود را بسازید ولی چند فیلد رایج برای اینکار وجود دارد، برای هر صفحه ما ستونی برای کلمات کلیدی داریم که در این صفحه آنها را مورد هدف قرار میدهیم، آدرس صفحه، تگ عنوان و توضیح هدر. ما حتی از تابع Length در Excel برای شمارش کاراکترها استفاده می کنیم تا ببینیم چقدر به اهداف اصلی نزدیک هستیم. هدف ۶۵ کاراکتر برای عنوان و ۱۵۶ کاراکتر برای یک توضیح اصلا محدودیتهای سختی نیستند ولی قوانینی وجود دارد که از موتورهای جستجویی که این اطلاعات را در صفحات جستجو نادیده میگیرند اجتناب میکند.
اولین گام پر کردن صفحه گسترده با صفحات وب موجود است. حتما تمامی صفحات سایت را اضافه نمایید، صفحه خانگی، صفحه درباره ما، تماس با ما و دیگر صفحات دارای محتوای خود را اضافه کنید. به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو به دنبال اطلاعات منحصر به فردی در هر صفحه میگردند و لیست کردن آن ها یک راه عالی برای پیدا کردن هر گونه کپی از کارتان است. مرحله دوم این است که به دنبال کلیدواژه هایی از لیست کلیدواژه ای خود بگردید و مناسب ترین صفحات سایت برای هر کلیدواژه ها را پیدا نمایید. شما باید در هر صفحه یک کلیدواژه را توزیع کنید. به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو به دنبال محتوای مربوط و منحصر به فرد میگردند، بنابراین اگر کلیدواژه ها با هیچ یک از صفحات سایت همخوانی نداشته باشند باید یک صفحه ی جدید بسازید. وقتی که شما یک صفحه ی جدید را به صفحه گسترده اضافه میکنید، شما یک بوم خالی بدست می آورید. شما میتوانید آدرس، عنوان توضیح و هدری مناسب سئو در این صفحه گسترده تعیین کنید. نوشتن محتوا وقتی که شما کلیدواژه ی بهینه سازی را میدانید شما را قادر میسازد تا بهترین اقدامات محتوای نوشتاری برای کلیدواژه های مورد نظر را بررسی نمایید. به یاد داشته باشید که اساس هر صفحه، کپی بدنه است و شما باید به صفحه های موجود رفته تا مطمئن شوید برای کلیدواژه های مورد هدف بهینه سازی شده است. حال که کلیدواژه های هدف مورد نظرتان است، زمان خوبی برای رفتن به یکی از ابزارهای تحلیل صفحه دارید که می توانید در صفحه سایت های سئو مطالعه کنید. پیشنهادهای این ابزارها میتواند شما را در تغییرات انجام گرفته در صفحات یاری کنند. با استفاده از صفحه گسترده توزیع کلمات کلیدی کارتان راحتر میشود. اول اینکه مکانی برای سازمان دهی و ثبت کردن محتوای سایت دارید که از کلیدواژه های مورد هدف شما پشتیبانی میکند دوم اینکه منبع عالی برای کپی نویسیهای شماست و موجب جریان کار بین اعضای تیم تولیدی وب سایت شما میشود و استفاده از آن به عنوان یک سند زنده باعث میشود که با طبیعت متغیر فضای جستجو سازش کرده و استراتژی محتوای خود را در ماه و سالهای بعد پیگیری کنید.
منبع : درک مفهوم توزیع کلمات کلیدی