در داده های کلیدواژه ای که شما میتوانید بدست آورید همیشه میتوان واژه ها را بررسی کرد و آنها را مورد استفاده قرار داد، اینکار را باید در مراحل اولیه ی تحقیق کلمات کلیدی انجام داد. همچنین زمانی که در حال بررسی تحلیلهای خود در مورد چگونگی پیدا شدن وب سایت توسط مردم هستید راحتترین کار این است که لیستهای کلیدواژه ها را در گروهی که ساخته اید ببینید و سپس پرسشهایی از کلیدواژه هایی که شما را قادر به داشتن بینیش بهتری از فرمول لیست کلیدواژه های ساده میسازند، در آن شما میتوانید مقصد جستجوگران را پیش برده و بر استراتژی خود اعمال سازید.
با پرسیدن چرایی این مسئله میتوانید بر استراتژی خود در حیطه ی مفاهیمی که برای کسب و کار مشخص تر است تمرکز نمایید. لیستی از کلیدواژه های محبوب که به وب سایت باز میگردد بسازید، این تضمین نمیکند شما به دنبال مفهوم درست هستید یا خیر. برای اینکار باید بپرسید چرا این عبارت؟ چرا این گروه چنین عبارتی را دوست دارند؟ چرا این همکاران؟ چرا چنین سطح انتظاراتی بین هتل و اقامتگاه وجود دارد؟ چرا چنین فرقی بین پیاده روی و مسافرت وجود دارد؟ چه تعداد جستجو گر این عبارتها را تبادل میکنند؟ آیا میتوانیم این عبارتها را تبادل کنیم تا با جستجوگران ملاقات نماییم؟ یا باید به نوعی از آنها استفاده کنیم که از نظر نگارشی درست باشند. باید به خوبی در مورد واژه های مورد تحقیق فکر کنید و برای اینکار تنها باید سوال بپرسید و به دنبال مفاهیمی از نیت و انتظار جستجو گران باشید و به این صورت قادر خواهید شد یک گام دیگر برای حرکت از بهینه سازی ابتدایی به رویکردی حرفه ای بردارید و این گام فکر کردن مانند یک جستجو گر است.