میخواهیم چند لینک بسازیم، اولین کاری که باید انجام دهید این است که چند میوه ی در دسترس را بچینید. لینکها را در مکانی واضح قرار دهید. منظور از مکان واضح در جایی از وب سایتی است که در کنترل شما قرار دارد. برای نمونه اگر وبلاگی دارید شما میتوانید مقاله ی کوتاهی در مورد سایتی که میخواهید تبلیغ کنید بنویسید. حتما از کلمات کلیدی در آن استفاده نمایید تنها با استفاده از آدرس یا نام سایت به سایت لینک نکنیدT از کلیدواژه ها استفاده نمایید تا رنک بهتری دریافت کنید. برای نمونه فرض کنید که میخواهیم به وب سایتی در مورد سفر در شیراز اشاره کنیم، شما از دامینی به نام shiraztrip.ir استفاده میکنید. با وجودی که شما میتوانید از نام دامین به عنوان کلید واژه استفاده کرده و به آن لینک کنید ولی باید از کلیدواژه هایی مانند این نیز استفاده نمایید. شما همچنین میتوانید به صفحات مختلفی از هر لینک نیز لینک کنید. دیگر از کجا میتوانید لینک بگیرید؟
اکانتهای شبکه اجتماعی چطور؟ احتمالا شما فیسبوکی دارید در مورد گوگل پلاس چطور؟ فیسبوک، لینکدین و بسیاری از سایتهای شبکه اجتماعی از لینکهای no follow میباشند ولی نگذارید این موضوع دلسردتان کند. هر چه باشد با قرار دادن لینکها بازدیدکنندگانتان افزایش می یابد. من متقاعد نشده ام که موتورهای جستجوی اصلی تمامی شبکه های اجتماعی را نادیده میگیرند در ضمن گوگل پلاس از لینکهای follow استفاده میکند. آیا شما کنترل یا دسترسی به سایتهای دیگر نیز دارید؟ احتمالا یک وب سایت معمولی دارید که شما میتوانید لینکهایی در فوترهای صفحه قرار داده تا مکانهای مختلفی برای جاگزاری لینک پیدا نمایید. این یک مکانیسم مبتنی بر زمان برای ساختن لینکها بوده و اکثر شرکتهایی که سایتهای چندگانه ای دارند انجامش میدهند، چرا شما نه؟ حتما از کلیدواژه ها استفاده کنید، بسیاری از شرکتها با استفاده از نام به سایتهای دیگر لینک میکنند ولی دلیلی ندارد که شما نتوانید از لینکهای تبلیغی همچون « با shiraztrip.ir به شیراز سفر کنید » استفاده نمایید. به ندرت پیش میاید که امروزه کسی وب سایتی برای خود نداشته باشد بنابراین به تمامی مکانهای ممکن برای قرار دادن لینک فکر کنید. صفحات پروفایل انجمنها و بردهایی که عضو آن هستید چطور؟ و یا حتی میتوانید در پیام رسانی فروم، سایت خود را معرفی کنید. در مورد دایرکتوریهای حرفه ای که عضوش هستید چطور؟ کمی به این موضوع فکر کنید و یک مکان خوب پیدا میکنید. دیگر چی؟ البته دوستان و خانواده خود کسی را میشناسید که لینک شما را قرار دهد؟ چه کسی را میشناسید که حاضر باشد لینک شما را در گروه و یا وب سایت شخصی یا تجاری اش معرفی کند؟ از دوستان و خانواده خود کمال استفاده را ببرید. کارمندان چطور؟ شرکای شرکت و یا کارمندان. اگر شرکت شما محصولی را برای فروش مجدد خریداری کنید آیا آن تامین کنندگان لینکی به شما ارایه میکنند؟ اگر شما محصولاتی به شرکتهای دیگر بفروشید، آیا میتوانید لینکی از آنها دریافت کنید؟ همکاران حرفه ای چطور؟ آیا حاضرند که شما را لینک کنند؟ آیا شرکت شما پولی را اهدا کرده است ؟ آیا میتوانید لینکهایی در صفحات اهدایی قرار دهید؟ از هر کجایی میتوانید این لینکهای سهل الوصول را بدست آورید. اگر کمی فکر کنید مطمئن باشید که مکانهایی برای اینکار به ذهنتان میرسد.
منبع : مفهوم چیدن میوه در دسترس در سئو