یکی از مهمترین جوانب تحقیق کلمات کلیدی اندازه گیری مقدار شناخته شده بودن برند و چگونگی درک آنلاین آن میباشد، به ویژه وقتی که شما یک کسب و کار رشد یافته را بدست آورید که مبتنی بر مشتری باشد این موضوع اهمیت دارد.
شما باید بدانید که مردم چطور به شما نگاه میکنند. از نقظه نظر تاثیر برند شما باید یک پروژه ی کلیدواژه ای بسازید که مبتنی بر برند باشد تنها کافی است نام برند و شرکت را بنویسید و به دنبال جهان کلیدواژه هایی از تمام جستجو ها که شامل نام شرکت است بگردید. یکی از مهمترین جنبه های این جستجو واژه هایی است که مربوط به برند شما میشود. آیا مردم از واژه هایی استفاده میکنند که با برند همخوانی ندارد؟ آیا مردم انتظار دارند که چیزهایی در مورد برند پیدا کنند که شما ارایه نمیکنید؟مرحله دیگر جستجو، نیت های منفی و مثبت در آن جستجوها میباشد. آیا مردم در مورد برند شما اعتراضی دارند و یا اینکه آنها به دنبال افراد دیگری که اعتراض کرده اند میباشند؟ یا چطور مردم محصولاتی که به برند یا محصول شما ارتباط دارد را جستجو میکنند؟ بنابراین وقتی که شما این پرسشها را در مورد جستجوهای مثبت و منفی مطرح میکنید، لیستی از این چیزها بسازید چون شما باید همچنین بدانید مردم چه انتظاری از برند مورد ارائه شما دارند. یک راه عالی دیگر فرصتهای کاری میباشد. گاها میبینم وقتی مردم برندی را جستجو میکنند انتظار دارند که چیزی پیدا کنند که در وب سایتی در هرجای دیگر مربوط به برند پیدا نمیکنند ولی انتظار دارند که آنجا باشد، این میتواند یک فرصت کسب و کاری باشد ولی گاها اطلاعات غلطی در این مورد وجود دارد. همیشه خوب است که حواسمان به اطلاعات غلط مربوط به برند باشد چیزهایی که مردم گمان میبرند وجود ندارد در هر صورت، به جای استفاده از این داده ها به عنوان تحقیق کلمات کلیدی برای بهینه سازی سایت بهتر است به روابط عمومی یا بازاریابی خود بروید، اگر هر گونه درک اشتباهی یا بررسی یا نیت بدی در مورد برند شما بود پس مشکلی در بازاریابی وجود دارد و مشکل از بهینه سازی سایت نیست و این باید باعث شود تا توجهتان را افزایش دهید چون هیچ مقداری از سئو نیمتواند بر درک بد از شرکت غالب شود.
منبع : اندازه گیری تاثیر برند