وقتی که تاثیر تحقیق کلمات کلیدی و همچنین کسب و کار آنلاین را ارزیابی میکنید باید نتایج درست آن را نیز اندازه گیری کنید. اولین موضوعی که باید سازمانها به آن توجه کنند پیاده سازی اهدافی است که به روشنی مقصود آنها را بیان نماید. اولین و مهمترین هدف غیر قابل چشم پوشی، کسب درآمد است. اگر سازمانی سودی بدست نمی آورد پس چندان دوام نخواهد آورد و به این صورت هدف روشن کسب درآمد، کسب سرمایه و مهمتر از همه سود آوری برای رشد شرکت لازم است. وب سایت، نشانی از مهارت شما برای فروش است و همچنین وب سایت شما باید برای کسب سود، پولی در آورد. شما باید هدف اصلی خود را به یاد داشته باشید در غیر این صورت مسائلی بی اهمیت به نسبت هدف اصلی تر کسب در آمد بیشتر به چشم میخورد. در گزارشتان حتما طبق هدف اصلی گزارش را بنویسید و سپس اهداف ثانویه را گزارش نمایید.
من در تمامی گزارشهایم بر هدف اصلی یعنی کسب درآمد سازمان تمرکز میکنم. مثلا در سایت فرضی fastreserve.ir ما رزروها را بررسی میکنیم تا ببینیم چه درآمدی داشته ایم و این هدف اصلی ما در تحلیلها میباشد. اهداف ثانویه دفعتا در افزایش یا کسب درآمد تاثیری ندارد ولی اهداف عملکردی آنها در کسب درآمد تاثیر میگذارد. برای نمونه هرکسی که یک فرم حمایتی را پر کند افرادی که به پیشنهادهای ویژه ما علاقه مندند یا افرادی که میخواهند در مورد پیشنهادهای موجود اطلاعات بیشتری کسب کنند و افرادی که برای به روز رسانی ها مشترک میشوند هر کسی که اطلاعات را دانلود کرده و برای دانلودها ثبت نام میکند یا هر کسی مشترک پادکستی میشود اینها اهداف فراخوانی هستند. آنها مبتنی بر عملکرد عمل میکنند در واقع آنها مردم را برای انجام کارهای مختلف تشویق میکنند و ممکن است ما سریعا از اقدامات آن درآمدی کسب نکنیم ولی ممکن است به گذر زمان پول خوبی از آنها بدست آوریم. همچنین بتوانیم وفاداری مخاطبین خود را جلب کنیم و همچنین اهداف ثانویه نیز وجود دارند که در اهداف اصلی ما دخیل هستند. سطح سوم اهداف، اهداف ثالث نام دارد. اینها شاخصهای عملکردی کلیدی هستند. به عبارت دیگر اینها داشبورد شما هستند. این داشبورد شماست که مطلعتان میکند در مسیر درستی هستید. همانطور که میدانید داشبورد ماشین شما مسیری که دارید میروید را برایتان مشخص نمیکند شما برای اینکار نیاز به GPS یا نقشه دارید. داشبورد ماشین سرعت شما را نشان میدهد میتوانید ببینید که آیا موتور به درستی کار میکند یا خیر. آیا تمام عوامل در راه رسیدن به هدف قرار دارند؟ و اینجا است که شما باید بازدیدها، رنکینگ، زمان حضور در سایت، بازدیدهای صفحه و آهنگ جهش را قرار دهید. تمامی این چیزها میتواند تبدیل به هدف و به ویژه رنکینگ گردد، البته وقتی که دریابید این ها تمامی شاخصهای عملکردی کلیدی هستند که داشبورد شما را از همکاری آنها مطلع میسازد ولی شما همچنان باید حواستان به هدف اصلی باشد و بنابراین نباید حواستان به آنها پرت شود. اینها شاخصهای عملکردی هستند که نشان میدهد شما در مسیر درستی قرار دارید برای اینکه به سمت هدف قرار گیرید باید از یک ابزار تحلیل فروش استفاده نمایید. من همیشه از صفحه گسترده استفاده میکنم و من با قرار دادن فروش میانگین در گوشه میانگین تعداد بازدیدکنندگان در ماه آهنگ تبدیل وب سایت و سود آوری این صفحه گسترده را تهیه میکنم این تنها میانگین است ولی این به شما کمک میکند تا پیشبینی کنید با تمرکز بر هر بخش از وب سایت چه اتفاقی می افتد. به این صورت اگر من بر افزایش تعداد بازدید کنندگان تا ۵%، ۱۰%، ۲۰% یا ۵۰% کار کنم دفعتا نتیجه ای از نظر سود آوری میبینم. البته عوامل همراه دیگری نیز وجود دارد و این تنها یک بخش از آن است.
منبع : اندازه گیری دقیق نتایج در سئو