در آموزش های قبلی ما در مورد موضوع خریداری بک لینک صحبت کردیم، در مورد اینکه موتورهای جستجو از آنها دل خوشی ندارند، و اینکه چطور برخی مواقع آنها را مجازات و برخی مواقع بهشان پاداش میدهند. ولی یکلینک خریداری شده چیست؟
هر چه باشد سرویسهای زیادی وجود دارد که به خریداری لینک کمک میکنند و برخی از آنها قانونی هستند. اگر شما به کسی مبلغی پرداخت کنید آیا شما لینکها را خریداری کرده اید؟ برای نمونه دایرکتوری یاهو ۲۹۹ دلار سالانه برای قرار دادن شما در لیست دریافت میکند(البته این سرویس دیگر وجود ندارد) گوگل Yahoo! را مسدود نمیکند، چرا؟ خب در نگاه گوگل، یاهو و دایرکتوریهای دیگر همچون Best of the Web تنها سرویسهای تبلیغاتی هستند. آنها هر کسی را که پولی پرداخت کند را تبلیغ نمیکنند، آنها سایت را بررسی میکنند و بسیاری را رد میکنند و این یک فرایند بررسی انسانی است و تنها فروش لینک نیست و در واقع کمکی برای موتورهای جستجو به شمار میروند. دایرکتورهایی که هر کسی را که پولی پرداخت کند را میپذیرند و هر متن عطفی که بخواهید را در اختیارتان قرار میدهند به عنوان فروشندگان لینک به شمار میروند. چطور؟ انتشارهای آینده و یا چیزهایی که در آموزش های قبلی در موردش صحبت کردم چطور؟ آیا آنها لینکهای پولی به حساب نمی آیند؟ خب، در واقع آنها پولی هستند. من فکر میکنم که شرکتهای advertorial ادعا میکنند که بیشتر، فروشگاه لینک هستند که لینکها را در محتوای اصیلی قرار میدهند. از طرف دیگر من فکر میکنم بازار advertorial چندان زیر نظر موتورهای جستجو قرار ندارد. حتی اگر مورد توجه هم قرار گیرند پاداش دادن به آن لینکها چندان سخت نیست. تنها کافی است محتوای ویرایشی را بدست آورند و آن را بلاک کنند، بنابراین چطور موتورهای جستجو پولی بودن لینکها را تشخیص میدهند؟ معمولا نمی توانند، و از نظر خریداران لینک این بهترین نوع لینک است ولی گاها نیز قادر به شناسایی شان خواهند بود. تشخیص پولی بودن این لینکها برای موتورهای جستجو دشوار نیست وب سایتهای روزنامه همیشه لینکهایی میفروشند. اقدامات اخیر گوگل بسیاری از این کارها را متوقف کرده است. این یک بلاک لینکی در سایت روزنامه است و بله اینها لینکهای follow می باشند .پیدا کردن این لینکها دشوار تر شده است و اکثر روزنامه ها از فروش این لینکها میترسند. در واقع موتورهای جستجو به دنبال شبکه های لینک دار میگردند. آنها ویژگی های اصلی سایت را شناسایی میکنند و سپس آنها را کنار میزنند. خطر خریداری لینک این است که شما ممکن است لینکی بی ارزش را خریداری نمایید. با این حال در برخی موارد شبکه ها کسب و کارشان متوقف میشود و دیگر از شما پولی دریافت نمیشود همچنان موتورهای جستجو چندان شناسایی عمیقی ندارند. برای نمونه اگر شما به وبلاگ نویسی ایمیل بزنید و پیشنهاد دهید که در قبال ۲۰ هزار تومان درماه لینک شما را در لیست قرار دهد چطور شما را متوقف میکنند؟ تقریبا ردگیری چنین چیزهایی غیر ممکن است. آنها میتوانند بدیهی ترین مشکلات را به تدریج پیدا کرده و در انجام آن بهتر و بهتر شوند. ضرب المثلی می گوید که اگر چیزی ضد حماقت بسازید مردم حماقت بهتری میسازند. خریداری لینک هرگز ازبین نخواهد رفت، تنها پیچیده تر میشود بنابراین پاسخ سوال عنوان این آموزش چیست؟ آیا شما باید لینکها را خریداری کنید؟ خب من جوابی برای آن ندارم. من میخواهم که شما مبانی آن را درک کنید و از خطرات دور بمانید ولی تصمیم گیری در مورد روش لینک گزاری به عهده ی شماست اما یک موضوع مهم دیگر را نیز باید در نظر داشته باشید حواستان باشد که بسیاری از شرکتهای ساخت لینک ممکن است کاری بیشتر از یک کلاهبرداری انجام دهند.