وقتی که در حال استفاده از گوگل ادوردز میباشید موضوع مهم این است که QualityScore را به یاد بسپرید. امتیاز کیفیت، شما را قادر به گرفتن امتیاز برای تلاشهایتان در ساخت گروه های تبلیغاتی، تبلیغات و صفحه فرود میسازد. وقتی که امتیاز با کیفیتی دارید نمایش بیشتری یافته و نمایش فراوانی برای هزینه کم خواهید داشت و با امتیاز گیری از آنجایی که آن زمان بیشتری برای ساخت کمپین وجود دارد، برای شروع تا پایان یک استراتژی کلیدواژه گزاری بسازید. هرچه کلیدواژه های کم قیمت تری داشته باشید نمایش بیشتری خواهید داشت.
ما باید در مورد امتیاز کیفیت بدانیم و این اطلاعات مفیدی در کمپین تبلیغاتی گوگل می باشد. اولین المان از امتیاز کیفیت مقدار تمایل برای پیشنهاد دادن برای تبلیغات در زمان کلیک می باشد و امتیاز کیفیت چهار عامل دیگر را کاهش میدهد کپی در تبلیغات، آهنگ کلیک مقداری که مردم بر این تبلیغات کلیک میکنند، زمان لود صفحه فرود و ارتباط صفحه فرود هر کدام از این المانها را جدا جدا بررسی میکنیم، بنابراین کپی تبلیغات اهمیت دارد چون چیزی که بررسی میکنیم کلیدواژه ی مشخصی در تبلیغات است. وقتی که واژه جستجو میشود تبلیغات شما نمایش می یابد. اگر بر واژه مشخصی پیشنهاد شود تبلیغات باید واژه را بازتاب کند بنابراین سوال اول این است که که شما از این کلیدواژه ها در تبلیغ استفاده میکنید؟
نرخ پیشنهاد عامل بزرگی است. شما برای هر بازدید چه مبلغی می پردازید؟ آیا شما رتبه تان از رقبا کمتر است؟ چقدر رتبه تان کمتر از رقبا است؟ یا اینکه پیشنهاد شما چقدر بالاتر از رقبا است؟ گاها من مردمی را میبینم که میخواهند بودجه را مقیاس بندی کننده و بیش از ۵ دلار در روز صرف کنند البته آنها ۲۰۰ واژه پیشنهاد میکنند. این بودجه ای کافی برای درخواست نیست و احتمالش وجود دارد که بودجه شما در میانه روز تمام شود و هیچ کس تبلیغ شما را نبیند و به این صورت شما باید درخواستها برای کلمات کلیدی مشخصی را درک کنید. آهنگ کلیک مبتنی بر تعداد دفعاتی است که مردم تبلیغات شما را دیده و بر آن کلیک کرده اند و بنابراین عملکرد تبلیغات عامل مهمی در امتیاز کیفیت است بنابراین نه تنها تبلیغات بلکه گروه تبلیغاتی در عمکلرد گذشته اکانت می باشد و در آن صفحه فرودی که مردم کلیک میکنند قرار دارد. وقتی که آنها صفحه فرود را ببینند شما چه کار میکنید؟ بنابراین صفحه فرود باید با زبان واژه هایی که شما بر آن پیشنهاد میدهید همخوانی داشته باشد. زمان لود از اهمیت بسیاری برخوردار است. صفحه فرود میتواند برای لود سریعتر بهینه سازی شود. چیزی که باید در اینکار توجه داشته باشید تجربه کاربری است چون مشتری در موتور جستجو شما را پیدا میکند. مخاطبین اولیه اگر برای لود صفحه منتظر بمانند و تجربه ی خوبی نداشته باشند شما امتیاز کیفیت کمی دریافت میکنید بنابراین شما میتوانید تصاویر و فایلهای خود را بهینه سازی کنید تا لود سریعتری داشته باشید. در اینجا چند قانون برای تنظیم اکانت AdWords را در اختیارتان قرار میدهم. یک گروه تبلیغاتی واضح برای کلیدواژه های مشخصتان بسازید. اگر مردد هستید گروهی جدید بسازید. هر چه در گروه های تبلیغاتی در مورد کلیدواژه مشخصتر عمل کنید امتیاز بهتری دریافت میکنید. از آن واژه ها حتما در عنوان و کپی تبلیغاتهایتان استفاده نمایید. از یک آدرس واضح که کلیدواژه هایی در تبلیغات دارد استفاده کنید تا به مردم نشان دهد که به صفحه فرود مشخصی میروند و یک صفحه فرود واضح برای هر گروه بسازید. همیشه از کلیدواژه های مشخص بر صفحه فرود در تبلیغاتها استفاده نمایید و همانطور که گفتم این به نظر بدیهی است ولی بسیاری از بازاریابان این گامهای ابتدایی را طی نمیکنند. شما گروه های تبلیغاتی بسازید، آنها را با صفحه فرود مطابقت دهید و بسیاری از اوقات شما باید صفحات فرودی برای بهینه سازی بهتر برای گروه های تبلیغاتی بسازید و مطمئن شوید که استراتژی پیشنهاد دهی شما با تمامی جوانب فرایند تبلیغات برای جستجو گر همخوانی دارد
منبع : امتیاز کیفیت در گوگل ادوردز