وقتی ما به ارزیابی موفقیت در تحلیلها میپردازیم باید فراتر از بازدید صفحات و بازدید کننده ها عمل کنیم. هدف از تحلیلها بدست آوردن ارزشی برای تمام چیزهای موجود در وب سایت می باشد. عامل حیاتی، پیگیری ارزشی در تحلیلها بوده تا بتوانند در ابزار کسب و کار استفاده شوند. ابزار کاری شما را قادر به اندازه گیری تاثیر کار در بخشهای مشخص میسازد تا بتوانید آنها را ارزیابی نمایید. با آن میتوانید تعیین کنید کدام صفحات، کدام اقدامات یا کمپین بیشترین بازده را داشته است. اگر شما از تحلیلها برای شمارش بازدیدها استفاده میکنید در واقع تنها از ۱% قدرت برای برنامه تحلیلی خوب استفاده میکنید. همانطور که میدانید تبدیل یک هدف است. بدست آوردن فروش یا بدست آوردن رزرو یا بدست آوردن تبلیغات کلیکی تمام چیزهایی که موضوع کسب و کار است. شما تبدیلی میخواهید چون بازده هایی را میسازد.
اهداف شما ارزشی دارند. ارزش رزرو کردن چیست؟ چه مقدار ارزش سازمانی دارد؟ چقدر این سود ارزش دارد؟ چون ما میخواهیم بودجه بازاریابی خود را مصرف کنیم و صرف هزینه و زمان بهینه ای داشته باشیم بر روی بازاریابی و نمایش آنلاین کسب و کارمان و کسب و درآمدی مقبول. بنابراین رزرو کردن یک هدف است. هدف داشتن یک ارزش مالی است. این ارزش مفاهیمی برای دیگر داده های وب سایت فراهم می آورد و برنامه های تحلیلی ما را قادر به چنین کاری میسازد. با پیگیری ارزشها ما میتوانیم ارقام دیگری را بررسی کنیم، مثلا بازدیدکنندگان منحصر به فرد یا بازدید کنندگانی از موتورهای جستجو، بازدیدکنندگانی از لینکها یا کمپینهای ایمیل. تمامی اینها مفاهیمی ارزشی را فراهم میکنند و ما میتوانیم به صورتی صحیح تر آنها را اندازه گیری نماییم، بنابراین اصل کار در پیگیری ارزش در تحلیلها قرار دارد. به این صورت میتوانید بفهمید که صفحه سپاسگذاری شما در تحلیلها و صفحه تایید قرار دارد. هر رویدادی هدف مشخصی را در پی دارد بنابراین هر کسی هر نوع محتوایی را دانلود کند من میتوانم آن را پیگیری کنم. صفحه سپاسگذاری به عنوان هدفی برای اعمال ارزش به شمار میرود بنابراین شما همیشه باید پارامترهایی داشته باشید برای پیگیری ارزش فروش به ویژه در وب سایتهای تجارت الکترونیک یا وب سایتهای رزرو که در جایی هستند که ارزش مالی پیگیری میشود. این میتواند با برنامه تحلیلی پیگیری گردد. حال با مفهوم ارزشی من میتوانم تصمیم گیری بهتری برای کمپینها داشته باشم و کانالها برای فروشها، بیشترین تاثیر را میگذارند. من میتوانم ارزش را بر صفحات وب سایت و به ویژه در وبلاگ ببینم که مقالات بازدید کنندگانی را می آورد که نه تنها محتوا را میخواند بلکه تورهایی را رزرو میکنند.