شما باید کسب و کار خود را در Google+ Local لیست نمایید تا نتایج جستجو محلی ظاهر شود و اولین گام برای این کار، رفتن به www.google.com/placesforbusiness میباشد. پیش از وارد شدن باید نکته ای را بدانید، وقتی که در Google+ Local ثبت نام میکنید، بهتر است یک اکانت گوگل مجزا ساخته و با آن لیست خود را مدیریت کنید و این اکانت باید با دامین شرکتی اتصال یابد. چیزی مانند local@yourdomain.com میتواند اکانت شما را به کسب و کار متصل کرده و از اکانت شخصی جدا سازد. اگر شما و سازمانی که برایش کار میکنید تصمیم بگیرید که نقشی بیافرینید، این جدا سازی میتواند شما را از مشکلات بسیاری دور کند.
وقتی که برای اولین بار وارد سایت میشوید، باید شماره تلفن خود را وارد کنید و گوگل اگر کسب و کار شما را بشناسد این موضوع را اطلاع میدهد. اگر اینکار را انجام دهید هر اطلاعاتی که بتواند را برایتان پر میکند. در اینجا شما میتوانید هر اطلاعاتی که میخواهید را در مورد کسب و کارتان در اختیار گوگل قرار دهید بنابراین شما باید تمامی فیلدهای لازم و هر فیلد اختیاری که وجود دارد را پر کنید. برای شروع نام شرکت را در فیلد Company/Organization بنویسید سعی نکنید برای گرفتن رتبه ی بالاتر کلیدواژه هایی به نام شرکت خود اضافه کنید. به یاد داشته باشید که نقل قول شما باید همیشه ثابت باشد و با این کار در واقع با مشکل روبرو میشوید و همچنین ضد قوانین نیز میباشد. از آنجایی که نام، آدرس و شماره تلفن ضروری است گاها میتوانید از پیشفرض در آن استفاده کنید. یک راهی که برای نوشتن نام، آدرس و شماره تلفن وجود دارد که استفاده از یک فایل متنی است. شما میتوانید آن را در هرجایی که فردی به آنها نیاز دارد قرار دهید و وقتی که نقل قول خود را به روز رسانی میکنید آن اطلاعات را در فیلدها کپی کنید. به این صورت همیشه اطلاعات شما ثابت و دقیق باقی میماند سپس ایمیلی که میخواهید برای کسب و کار و وب سایتتان استفاده کنید را وارد نمایید. با وجودی که این موضوع اختیاری است ولی استفاده از آنها میتواند مفید باشد و شما میتوانید در آن تا ۲۰۰ کاراکتر توضیح نیز بنویسید. شما میتوانید از کلیدواژه های هدف استفاده کنید ولی این باید بتواند کسب و کار شما را توضیح دهد و مشتری را ترقیب کند که شما را در مقایسه با رقیب انتخاب نماید. در مرحله ی بعد دسته ای را در لیست انتخاب نمایید. پیشنهادهای دسته بندی وقتی شروع به تایپ کنید ظاهر میشود و در صورت تمایل میتوانید یکی از دسته های پیشنهادی را انتخاب نمایید. شما همچنین میتوانید لینک دسته بندی دیگری را برای انتخاب ۵ دسته استفاده نمایید Service Areas و Location Settings نشان میدهند که مشتریان به سمت شما میایند یا شما به سمت آنها میروید. برای نمونه اگر شما کافی شاپی دارید احتمالا مشتریان به سمت شما میایند. عکاس عروسی از طرف دیگر به سمت مشتریانشان میرود. همچنین شما میتوانید ساعت کاری و تعرفه ها را نیز مشخص کنید. شما میتوانید هر اطلاعاتی که میخواهید را در لیست قرار دهید. به یاد داشته باشید که مشتری های بالقوه در آخرین لحظه جستجو میکنند و اگر بدانند که در زمان مشخصی باز هستید و یا اینکه کارت اعتباری قبول میکنید ممکن است به سمت شما بیایند و رقبای شما را انتخاب نکنند. عکسها و ویدئوها راهی عالی برای نمایش کسب و کارتان است و با آن میتوانید نشان دهید که در صورت دریافت خدمات چه چیزی دریافت میکنند. اگر شما صاحب رستورانی هستند عکسی از غذاهای وسوسه انگیز، پذیرایی دوستانه و جو خوب رستوران میتواند مشتریان جدیدی را جذب کند. شما حتی میتوانید ویدئویی از میز سالاد و یا راه رفتن در سالن پذیرایی بگذارید. اگر کسب و کار شما در پروفایلش ۱۰ عکس یا ۵ ویدئو داشته باشد میتواند به تصمیم گیری مشتریان بالقوه کمک کند. آخرین قطعه ی این پازل فیلد Additional Details میباشد و این جایی است که باید خلاقیت داشته باشید. اگر شما میخواهید در مورد کسب و کار حرفی بزنید باید در اینجا بنویسید و با اینکه Google+ Local این بخش را در لیست نشان نمیدهد ولی همچنان ارزش صرف زمان برای پر کردن این جزئیات در مورد کسب و کار را دارد. بعد از پر کردن این فرم، باید لیست کسب و کار خود را پیش از قرار دادنش تایید نمایید. Google+ Local یک کد تاییدی را برایتان ارسال میکند که این کار را با آدرس کسب و کار، شماره تلفن و وقتی که آن را دریافت کردید انجام میدهد. شما باید آن را در اکانت Google+ Local وارد نمایید که تایید کنید صاحب کسب و کار مورد ادعای خود هستید. وقتی که لیست گزاری تان آنلاین شد، شما میتوانید بر گردید آن را ویرایش کرده و یا عکسهای جدید یا ویدئوهای جدید یا چیزهایی که در حال حاضر قرار ندارند را اضافه کنید. هر چه بیشتر در مورد کسب و کارتان به گوگل بگویید موتور جستجو راحت تر میتواند کسب و کار شما را درک کند و سریعتر در نتایج جستجو قرار میگیرید. هر چه جزیئات بیشتری در لیست داشته باشید مشتریان بیشتری ترقیب میشوند که به شما سر بزنند.
منبع : بهینه سازی جستجوی محلی گوگل