بررسی های آنلاین دارایی اصلی کسب و کار است و این موضوع مخصوصا برای جستجوی محلی صادق است. مطالعات گذشته نشان داده است که اکثر مصرف کننده ها بیشتر از کسب و کارهای محلی استفاده میکنند و به این پیشنهادها به اندازه توصیه های شخصی اعتماد میکنند. اگر شما نقدهای آنلاین را دریافت نکنید فرصت مهمی را از دست داده اید. نه تنها با بررسی ها شهرت آنلاینی بدست می آورید بلکه همچنین مشتریانی را نیز به جلوی درهای شما می آورد. نقد (بررسی) یک نوشتار کوتاه است که توسط مشتری و بر اساس تجربه اش در مورد کسب و کار تهیه میشود مثلا بررسی ها در موتورهای جستجو، وب سایتهای نقد محلی، یا خدمات یا حتی وبلاگها.
اساسا سه راه وجود دارد که یک کاربر میتواند بررسی از کسب و کار ارائه دهد : به صورت آفلاین، ایمیل یا وب سایت. بسیاری از کسب و کارها هر روز با مشتریانشان توسط تماس تلفنی، نامه یا تعاملات درون فروشگاهی ارتباط بر قرار میکنند. در تمامی این ارتباطات آفلاین فروشنده از مشتریانش در مورد تجربه ای که داشته اند میپرسد و شما میتوانید از واکنش منفی برای ارتقای کسب و کار خود استفاده کنید و یک فیدبک مثبت را تبدیل به یک تصدیق برای استفاده از وب سایت گردانید. اگر شما آدرسهای ایمیل را در وب سایت برای مشترک شدن و یا ارسال خبرنامه قرار نداده اید یک فرصت بزرگ بازاریابی را از دست داده اید. ساختن، حفظ کردن و رشد دادن لیست مشتریان و آنهایی که به طور فعال در مشتری شدن فعال هستند دارایی خوب و با ارزشی را در اختیار همگان قرار میدهد. شما میتوانید از این لیست نه تنها برای اطلاع رسانی و بازرگانی با یک سری مخاطب با صلاحیت استفاده کنید بلکه میتوانید دعوت نامه هایی به مشتری های رضایت مند بفرستید و یا اینکه ایمیل خرید و فروش اتوماتیکی تهیه کنید یا اینکه انگیزه ای برای گذاشتن نظر در مورد محصول یا سرویستان ایجاد نمایید. راه سومی که میتوانید بررسی هایی دریافت کنید در وب سایت است. هر روزه تعداد بیشتری از وب سایتهای شما، محصولات و خدمات شما را بررسی میکنند. وب سایت شما جایی است که بیشترین کنترل را بر محتوایش دارید و شما باید بخشی را به تصدیق ها و به اشتراک گذاشتن تجربه ی مشتریان اختصاص دهید. این فرصتی است که میزبان دریافت محتوای تولید شده با کاربران برای سایت خود باشید که موتورهای جستجو خیلی آن را دوست دارند. و برای کاربران، خواندن در مورد تجربه زندگی مشتری های قبلی میتوان تاثیر زیادی بر تصمیم گیری خرید مشتریان بالقوه شما داشته باشد. همچنین ناحیه ای را برای قرار دادن نظرات کاربران در صفحه تعبیه کنید. شما میتوانید مستقیما این بخش را در سایت قرار دهید یا از افزونه های شخص ثالث استفاده کنید ولی اگر شما درخواست نکنید هرگز نظری دریافت نخواهید کرد به جز صفحه شما لیست در حال رشدی از سایتها نیز وجود دارد که نظرات کاربران از محصولات، خدمات و کسب و کارهای مختلف را جمع آوری میکند. مشتریان راضی خود را تشویق کنید تا بررسی ها از وب سایت شما را در سایتهای کسب و کار اصلی همچون Google+ Local جهت بهینه سازی جستجوی محلی گوگل قرار دهند. همچنین باید توجه داشته باشید که سایتهای بررسی مختلف فریمورکهای مختلفی را ارائه میکنند. با وجودی که بسیاری از آنها از امتیاز دهی ستاره ای استفاده میکنند ولی شکلهای دیگری نیز از آن وجود دارد. برای نمونه Google+ Local از سیستم Zagat استفاده میکند که رستوانهای مختلف را در مقیاسی ۳۰ تایی بر اساس غذا، خدمات و دکوراسیون امتیاز دهی میکند. مستقل از چگونگی به اشتراک گزاری آنها در وب ،بررسی ها فرصتی عالی برای تولید محتوا و ارجاع ها به صفحات شماست که به مردم کمک میکند تا شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند و سپس باعث میشود که راحت تر تصمیم گیری خود را انجام دهند.