با کمی تلاش و کمی خلاقیت و یک برنامه نویس خوب شما میتوانید ویژگی های خوبی به صفحه اضافه کنید تا مشتری راحتتر محصولتان را درک کند، مثلا وب سایتهای فروش لباس که شما میتوانید لباسهای دیگری را در کنار هم بگذارید و امتحانشان کنید، یا فروشگاه های دکوراسیون منزل که به شما اجازه میدهند آشپزخانه یا اتاق نشیمن خود را بچینید. هر چیزی که شما بفروشید این قابلیتهای مفید چیزهایی هستند که مردم در موردشان در وبلاگ مینویسند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارند. همچنین استفاده از عکسهای باکیفیت محصولات میتواند در بلند مدت تاثیرات بسیاری داشته باشد. شبکه های اجتماعی و وبلاگها پر از کاربرانی است که دوست دارند عکسهای با کیفیت، زیبا و جالب مربوط با محصولاتتان را به اشتراک بگذارند. سعی کنید از عکسهای حرفه ای با کیفیت و منحصر به فرد استفاده کنید و به این صورت لینکهای بیشتری برای محصولات پیدا خواهید کرد و در پایان، مشتریان را فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که آنها از معامله خوب خوششان میاید. چیزهای مجانی، تخفیف، اشانتیون و قیمتهای ویژه چیزهایی هستند که خیلی سریع در سرتاسر اینترنت پخش میشوند. شما میتوانید بخشی را در سایت انتخاب کنید که نشان دهنده ی قیمت حاضر و کوپون ها باشند، و یا اینکه میتوانید مسابقه ای ترتیب دهید یا اینکه یک قیمت عجیب را نشان دهید که باعث شود مردم در موردتان صحبت کنند. شما حتی ممکن است کمی از فروشتان کاسته شود ولی در عوض لینکهای بسیاری پیدا میکنید، وبلاگ نویسها به شما توجه میکنند و در شبکه های اجتماعی مشتریان جدیدی پیدا میکنید و این برای موتورهای جستجو خیلی خوب است و در نهایت اجازه دهید که کاربران محتوایی برایتان بسازند. از مشتریان بخواهید تا تجربه خود را بعد از خرید در سایت یا شبکه اجتماعی شما بگویند به این صورت کاربران در کنار تجربه خود لینکهای زیاد و به اشتراک گزاری هایی به وجود می آورند که باعث میشود مشتریان شما را در مقایسه با رقیب خود انتخاب کنند. در کنار اضافه کردن دکمه های به اشتراک گزاری و لایک به صفحه ی محصول حتما دکمه اضافه به علاقه مندی ها و به اشتراک گذاری با دوستان را نیز به آن اضافه کنید تا مشتریان بیشتری پیدا کنید. به طور خلاصه یک سایت تجارت الکترونیکی کسب کننده نباشید. در حال حاضر سایتهای این چنینی بسیاری وجود دارد. سعی کنید پا را فراتر گذاشته و محتوای خوب و مفیدی تولید کنید که کاربران را به هیجان آورده و توانایی دریافت لینکها و به اشتراک گزاری های رسانه ای را داشته باشد. خلاق باشید، زمان خود را بر مخاطبینتان بگذارید و سعی کنید برایشان مفید باشید و سپس از زمان خود برای ساخت محتوایی موثر و درست که نیازهایشان را برآورده کند استفاده نمایید.
منبع : اهرم ایجاد پیوند و رسانه های اجتماعی برای تجارت الکترونیک