پس از پیاده سازی کلیدواژه ها در وب سایت باید ساختار صفحه ای که قصد داریم داشته باشیم و چگونگی رسیدگی به آن را درک کنیم. ساختار صفحه برای موتورهای جستجو در سئو نیز اهمیت دارد. وقتی آنها کد را دانلود میکنند، کد را بر اساس ساختاری که در برنامه نویسی ظاهر میشود تحلیل میکنند. وقتی ما در مسیردهی وب سایت کار میکنیم در کد نمایش می یابد و موتورهای جستجو به راحتی آن را میبینند، بنابراین وقتی که ما در مورد اضافه کردن کلیدواژه ها صحبت میکنیم چیزی که میخواهیم بررسی کنیم این است که مطمئن شویم از واژه های با معنا برای جستجوی مردم استفاده کنیم که به صورتی واضح و قابل درک باشد. هدر ها مانند سرتیتر هستند و مانند روزنامه یک سرتیتر بزرگ دارند و بعد از آن چندین سرتیتر کوچک هم اندازه در زیر آن قرار دارد .ما میتوانیم سایز این سرتیتر ها را تعیین کنیم و این مهم است که h1 برای سرتیتر اصلی، h2 برای زیرهدر ، h3 برای هدرهای کوچک و غیره در نظر گرفته شود. H1، h2 و h3 هدرهای نمونه هستند.
فوتر معمولا به صفحات دیگر وب سایت لینک میکند و در اینجا لینکهای مهم همچون اطلاعات تماس شرکت، اطلاعات مهم،آدرس و شماره تلفن قرار میگیرد. تکرار میکنم، موتور جستجو به راحتی میتواند فوتر و اطلاعات موجود در آن را شناسایی کند چون در تمامی صفحات وب سایت تکرار میشوند به همین علت است که فوتر نام دارد و موتور جستجو با لینکها به شکل متفاوتی به نسبت مسیریاب رفتار میکنند. همچنین با این لینکها به نسبت لینکهای موجود در محتوای صفحه نیز رفتار متفاوتی دارند چون آنها محتوای ویراستاری در نظر گرفته میشوند. لینکهای فوتر و مسیریاب به عنوان لینکهای مسیر دهی در نظر گرفته میشوند و با آنها به صورت متفاوتی رفتار میشود چون آنها در تمامی صفحات تکرار شده اند. این فایده زیادی دارد وقتی که ما در مورد محتوا صحبت میکنیم این چیزی است که به دنبالش هستیم. ما میخواهیم بببینم که چطور به اطلاعات دیگر لینک میکنیم و همانطور که گفتم صفحه، لینک ارتباط بسیاری را با خود دارد چون آنها ویراستاری شده هستند. به عبارت دیگر ما در مورد محتوا می نویسیم و به جزئیات مناسبی که اطلاعات مورد نیاز کاربران را در اختیارشان قرار میدهد لینک میکنیم. همچنین هر مولتی مدیایی همچون ویدئو، تصویر، پادکست هر چیزی که فراتر از متد متنی اطلاعات ارتباطی باشد از این جمله است. مدیای شما میتواند توسط کلیدواژه ها نیز بهینه سازی گردد بنابراین وقتی که به ارزیابی صفحه میپردازیم باید ساختار صفحه را درک کنید و بدانید که باید چطور از هر چیزی استفاده کنید تا کلیدواژه ها را در نواحی مرتبط سایت قرار دهید و از آنها به عنوان راهی برای ارسال اطلاعات روشن استفاده نمایید. اطلاعاتی برای جستجوگران و البته موتور جستجو و تمامی اینها توسط موتور جستجو میتواند به طور مجزا بررسی شده و ارزیابی گردند ولی آنها ابزارهایی در دسترس برای به کار بردن کلیدواژه ها در محتوا روشن سازی بهینه سازی وب سایت میباشند.