هنوز تعطیلات به پایان نرسیده است و شما در جادههای سرسبز شمال مشغول رانندگی هستید. هیچ چیز بهتر از یک رستوران با کیفیت خستگی راه را از تن جدا نمیکند. پرس و جو از بومیان منطقه برای پیدا کردن نزدیکترین رستوران در مسیر آستارا – انزلی بالاخره شما را بعد از مدتی به نتیجه میرساند؛ ولی مگر هنوز هم کسی با وجود جستجو محلی گوگل به تجربیات ضد و نقیض رهگذران بسنده میکند؟
یک سال گذشت و هنوز هم گوگل دقیقا مشابه با سال ۲۰۱۶ روی جستجو محلی و تاثیر آن در هدایت کاربران تاکید دارد. همان طور که میبینید نقش جستجو محلی در زندگی امروزی خیلی بیشتر از آن چه که تصور میکنید شده است و مسافت و نزدیکی در استقبال از خدمات توسط جستجوکنندگان اهمیت بیشتری دارد.
در این یک سال گوگل تغییرات زیادی را در نمایش نتایج با جستجو محلی ایجاد کرده است که یکی از آنها تغییر نمایه هفت ستونه در جستجو محلی به سه ستونه است.
سئو محلی
لیستی از فاکتور های اصلی سئو محلی در ۲۰۱۷ را میخوانید. این فاکتورها به صورت مستقل روی pack3 و Local Finder یا به ترتیب نتایج محلی و سپس نتایجی که از طریق سرویس گوگل مپ به دست آمده است صورتت گرفتهاند.
فاکتورهای اصلی در Local Finder
• کیفیت و اعتبار لینکهای ورودی به دامنه
• اعتبار دامنههای سایت
• گوناگونی لینکهای ورودی به دامنه
• کلمات کلیدی مرتبط به محتوای سایت
• تعدد لینکهای ورودی
• نرخ کلیکها
• کلیدواژههای جغرافیایی مرتبط به محتوا ( مثلا خدمات سئو در تهران)
• سازگاری وب سایت با موبایل
• نزدیکی آدرس درج شده به محل جستجو شده توسط کاربر
• آدرس فیزیکی مشخص در یک شهر مشخص
• اعتبار و کیفیت لینکهای ورودی به دامین سایت
• نرخ کلیک در نتایج جستجو
آپدیت Possum از به روزرسانیهای مهم گوگل بوده است. در این به روزرسانی کاربران متوجه شدند که تنها درج یک آدرس مشخص در سرویس کسب وکار گوگل کفایت نمیکند و هوش گوگل در مکانیابی وب سایتها و هدایت کاربران بیش از این است. این به به روزرسانی سئو محلی را دستخوش تغییرات زیادی کرد و هم اکنون در سال ۲۰۱۷۷ شاهد این تحولات هستیم. در بررسی کلمات کلیدی مختلف چندین هزار کسب وکار مختلف مشخص شده که:
۱ – تعدادی از کلمات کلیدی رتبه وبسایت را تا سه پله ارتقا داده است
۲ – برخی از کلمات کلیدی مطرح در گذشته موجب افت رتبه کسب وکارها شده است
به عبارت دیگر با وجود به روزرسانی Possum بسیاری از کلمات کلیدی بر اساس موقعیت جغرافیایی با ارزش یا کمارزش شدهاند. از این رو به تمام فاکتور های اصلی سئو محلی در ۲۰۱۷ و به روزرسانی الگوریتمهای جدید گوگل برای بهبود رتبه کسب وکار باید توجه ویژهای داشت.
منبع: فاکتور های اصلی سئو محلی در ۲۰۱۷ : نزدیکی به کاربران مهمتر است!