فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

نحوه تحلیل و بررسی ضریب بازگشت سایت

در مقاله ای پیرامون ضریب بازگشت سایت و نحوه محاسبه آن صحبت کردیم و متوجه شدید که در واقع ضریب بازگشت، میزان جذابیت سایت شما را برای ترغیب به ماندن بازدید کننده در آن مشخص می کند. لذا هر وبمستر باید همیشه از میزان ضریب بازگشت سایت خود اطلاع داشته باشد تا بتواند برنامه های درست و مناسبی را برای پیشبرد سایت به سمت رتبه اول گوگل طراحی کند اما مسئله ای که مطرح است این است که قبل از این که به تحلیل ضریب بازگشت سایت بپردازیم باید مشخص کنیم که بازدیدکنندگان سایت ما در کدام دسته قرار دارند و سپس تحلیل ضریب بازگشت را براساس تحلیل آن گروه از بازدیدکنندگان انجام  دهیم.

نحوه تحلیل و بررسی ضریب بازگشت سایت

انواع بازدیدکنندگان سایت

۱- کاربران ورودی از طریق لینک دهی سایت
شاید ر برخی از سایت ها مشاهده کرده باید که تبلیغاتی ارائه شده که در انتهای آن جملاتی از این قبیل وجود دارد: ” مطالب دیگر سایت ما را دنبال کنید” و یا ” از سایت ما دیدن فرمایید” و سپس لینک سایت قرار گرفته است. کاربرانی که از این طریق وارد سایت شما می شوند، صرفا کنجکاو هستند که بفهمند محیط سایت شما چگونه است و برای ان ها محتوای سایت مهم نیست لذا ممکن است زمان زیادی را در سایت شما باقی نماند.
۲- سایت های ارجاع دهنده نامناسب
برخی از سایت ها صرفا برای این طراحی شده اند که حجم انبوهی از اطلاعات را از اینترنت گرفته و در سایت خود در اختیار کاربر قرار دهند به این سایت ها، ارجاع دهنده کم ارزش یا نا مناسب می گویند بنابراین افرادی که از سایت ها بیشتر بازدید می کنند، به دنبال همین دسته مطالب هستند حال اگر این افارد از طریق این سایت ها به سایت شما که مطالب به روز دارد هدایت شوند، چون انتظار دیدن مطالب جدید را نداشته اند و به دنبال همان گروه مطالبند، سریع سایت شما را ترک می کنند.
۳- بازدیدکنندگان ثابت
افرادی که مدام به سایت شما سر می زنند و مطالب را مطالعه می کنند که این افراد نقش مهمی در ضریب بازگشت سایت دارند البته  اگر تعداد دفعات مراجعه کاربر به سایت بیشتر از دفعات به روز رسانی باشد و خیلی سریعع سایت را ترک می کند چون آن روز هنوز مطلب جدید در سایت نگذاشته ای و مطالب قبلی برای ان ها تکراری است.
۴- کاربران ورودی از طریق موتور جست و جو
این دسته از کاربران عبارت خاصی که جز کلمات کلیدی شما هست را در گوگل سرچ کرده و از این طریق وارد سایت شما می شود پس چون دنبال آن مطلب بوده در سایت شما می ماند و مطلب را مطالعه می کند. لذا شناسایی کلمات کلیدی که گوگل برای ان جایگاه خاصی قائل است در جذب کاربر و ضریب بازگشت سایت شما بسیار اهمیت دارد.


منبع: نحوه تحلیل و بررسی ضریب بازگشت سایت

منظور از ضریب بازگشت یا Bounce Rate چیست
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.