فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

آیا گرفتن رتبه بالا بدون سئو شدنی است؟

هر فردی که یک سایت برای کسب و کار و حرفه خود راه اندازی کرده است، همیشه باید از وضعیت رتبه سایت های رقبای خود با خبر باشد تا بتواند تصمیم های درستی درباره آینده سایت خود بگیرد. در این میان برخی از وبسمترها، شاید به این موضوع برخورد کرده باشند که برخی از سایت ها علی رغم اینکه بهینه سازی چندانی بر روی سایت خود اعمال ننموده اند، ولی رتبه خلی خوبی در گوگل دارند و همین موضوع برای آن سوالی ایجاد می کند. در این مقاله ما به بیان دلایل بروز این موضوع می پردازیم:
۱- تعداد کلیک های دریافتی
ارزش گذاری گوگل برای رتبه بندی سایت ها، چندین مورد را شامل می شود که یکی از آن ها، نرخ کلیک یا تعداد کلیک هایی است که یک سایت، در نتیجه جست و جوی کاربران در گوگل دریافت نموده اند و هر چه این درصد بیشتر باد، ارزش سایت بالاتر می رود زیرا به این معنا است که سایت کیفیت خوبی دارد که بازدید کننده زیادی دارد.


آیا گرفتن رتبه بالا بدون سئو شدنی است؟


۲- نوع بک لینک های مورد استفاده
کافی است شما به جای داشتن بک لینک های زیاد از سایت های مختلف، فقط چند بک لینک از چند سایت معتبر، عالی و هم موضوع سایت خود داشته باشید در این صورت ارزش بسیار موثر آن را خواهید دید.
۳- قدمت و سن سایت
مسلما سایت هایی که سن بیشتری دارند، نسبت به سایت هایی که جدیدا راه اندازی شده اند، رتبه بالاتی دارند چون میزان فعالیت آن ها در طول این چند سال زیاد بوده و این یک امر طبیعی است.
۴- استفاده از لینک های داخلی
حتما نباید از بک لینک برای سایت استفاده شود چون گاهی اوقات در موضوع کاری شما، سایت مناسب برای لینک دهی پیدا نمی  شود بنابراین کافی است در همان سایت خود، از لینک های داخلی استفاده نمایید که به صفحاتت مختلف سایت ارجاع داده می شوند.
۵- تولید محتوای با کیفیت
شاید شما نیز با این مورد رورو شده باشید که سایتی اگرچه مطالب زیادی ندارد ولی تعداد بازدید آن بسیار زیاد است و زمانی که بررسی می کنید متوجه می شوید که چه مطالب عالی و بکری در این سایت وجود دارد که همین امر باعث می شود کاربران زیاید را به سمت خود جلب کند و همیشه منتظر باشند تا مطلب جدید وارد سایت شود و آن را مطالعه نمایند. لذا تعداد محتوا مهم نیست بلکه کیفیت است که اهمیت دارد.
۶- اهمیت دادن به کلمات کلیدی پر رقابت
این بدان معنی نیست که همه حواس خود را صرف کلمات کلیدی پر رقابت کنید زیرا اگر در این زمینه به رتبه اول برسید، اگر روزی کلیک های خود را نسبت به این کلمه از دست بدهید، به شدت رتبه شما متاثر می شود. منظور این است که در میان محتویات خود در به روزرسانی ها، مطالبی با کلمات رقابتی داشته باشید.


منبع: آیا گرفتن رتبه بالا بدون سئو شدنی است؟

روش های جلوگیری از محتوای تکراری

مراحل انتخاب کلمات کلیدی برای مطالب سایت

در نوشتن مقالات برای سایت، علاوه بر این که باید به جذابیت و نو بودن آن مطلب توجه داشت، نکته مهم این است که باید از کلمات کلیدی در متن هم استفاده نمود. کلمات کلدی باید متناسب با آن چیزی باشد که گوگل برای آن ارزش قائل شده است. به عبارتی کلماتی که گوگل به آن ها توجه خاصی دارد را شناسایی کنید و در متون خود از این کلمات استفاده نمایید این کار در رنکینگ یا رتبه بندی سایت شما بسیار موثر است. پس همان گونه که متوجه شدید، انتخاب صحیح کلمات کلیدی در تولید محتوای سایتنقش مهمی را افا می کند که برای این منظور باید بر طبق مراحل زیر عمل نمود:
۱- اطلاعات خود را درباره موضوعات سایت، کامل کنید.
شما ابتدا باید بدانید که قرار است پیرامون چه موضوعاتی در سایت، تولید محتوا داشته باشید و اطلاعات کافی درمورد آن ها داشته باشید. در این صورت ذهنتی از کلمات کلیدی مناسب را به دست خواهید اورد.
۲- از کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل استفاده کنید.


مراحل انتخاب کلمات کلیدی برای مطالب سایت


در این مرحله، با توجه به موضوعی که در ذهن دارید، یک کلمه را در گوگل سرچ کنید و دکمه فاصله بر روی صفحه کلید را فشار دهید در این صورت در محل تایپ کلمه، لیستی از پیشنهادات گوگل براساس رتبه ای که از نظر گوگل دارند برای شما ارائه می شود که می توانید از آن ها کمک بگیرید.
۳- استفاده از نرم افزار google keyword planner
در مرحله قبل، شما لیستی از کلمات کلیدی را از گوگل به دست اورده اید حال شما باید بدانید که ارزش این کلمات به چه صورت است. در این نرم افزار شما یک کلمه کلیدی را وارد می کنید و این ابزار به شما نشان می دهد که کلمه کلیدی مورد نظر، در ماه یا در سال (انتخاب بازه زمانی به عهده شما است) چندبار تکرار شده است. مسلما کلماتی که تعداد تکرار بیشتری داشته باشند، یعنی بیشتر مورد توجه کاربران قرار دارند لذا استفاده از این کلمات در رنکینگ سایت شما تاثیر بسزایی دارد.
۴- انتخاب کلمات کلیدی مناسب
در نهایت پس از طی مراحل فوق، شما لیستی از کلمات کلیدی دارید که شما باید انتخاب کنید. کلمات کلیدی کلی را حذف کنید و از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. ترتیب کلمات کلیدی به این صورت باشد که کلمات کلیدی کم رقابت و طولانی را ابتدا و کلمات کلیدی کوتاه و پر رقابت و پر ترافیک را ر انتها قرار دهید.


منبع: مراحل انتخاب کلمات کلیدی برای مطالب سایت

نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی

نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی

نوشتن مطالب جذاب و جدید، یکی از مهمترین روش هایی است که در رتبه بندی سایت شما از طرف گوگل نقش دارد. هر مطلبی که نوشته می شود باید شامل چند بخش باشد:
۱- عنوان اصلی و عناوین فرعی
۲- مقدمه
۳- بیان هدف کلی از بیان این موضوع
۴- نتیجه گیری
۵- برچسب ها
در هر متن، باید از یکسری کلماتی استفاده شود که تعداد تکرار آن ها بیشتر از کلمات دیگر است و در نهایت در قسمت برچسب ها لحاظ می شوند که به این کلمات و عبارات، کلمات کلیدی می گویند. اما استفاده از کلمات کلیدی، اصول خاص خود را دارد که باید در چهارچوب این اصول انجام گیرد:

نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی


۱- تنها بر روی کلمات کلیدی رقابتی تمرکز نکنید.
در حیطه موضوع کاری شما، مسلما سایت های دیگری نیز فعالیت می کنند که رقابت با آن ها، بر رنکینگ سایت شما تاثیر گذار است. در استافده از کلمات کلیدی، برخی از کلمات، به دت رقابتی هستند یعنی بیشترین کاربرد را در میان سایت های رقیب دارد حال اگر شما تمام تمرکز خود را روی این کلمات بگذارید، در صورتی که شما در آن کلمه افتی داشته باشید ملما کل کلیک های خود را از دست خواهید داد ولی اگر از چند کلمه با رقابت کمتر استفاده کنید و تعداد کلیک ها را بین آن ها تقسیم کنید، اگر در یک کلمه افت کردید، کلمات دیگر جبران کننده خواهند بود.
۲- از کلمات کلیدی کلی استفاده نکنید.
سعی کنید که در لیست کلمات کلیدی خود، از کل گویی بپرهیزید زیرا وقتی شما یک کلمه کلیدی کلی را انتخاب کنید، مسلما میزان انتخاب برای کاربر زیاد خواهد شد و در نتیجه تاثیر آن برای سایت شما زیاد نخواهد بود. برای مثال انتخاب کلمه آکواریوم کار درستی نیست زیرا یک کلمه کلی است که در نتیجه جست و جو، نتایج زیادی را به کاربر می دهد.
۳- به کلمات کلیدی طولانی، توجه کنید.
توجه داشته باشید که هر چه کلمات کلیدی شما طولانی تر باشند شما را به هدف جست و جو نزدیکتر می کنند برای مثال وقتی می نویسید روش کشت گیاه آپارتمانی دیفن، گوگل دقیقا در نتیجه جست و جو، همین مطلب را برای شما عرضه می کند ولی اگر بنویسید روش کشت گیاه آپارتمانی، گوگل لیستی از تمام گیاهان آپارتمانی که هم اکنون روش کشتشان در سایت ها وجود دارد می دهد و کار شما کمی سخت می شود زیرا با این کار باید به دنبال بخش اخر یعنی دیفن بگردید. لذا در انتخاب کلمات کلیدی، به کلمات طولانی تر بیشتر اهمیت بدهید.
۴- از برندها یا نام اشخاص در کلمات کلیدی استفاده نکنید.
زیرا کسی که نام برند یا شخص خاصی را سرچ می کند به دنبال اطلاعات از ان شخص یا برند است و اگر چه ممکن است با این کلمات به سایت شما سر بزند ولی وقتی ببیند سایت شما اطلاعات کافی به او نداد، سایت را ترک می کند و سایت شما خیلی زود بسته می شود.


منبع: نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی

بررسی انواع انکر تکست ها (Anchor Text)

بررسی انواع انکر تکست ها (Anchor Text)

در بین روش های بهینه سازی سایت و افزایش رنکینگ در گوگل، استفاده از انکر تکست ها، یکی از روش هایی است برای لینک  سازی و افزایش بازدید از صفحات دیگر سایت بسیار استفاده می شود. سئوکارها توصیه می کنند که انکر تکست ها از کلمات کلیدی باشند تا هم برای گوگل معتبر باشند و هم در زمان سرچ توسط کاربر، شانس دیده شدن آن ها و در نتیجه شانس ورود به صفحات دیگر افزایش یابد. اما شاید متنی که نوشته اید، نتوان بهه طو مستقیم از کلمات کلیدی به عنوان انکر تکست استفاده نمود به همین دلیل می توان از انواع دیگر کلمات نیز به عنوان نیز استفاده نمود:


بررسی انواع انکر تکست ها
۱- استفاده از اسامی برند
اگر شما از برند خاصی در سایت خود استفاده می کنید می توانید نام برند را در انکر تکست خود قرار دهید.
۲- استفاده از انکر تکست های مستقیم و عمومی
برای مثال شاید تا به حال در برخی مقالات سایت ها دیده باشید که نوشته اند: “برای آگاهی بیشتر، اینجا کلیک کنید” ، این انکر تکست ها عمومی هستند و در بسیاری از سایت ها دیده می شوند.
۳- از تگ alt در تصاویر استفاده کنید.
در برخی از مقالات سایت ها دیده اید که متنی در زیر تصاویر وجود دارد که امکان لینک دهی با آن به صفحات دیگر وجود دارد. این عبارات در اصل برای این منظور به کار می روند که اگر امکان باز شدن تصویر برای کاربر وجود نداشت، این متن جایگزین تصویر شود و عکس را توضیح می دهند. حال برخی از افراد از این تگ به عنوان انکر تکست استفاده می کنند.
۴- استفاده از کلمات کلیدی
در این حالت، دقیقا خود کلمه کلیدی به عنوان انکر تکست به کار می رود و لذا به آن انکر تکست دقیق هم می گوند. اما کاربرد این حالت فقط یکبار برای هر مقاله امکان پذیر است.
۵- استفاده از کلمات هم معنی
توجه داشته باشید که هر کلمه کلیدی در هر متن، فقط یکبار می تواند انکر تکست باشد پس اگر لازم به استفاده بیشتر شد، از هم معنی ها و هم خانواده های آن استفاده کنید.
۶- حضور نسبی کلمه کلیدی در انکر تکست
گاهی عبارتی به عنوان انکر تکست استفاده می شود که بخشی از آن، کلمه کلیدی است و بقیه نه. به این حالت حضور نسبی کلمه کیدی می گویند.
۷- استفاده از جملات
دیده شده که در برخی مقالات، یک جمله را برای لین دهی انتخاب می کنند. در این حالت بهتر است کلمه کلیدی، بخشی از جمله تشکیل دهد.

منبع: بررسی انواع انکر تکست ها (Anchor Text)

انکر تکست (Anchor Text) یا کلمات لینک شده

ساخت لینک (Link Building) و قوانین انجام آن

همان گونه که قبلا گفته ایم، روش های مختلفی بر بهینه سازی سایت و افزایش رتبه آن تاثیر گذار هستند که درجه تاثیر آن ها با هم متفاوت است لذا یک سئوکار حرفه ای، در ابتدا باید به سراغ روش هایی برود که از اهمیت بیشتری برخوردار است و در بازه زمانی کمتری می تواند اثر بخش باشد. در میان تمام روش ها، یکی از مهمترین آن ها که بر رتبه بندی سایت اهمیت زیادی دارد، لینک بیلدینگ یا ساخت لینک است.

ساخت لینک (Link Building) و قوانین انجام آن


نحوه تاثیر ساخت لینک بر رتبه سایت

منظور از ساخت لینک، این است که افراد متخصص در این زمینه، لینک هایی را برای سایت شما آماده می کنند که باعث ورود از یک سایت به سایت دیگر یا از یک صفحه به صفحه دیگر می شود به این صورت که سیگنال هایی از سایتی به سایت دیگر یا بین صفحات ارسال می کند و گوگل زمانی که این سیگنال ها را دریافت نمود، ارزش را از سایت لینک فرستنده به سایت لینک گیرنده انتقال می دهد و در نتیجه به این طریق سبب افزایش رتبه سایت گیرنده می شود.

انواع لینک سازی

اما سوالی که شاید برای کاربران پیش بیاید این است که ما چگونه می توانیم برای سایت خود، لینک آماده کنیم. به طور کلی دو روش برای لینک سازی وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد:
۱- لینک سازی به روش دستی (Manual link building)
در این روش شما خودتان باید لینک هایی را برای سایت خود درست کنید ولی این کار نوعی تخلف از نظر گوگل به حساب می اید و مسلما عواقبی به دنبال خواهد داشت.
۲- لینک سازی به روش طبیعی (Natural link building)
این روش، توسط گوگل اراده شده است و در نتیجه قانونی است ولی زمان بر است. به این صورت که شما باید سایت های دیگر را ترغیب کنید که به شما لینک بدهند که در این راه باید از روش های خاص خود استفاده نمود.

قوانین ساخت لینک

۱- لینک سازی را براساس قوانین گوگل انجام دهید تا از جریمه های گوگل در امان بمانید. راه های غیر قانونی اگر چه شاید در ابتدا موثر باشند ولی پس از مدتی گوگل شما را در لیست سیاه قرار می دهد.
۲- به کیفیت و رتبه سایت لینک دهنده توجه داشته باشید. شما نباید از هر سایتی لینک قبول کنید. بهتر است برای ساخت لینک به سراغ سایت هایی بروید که موضوع آن ها با شما قرابت دارد، کیفیت سایت آن ها بالا است و همچنین از لینک های زیاد خارجی در آن سایت خبری نیست.
۳- به انکر تکست (Anchor Text) دقت کنید. منظور از این کلمات، کلماتی هستند که در محتوای سایت، با رنگی دیگر مشخص شده اند و با کلیک بر روی آن ها شما به صفحه ای دیگر می روید. نوع انکر تکست انتخاب در ساخت لینک باید با محتوای مطلبی که به آن ارجاع داه می شود هم خوانی داشته باشد.


منبع: ساخت لینک (Link Building) و قوانین انجام آن