فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

با این سه ترفند پاسخ‌های Featured Snippet گوگل را تسخیر کنید

با این سه ترفند پاسخ‌های Featured Snippet گوگل را تسخیر کنید

 شاید جعبه پاسخ یا Featured Snippet از آن معدود بخش‌هایی باشد که مثل یک دارو شفابخش و سریع‌ اثر وب سایتی را که مدت‌ها است فلج شده و بازدید کمی دارد را به حال و روز اول خود باز‌گرداند. Answer Box دقیقا مثل این است که گوگل بخواهد برای سایت ما تبلیغات سفارشی را به صورت کاملا رایگان انجام دهد.

تنها هزینه‌ای که وب سایت‌ها برای این تبلیغات باید بپردازند استفاده از ترفند‌هایی است که باعث می‌شود گوگل محتوا یک سایت را به رسمیت بشناسد و ساختار آن را با محتوا جستجو شده توسط کاربر متناسب بداند.شما هم می‌توانید در Featured Snippet گوگل سهیم باشید؛ کافی است از سه ترفند زیر استفاده کنید و با محتوا سایت خود Featured Snippet گوگل را تسخیر کنید.

تسخیر پاسخ‌های Featured Snippet گوگل

راه‌های زیر به گوگل کمک می‌کند مطالب سایت شما را برای نمایش در Featured Snippet در نظر داشته باشد:۱٫ تنظیم مناسب ساختار اطلاعات۲٫ نمایش مختصر اطلاعات۳٫ استفاده از کنسول گوگل برای کراول مجدد سایت

تنظیم مناسب ساختار اطلاعات

ساختار یک مطلب باید حاوی بخش‌های کلید زیر باشد تا از دید گوگل پنهان نماند:

۱٫ لیست اطلاعاتی منظم

۲٫ لیست اطلاعات نامنظم

۳٫ متن پاراگراف‌بندی شده توسط نویسنده

۴٫ داده‌هایی که در جدول طبقه‌بندی شده‌اند

۵٫ سرتیتر یا هدینگ مطلباز تمام موارد ذکر شده هدینگ یا سرتیتر‌هایی که برای یک پاراگراف انتخاب می‌شوند بیش‌ترین تاثیر را در سئو سایت دارند.

به تصویر زیر توجه کنید:

featured snippet 1

تمام مواردی که در این تصویر دیده می‌شوند در منبع اصلی به صورت تگ H2 دیده می‌شوند:

featured snippet 2

 جداول هم زبان طبیعی کامپیوتر‌ها هستند و گوگل آن‌ها را بیش از پاراگراف‌بندی دوست دارد. ویکی‌پدیا از بهترین و موفق‌ترین وب‌سایت‌هایی است که در جدول‌بندی محتوا خود خیلی خوب عمل کرده است:

featured snippet 3

نمایش مختصر اطلاعات

وقتی مردم می‌توانند به صورت رایگان از شیر گاو استفاده کنند هیچ وقت کسی فکر خرید گاو به سرش نمی‌زند! وقتی که محتوا سایت شما حاضر و آماده در صفحه اصلی گوگل نمایش داده می‌شود در واقع تبلیغات سفارشی گوگل تبدیل به تبلیغات ضد شما شده است! دیگر کسی نیازی ندارد برای مطالعه اصل مطلب وارد سایت شما شود و پاسخ‌های Featured Snippet گوگل برای او کافی است.به تصویر زیر نگاه کنید:

featured snippet 4

در این تصویر نویسنده همه آن چه که صاحبان حیوانات خانگی برای تنفس مصنوعی حیوانات خود باید بیاموزند را توضیح داده است. با این اوضاع به نظر نمی‌رسد دیگر کسی روی آدرس سایت کلیک  کند!اما در عوض مطلب زیر خیلی زیرکانه کاربر را به سمت مطالعه ادامه مطلب ترغیب می‌کند:

featured snippet 5

استفاده از کنسول گوگل برای کراول مجدد سایتهر چند که این راه دقیقا نمی‌تواند باعث شود وب سایت شما پاسخ‌های Featured Snippet گوگل را تسخیر کند اما با ورود به Google Search Console و از طریق منو  Crawl می‌توان امید داشت سایت در آینده مجددا ایندکس می‌شود.


منبع: با این سه ترفند پاسخ‌های Featured Snippet گوگل را تسخیر کنید

 

شما هم می‌توانید در Featured Snippet گوگل سهیم باشید

ارتباط در مقابل اعتبار : کدام لینک‌ها از ارزش بیش‌تری در سئو برخوردارند ؟

در دنیا ایده‌ال سئو همه چیز همان طور است که گوگل می‌خواهد. نویسندگان لینک‌ساز‌های حرفه‌ای هستند و هر لینکی که در وب  سایت‌ها می‌بینیم از جهت ارتباط و اعتبار در حد اعلا خود قرار دارند. اما آیا به عنوان یک انسان که همواره احتمال خطا در او وجود دارد می‌توان این قدر ایده‌ال در دنیا سئو زیست؟ دنیا سئو ما با تمام اشتباهاتی که در آن مرتکب می‌شویم و بعد از آن جریمه‌های  گوگلل را می‌پذیریم هیچ وقت ایده‌ال نخواهد شد. در این مواقع اولین سوالی که در بحث لینک‌سازی به ذهن کاربر می‌رسد این است که بداند اعتبار در ساخت لینک‌هایش اثر دارد یا ارتباط؟
آیا در تعیین لینک‌ها اعتبار و منبع مهم است یا ارزش و ربط مطلبی که بدان لینک می‌دهیم؟ برای پاسخ به این سوال بررسی مفصلی در سطح وب و لینک‌های به کار برده شده در معتبرترین و موفق‌ترین وب سایت‌ها دنیا انجام دادیم. نتیجه این بررسی را با هم به نظاره می‌نشینیم.

کدام لینک‌ها از ارزش بیش‌تری در سئو برخوردارند

کدام لینک‌ها از ارزش بیش‌تری در سئو برخوردارند

ارزش ارتباط در مقابل اعتبار در ساخت لینک‌ها

برای هر یک از معیار‌های زیر دیدگاه‌های مختلفی را بررسی خواهیم کرد:
ارتباط در لینک ‌دهی
۱٫ در تمامی دیدگاه‌هایی که درباره مرتبط بودن لینک‌ها وجود دارد یک رای مشترک دیده می‌شود: گوگل ممکن است معتبر بودن منبع لینک را جدی نگیرد اما از بی‌ارتباط بودن آن هرگز نمی‌گذرد!
۲٫ لینک‌های مرتبط بیش‌ترین ترافیک طبیعی را به سمت وب‌سایت‌هایی هدایت می‌کند که هرگز شانس دیده شدن توسط گوگل را نداشته‌اند.
۳٫ ارتباط داشتن لینک به اصل مطلب فرصتی است برای رشد محتوا. برخی از کارشناسان ما در طول بررسی‌های صورت گرفته مشاهده کردند که وب سایت‌هایی با لینک‌های مرتبط هنوز هم شانس برای کسب اعتبار خواهند داشت؛ اما سایت‌هایی که ارتباط لینک را فقط به بهانه اعتبار آن نادیده می‌گیرند شاید فرصت دوباره‌ای نداشته باشند.

اعتبار در لینک‌دهی
اعتبار بیش‌تر امری شخصی است و این که بخواهیم منبع مطلب در در لینک ساختن در نظر بگیریم بستگی به شیوه تفکر نویسنده دارد. این که کاربران به چه میزان از یک مطلب استقبال کنند به لحاظ منطقی بیش‌تر به ارتباط مطلب بستگی دارد تا اعتبار آن.
نتیجه‌گیری :
به جرات می‌توان گفت که مبحث ساخت لینک، این مسئله مهم امروز، هرگز سیاه و سفید نیست. هر چند که نظرات مثبت در ارتباط لینک به مطلب تا اعتبار آن بیش‌تر است اما باید با دیدی خاکستری به این قضیه نگاه کرد.
بدون شک در مقیاس بزرگ کاربر به سند لینک شما اهمیت نمی‌دهد؛ بلکه تشنه مطلبی است که او را با جزئیات بیش‌تری آشنا کند.

منبع

نگاهی به جنب و جوش حلزون وار جستجو در گوگل

نحوه تحلیل و بررسی ضریب بازگشت سایت

در مقاله ای پیرامون ضریب بازگشت سایت و نحوه محاسبه آن صحبت کردیم و متوجه شدید که در واقع ضریب بازگشت، میزان جذابیت سایت شما را برای ترغیب به ماندن بازدید کننده در آن مشخص می کند. لذا هر وبمستر باید همیشه از میزان ضریب بازگشت سایت خود اطلاع داشته باشد تا بتواند برنامه های درست و مناسبی را برای پیشبرد سایت به سمت رتبه اول گوگل طراحی کند اما مسئله ای که مطرح است این است که قبل از این که به تحلیل ضریب بازگشت سایت بپردازیم باید مشخص کنیم که بازدیدکنندگان سایت ما در کدام دسته قرار دارند و سپس تحلیل ضریب بازگشت را براساس تحلیل آن گروه از بازدیدکنندگان انجام  دهیم.

نحوه تحلیل و بررسی ضریب بازگشت سایت

انواع بازدیدکنندگان سایت

۱- کاربران ورودی از طریق لینک دهی سایت
شاید ر برخی از سایت ها مشاهده کرده باید که تبلیغاتی ارائه شده که در انتهای آن جملاتی از این قبیل وجود دارد: ” مطالب دیگر سایت ما را دنبال کنید” و یا ” از سایت ما دیدن فرمایید” و سپس لینک سایت قرار گرفته است. کاربرانی که از این طریق وارد سایت شما می شوند، صرفا کنجکاو هستند که بفهمند محیط سایت شما چگونه است و برای ان ها محتوای سایت مهم نیست لذا ممکن است زمان زیادی را در سایت شما باقی نماند.
۲- سایت های ارجاع دهنده نامناسب
برخی از سایت ها صرفا برای این طراحی شده اند که حجم انبوهی از اطلاعات را از اینترنت گرفته و در سایت خود در اختیار کاربر قرار دهند به این سایت ها، ارجاع دهنده کم ارزش یا نا مناسب می گویند بنابراین افرادی که از سایت ها بیشتر بازدید می کنند، به دنبال همین دسته مطالب هستند حال اگر این افارد از طریق این سایت ها به سایت شما که مطالب به روز دارد هدایت شوند، چون انتظار دیدن مطالب جدید را نداشته اند و به دنبال همان گروه مطالبند، سریع سایت شما را ترک می کنند.
۳- بازدیدکنندگان ثابت
افرادی که مدام به سایت شما سر می زنند و مطالب را مطالعه می کنند که این افراد نقش مهمی در ضریب بازگشت سایت دارند البته  اگر تعداد دفعات مراجعه کاربر به سایت بیشتر از دفعات به روز رسانی باشد و خیلی سریعع سایت را ترک می کند چون آن روز هنوز مطلب جدید در سایت نگذاشته ای و مطالب قبلی برای ان ها تکراری است.
۴- کاربران ورودی از طریق موتور جست و جو
این دسته از کاربران عبارت خاصی که جز کلمات کلیدی شما هست را در گوگل سرچ کرده و از این طریق وارد سایت شما می شود پس چون دنبال آن مطلب بوده در سایت شما می ماند و مطلب را مطالعه می کند. لذا شناسایی کلمات کلیدی که گوگل برای ان جایگاه خاصی قائل است در جذب کاربر و ضریب بازگشت سایت شما بسیار اهمیت دارد.


منبع: نحوه تحلیل و بررسی ضریب بازگشت سایت

منظور از ضریب بازگشت یا Bounce Rate چیست

منظور از ضریب بازگشت یا Bounce Rate چیست

همان گونه که می دانید، مخاطبین سایت ها، کاربران هستند و رقابت سایت های هم موضوع، به سمت جذب کاربران بیشتر به سمت خود است. در واقع تمام تلاش افراد بر این است که سایتی با محیط و مطالب جذاب و محصولات برند و مفید طراحی کنند که کاربر در زمان ورود به آن سایت، به ماندن بیشتر در سایت و استفاده از مطالب و محصولات، ترغیب شود. پس متوجه شدید که میزان جذابیت سایت شما توسط بازدیدکنندگان و میزان توقف آن ها در سایت مشخص می شود و برای سنجش این جذابیت، از معیاری به نام ضریب بازگشت یا Bounce Rate استفاده می شود.


ضریب بازگشت یا Bounce Rate

تعریف کلی از ضریب بازگشت

ضریب بازگشت به تعداد کل کاربرانی گفته می شود که زمانی که وارد سایت شما می شوند، بلافاصله و بدون بررسی سایت، آن را ترک می کنند و لذا به آن درصد خروج یا نرخ پرش هم گفته می شود. پس همان طور که متوجه شدید، ضریب بازگشت در واقع یک  معیار منفی برای سایت است یعنی هر چه ضریب بازگشت بیشتر باشد یعنی تعداد پرش کاربر از سایت شما بیشتر بوده و نشان می دهد که سایت شما چقدر ضعیف است.

نحوه محاسبه ضریب بازگشت و دلیل اهمیت آن

برای محاسبه ضریب بازگشت، ما باید تعداد خروجی های کاربران بلافاصله پس از ورود را به کل تعداد بازدیدکنندگان سایت تقسیم کنیم و نه این که فقط به تعداد خروجی های آنی توجه داشته باشیم. اما دلیل این که چرا دانستن ضریب بازگشت لازم است این است که این شاخص، میزان موفقیت سایت شما را در میان رقبا تعیین می کند.
اگر ملاحظه نمودید که ضریب بازگشت در حال افزایش است، این بدان معنی است که سایت شما دچار ضعف شده است و شما باید  با اقداماتی مثل به روز رسانی بیشتر، جذاب تر کردن محتواهای سایت و حتی طراحی سایتت و… ، سایت خود را از نابودی نجات دهید زیرا به طور تقریب اگر ضریب بازگشت به بالای ۸۰ درصد برسد، سایت شما در سراشیبی تند زوال قرار گرفته است.
از طرفی اگر ملاحظه نمودید که روزانه تعداد بازدیدکنندگان سایت در حال افزایش است ولی در کنار آن میزان ضریب بازگشت نیز به موازات افزایش تعداد بازدیدکنندگان افزایش می یابد، این اتفاق خوبی نیز و در دراز مدت تاثیر منفی خود را نشان خواهد داد لذا هرچه روزانه تعداد بازدیدکنندگان سایت زیاد و ضریب بازگشت کم شود، یعنی سایت شما به سمت رتبه بندی عالی حرکت می کند.


منبع: منظور از ضریب بازگشت یا Bounce Rate چیست

لینک داخلی (Cross-linking) و اهمیت وجود آن

لینک داخلی (Cross-linking) و اهمیت وجود آن

یکی از روش های بهینه سازی سایت، تولید محتوا است. زمانی که شما مقاله ای برای سایت خود می نویسید، لینکی به آن صفحه که  این مقاله در آن وجود دارد اختصاص می دهید به این قبیل از این که که متعلق به سایت خود شما هستند و هر کدام یک صفحه خاص را نشان می دهد، لینک های داخلی گفته می شود.
هر صفحه از هر سایتی باید یک لینک داشته باشد تا گوگل در زمانی که قصد بررسی سایت را دارد، بتواند به تمام صفحات رجوع کند و از محتویات آن ها با خبر شود. همان گونه که قبلا گفته ایم، گوگل رتبه بندی سایت را براساس هر صفحه جداگانه انجام می دهد و ممکن است رتبه شما از نظر یک صفحه بالا باشد ولی در صفحه دیگر شما افت رتبه داشته باشید. لینک های داخلی باید به هم ارتباط داشته باشند تا موتور جستجو راحت بتواند به همه دسترسی پیدا کند و یک شبکه شبیه تار عنکبوت ایجاد شود.
ساختار عنکبوتی یا هرمی به این صورت است که در یک سایت، از صفحه اصلی به صفحات فرعی دسترسی پیدا کرد و وقتی وارد هر یک از این صفحات فرعی می شوید، می توانید به صفحات دیگر دسترسی پیدا کنید. اما در لینک دهی نباید افراط نمود و زیاده روی کرد زیرا در این صورت کاربر خسته خواهد شد چون هدف از لینک های داخلی، دسترسی سریع تر کاربر به مطالب و افزایش بازدید است.

لینک داخلی (Cross-linking) و اهمیت وجود آن

دلایل اهمیت لینک های داخلی در بهینه سازی سایت

به طور کلی، وجود لینک های داخلی به چند دلیل اهمیت دارد و وبمسترها نباید از ان غافل شوند:
۱- زمانی که هر صفحه سایت شما، یک لینک داشته باشد، کاربر راحت تر می تواند به مطالب دسترسی پیدا کند و این به خصوص در زمانی که شما بخواهید از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ سایت خود استفاده کنید، اهمیت بیشتری می یابد.
۲- همچنین وجود لینک های داخلی باعث می شود که کاربر از یک متن بتواند به مقالات دیگر دسترسی پیدا کند پس سرگرم خواندن مطالب می شود و در نتیجه ضریب بازگشت سایت شما کم می شود.
۳- وجود لینک هاید اخلی برای خود وبسمتر ها هم مفید است زیرا زمانی که بخواهند به یک کاربر درباره یکی از مقالات اطلاعاتی دیگر بدهند یا پاسخ آن ها را بدهند، راحت تر می توانند به آن مقاله دسترسی پیدا کنند.
۴- وجود لینک های داخلی باعث می شود که رنکینگ بین صفحات سایت تقسیم شود.


منبع: لینک داخلی (Cross-linking) و اهمیت وجود آن

آیا گرفتن رتبه بالا بدون سئو شدنی است؟