فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

سوالات متداول بیمه عمر مکمل بازنشستگی

۱-   چرا داشتن بیمه عمر مکمل، ضرورت دارد؟

یکی از مهمترین نگرانی های هر فرد بازنشسته در هر ارگان کشوری، مسئله حقوق پس از بازنشستگی است. در این دوره سنی، هم فرد بازنشسته به بیماری های بیشتری مبتلا می شود که نیاز به هزینه های درمانی بیشتری خواهد بود و هم این که هزینه های خانواده در این زمان بیشتر از قبل است برای مثال ازدواج فرزندان زیادتر شدن تعداد اعضای خانواده. آن چه واضح است، حقوق فرد بازنشسته کفاف هزینه های او را نخواهد داد و در این جاست که بیمه عمر مکمل به کمک بازنشسته آمده و با شرایط بسیار ویژه خود، این کمبود را پوشش خواهد داد.

۲-   بیمه عمر مکمل به صورت گروهی ارائه می شود و یابه صورت انفرادی؟

این نوع از بیمه عمر، تنها به صورت گروهی قابل استفاده است به این معنا که افرادی که شرایط استفاده از این بیمه نامه را دارند باید با هم تشکیل گروه داده و سپس از خدمات بیمه عمر مکمل بهره مند شوند.

۳-   چه کسانی می توانند از بیمه عمر بازنشستگی بهره مند شوند؟

زمانی که مجموعه ای از افراد با هم یک گروه را تشکیل می دهند تا بتوانند از بیمه عمر مکمل استفاده کنند، باید زیر مجموعه یک شخص حقوقی باشند نه حقیقی تا این امکان برای آن ها فراهم گردد. به عبارت دیگر، بیمه گذاربیمه عمر مکمل، تنها یک فرد حقوقی است.

۴-   زمانی که فردی در دوران فراغت از کار به سر می برد، پوشش های درمان تکمیلی بیمه عمر مکمل چگونه عمل می کنند؟

لازم به ذکر است که در مورد بیمه عمر مکمل بازنشستگی، فرد بیمه شونده در زمان دریافت مستمری، می تواند از پوشش های بیمه تکمیلی استفاده کرده و حق بیمه پوشش درمان تکمیلی، از همین مستمری تامین می گردد. لذا از زمانی که مستمری بیمه شونده شروع می شود، امکان استفاده از پوشش درمان تکمیلی وجود خواهد داشت.

۵-   در صورت برخورداری از پوشش درمان تکمیلی، آیا استفاده از پوشش درمان تکمیلی دوران مستمری نیاز است؟

آن چه که مسلم است، داشتن چند بیمه درمان تکیلی، می تواند در شرایط سخت و ناگوار، به خوبی از فرد بیمه شونده حمایت کند لذا بهتر است هر کس از چند شرکت بیمه گر، بیمه درمان تکمیلی را استفاده نماید. لازم به ذکر است که برای  بیمه عمر مکمل بازنشستگی در دوران مستمری، در صورتی که فرد بیمه شونده، از پوشش های درمان تکمیلی شرکت بیمه دیگری استفاده نماید، از ۲۰ درصد تخفیف در حق بیمه برخوردار خواهد بود.

۶-    آیا بازپرداخت مستمری برای بیمه عمر مکمل بازنشستگی وجود دارد؟

یکی از مزیت های بیمه عمر مکمل بازنشستگی این است که پس از پایان اعتبار قرارداد، نحوه دریافت سرمایه به صورت یک جا و یا به صورت مستمری، به انتخاب خود فرد بیمه شونده خواهد بود. اما این که مستمری بیمه عمر مکمل تا چه زمانی ادامه یابد، از ۵ سال تا پایان عمر امکان پرداخت مستمری وجود دارد.

۷-   به طور کلی، پوشش های بیمه عمر مکمل بازنشستگی در دوران مستمری چه مواردی هستند؟

زمان که فرد بازنشسته در دوران مستمری و فراغت از کار به سر می برد، با استفاده از بیمه عمر مکمل نه تنها از پوشش های درمان تکمیلی بهره مند خواهد شد بلکه تا سن ۸۰ سالگی می تواند از پوشش فوت هم استفاده نماید.

۸-   حق بیمه خریداری بیمه عمر مکمل چقدر است؟

یکی از مواردی که باعث شده است خریداری بیمه عمر مکمل برای بازنشستگی راحت باشد، امکان پرداخت اقساطی حق بیمه به تعداد دلخواه و روش دلخواه بیمه گذار است. برای این منظور، بیمه گذار می تواند یکی از سه حالت زیر را برای پرداخت حق بیمه انتخاب نماید:

–       پرداخت حق بیمه براساس درصدی از حقوق بیمه شده با شیوه پرداخت مشخص

–       تعیین حق بیمه به صورت عددی ثابت با شیوه پرداخت مشخص

–       حق بیمه برای فرد به صورت مشخص به علاوه درصدی از حقوق با شیوه پرداخت مشخص

۹-  چه کسی موظف به پرداخت حق بیمه مکمل است؟

در مورد بیمه عمر مکمل بازنشستگی، طرف قرارداد بیمه گر، با بیمه گذار است و او موظف به پرداخت حق بیمه خواهد بود. اما لازم به ذکر است کارفرما و یا بیمه گذار به اختیار خود می تواند پرداخت هر میزان از حق بیمه را در کنار بیمه شده تعهد نماید که بهترین حالت که کارفرما می تواند برای مشارکت در پرداخت حق بیمه به کار ببرد، سپرده گذاری برای بیمه شدگان از محل ارزش بازخرید سنوات خدمت آن هاست.

۱۰-  امکان گرفتن وام از بیمه عمر مکمل بازنشستگی وجود دارد؟

بله همان گونه که قبلا گفته شده، امکان گرفتن وام به کمک بیمه عمر وجود دارد و این شرایط برای بیمه عمر مکمل نیز صدق خواهد کرد.

۱۱-  اگر یکی از افراد گروه، تقاضای لغو بیمه عمر مکمل را داشته باشد، چه باید کرد؟

با توجه به این که بیمه عمر مکمل گروهی ارائه شده و یک فرد حقوقی مسئولیت گروه را برعهده دارد، در صورتی که یکی از اعضای گروه تقاضای لغو بیمه عمر مکمل را داشته باشد، برای ابتدا صبر کند که ۶ ماه از عقد قرارداد گذشته باشد و سپس برای بازخرید بیمه نامه و دریافت ارزش بازخرید آن اقدام کند.

بیمه عمر مکمل بازنشستگی – بیمه عمر مکمل بازنشستگی پاسارگاد – بیمه عمر وتأمین آتیه  مکمل بازنشستگی – بیمه عمر و تامین آتیه مکمل بازنشستگی – بیمه عمر و مکمل بازنشستگی

منبع : سوالات متداول بیمه عمر مکمل بازنشستگی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.