فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

درباره کد نوفالو (nofollow) چه می دانید

هدف هر وبسمتر از سئو سایت خود، افزایش رنکینگ سایت است که این تنها با داشتن کاربران زیاد و ثابت عملی می گردد. سایت شما دارای یک صفحه اصلی و چندین صفحه فرعی است. در این سایت، لینک های ورودی و خروجی وجود دارد. در ابتدا لازم است بدانید که منظور از این دو لینک چیست:

۱-     لینک خروجی

منظور از لینک های ورودی، لینک هایی است که صفحه اصلی سایت شما را به صفحات داخلی سایتتان ارجاع می دهد.

۲-    لینک ورودی

و منظور از این قبیل لینک ها، لینک هایی هستند که سایت های دیگر را به سایت شما ارتباط می دهد.

حال زمانی که گوگل قصد دارید سایت شما را رتبه بندی کند، تمام لینک های ورودی و خروجی سایت را بررسی می کند و ان را در رنکینگ سایت دخیل می کند. حال شاید شما قصد داشته باشید که برخی از لینک ها علی رغم این که در ایندکس سایت شما دخالت دارند، در پیج رنک یا رنکینگ سایت تاثیر نداشته باشند در این حالت باید ان لینک ها را نوفالو nofollow کنید.

منظور از نوفالو کردن لینک چیست؟

زمانی که شما از کد نوفالو در برخی از لینک های خود استفاده می کنید، به گوگل دستور می دهید که این لینک در رتبه بندی سایت شما دخیل نباشد و جالب است بدانید که اگر لینک نوفالو، در گروه لینک های ورودی باشد لذا در رتبه بندی سایت های دیگر هم تاثیری ندارد به همین دلیل است که در زمان لینک دهی سایت به سایت های دیگر، باید توجه داشته باشید که کد نوفالو در لینک مورد نظر وجود نداشته باشد زیرا علنا سودی برای شما ندارد.

دلایل اهمیت استفاده از کد نوفالو

اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که دلیل لزوم استفاده از کد نوفالو در لینک ها چیست. ما در این مقاله برای شما دلایلی ارائه می کنیم که متوجه خواهید شد به نفع شماست اگر برخی لینک ها را نوفالو کنید:

۱-    گاهی اوقات لینک های شما به سایت اسپم، ارجاع داده شده است و این اتفاق سبب تاثیر منفی در رتبه سایت شما می گذارد در نتیجه این لینک ها باید نوفالو شوند تا اثر منفی آن ها از رنکینگ سایت شما حذف شود.

۲-    گاهی اوقات، لینک های ورودی به شایت شما، از سایت هایی هستند که اعتبار کمی دارند و در نتیجه وجود این لینک هاف اعتبار ساست شما را کم می کند پس این لنک ها را نوفالو کنید.

۳-    در برخی از مقالات، شما انکرتکست استفاده می کنید. لذا اگر دو انکرتکست به یک صفحه لینک می شوند، یکی از ان ها را نوفالو کنید

منبع : درباره کد نوفالو (nofollow) چه می دانید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.