عملیات سئو و پاسخ به موتورهای جستجو آری یا نه ؟ مسئله ای که تمامی سئو کاران و صاحبان سایت های اختصاصی باید به آن توجه داشته باشند. در سئو تقریبا یکی از بخش های مهم این قضیه است که چگونه بتوان صفحات بیشتری از سایت مورد نظر را در موتورهای جستجو بایگانی نمود.. در واقع هر دفعه که متوجه بشویم گوگل صفحات بیشتری از سایت را خوانده یعنی موفقیت!هر صفحه بیشتر در بخش بایگانی گوگل به معنای موفقیتت و شانس بیشتر در این قسمت است.(زیرا امکان دارد آن صفحه با کلمات و عبارت مختلف جستجو شود).
اما در بعضی مواقع علاقه نداریم تا موتورهای جستجو بعضی از صفحات سایت را بخواند و تصمیم می گیریم تا آن ها را از برخی صفحات دور کنیم، دلایل و علت زیادی برای این قضیه می تواند وجود داشته باشد. به طور مثال یک شرکت تولیدی و یا خدماتی امکان دارد قصد اطلاع رسانی ویژه به نمایندگی های خود را داشته باشد ولی تمایلی به دیده شدن از جانب دیگر افراد را ندارد و یا معلم و استادی قصد قرار دادن نمره به دانشجویان خود کرده اند ولی علاقه ندارند که دیگر افراد آن را ملاحظه کنند و یا آدرس دهی برخی مطالب مهم سایت تغییر کرده باشد و مدیر سایت تمایلی نداشته باشد تا موتور جستجو آدرس قدیم آن را جستجو کند.
در حال حاضر گوگل در حال درخواست از کاربران برای رای دادن جهت ارزیابی فیلم ها می باشد. گوگل تصدیق کرد که این یک تجربه زنده است اما چیز دیگری را به آن نخواهد افزود.
گوگل اعلام کرد که اخیرا در حال آزمایش روشی است که به کاربران و جستجوگران اجازه می دهد تا مستقیما بتوانند در رابط نتایج جستجو به فیلم ها رای بدهند.
سخنگوی گوگل اعلام کرد “ما اخیرا در حال تجربه این ویژگی و قابلیت هستیم اما در حال حاضر چیزی برای انتشار و اعلان نداریم”. گوگل در مورد چگونگی و زمان استفاده از این داده ها اطلاعی نداده است.
منبع: تایید گوگل برای آزمایش ارزیابی فیلم ها توسط دکمه های Like و Dislike ادامه مطلب ...
در آغاز، کسی از نحوه بکارگیری سئو و بهینه سازی وب سایت همچنین کارکرد گوگل اطلاعی نداشت و حتی پس از دانستن از نتیجه آن مطمئن نبودند. در ظاهرر نوعی ایجاد ترافیک مستقیم به سمت وب سایت ها با ایجاد پیج هایی بود که هنگامم جستجو کاربران را به آن ها هدایت می کرد. حقایق جالب در مورد سئو و گوگل شامل:
• سئو فقط در مورد کلمات کلیدی نیست و کلمات کلیدی تضمین ایجاد نتیجه دلخواه شما نیستند.
• گوگل علاوه بر یک موتور جستجوگر، یک شرکت تبلیغاتی نیز هست.
در آمد دیگر گوگل از طریق تبلیغات پرداختی است. این نشان می دهد که سئو تنها استراتژی کلمات کلیدی نیست. برای گوگل تنها اساس رتبه بندی سایت هایی است که طبق طبق محتوا و استفاده صحیح کلمات کلیدی و موارد دیگر بهینه سازی شده اند.
• کاربران بهترین نتیجه جستجو را می خواهند.
سئو و بهینه سازی وب سایت دارای دو تکنیک متضاد است، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید.
برخی تکنیک های سئو از جمله کلاه سیاه تنها بصورت موقت بوده یعنی تاثیر آن برای کوتاه مدت است و دیر یا زود مچتان گرفته شده و مجبور بهه صرف هزینه بیشتری برای جبران خسارت خواهید شد. این سایت ها از SERP تحریم پنالتی و جریمه می شوند. موفقیت واقعی نیاز به یک کارشناسس و متخصص سئو کلاه سفید و مشاوره فنی دارد.
انتظار می رود در سال ۲۰۱۷ تکنیک ها و استراتژی های پیشرفته سئو موجب بهبود عملکرد و کیفیت تعداد زیادی از وب سایت ها شود.
منبع: اینفوگرافیک بازاریابی داخلی