فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

لیست سیاه خطر جدی در سئو (قسمت دوم)

قرار گرفتن در لیست سیاه گوگل، یکی از اتفاقاتی است که اکثر اوقات در اثر اشتباهات ناخواسته توسط افراد رخ می دهد. جالب است بدانید که گوگل روزانه در حال سرچ در میان سایت ها است و هر سایتی که خارج از فاکتورهای قانونی عمل نموده باشد و یا اقدامات غیر متعارف انجام داده باشد را شناسایی و در لیست سیاه خود قرار می دهد. در این مقاله به ادامه راهکارهایی می پردازیم که به ما کمک می کنند تا در لیست سیاه گوگل قرار نگیریم:
۱- وجود صفحات دروازه در سایت
منظور از صفحات دروازه، صفحاتی هستند که وقتی کاربر وارد ان ها می شود، ناخواسته به صفحات دیگر وارد می شود. توصیه می کنیم که حتما مقاله “صفحات چندگانه یا دروازه در سئو” ، را مطالعه نمایید. وجود این صفحات، بدترین فرم سئو کلاه سیاه است که  گوگل به شدت با ان ها برخورد می کند زیرا این صفحات به شدت کاربر را گیج و کسل می کند و در نتیجه یک امتیاز منفی برای سایت به حساب می آید.

لیست سیاه خطر جدی در سئو (قسمت دوم)


۲- تکرار در ثبت سایت
برخی از افراد پس از این که سایت خود را ثبت نمودند، مجدد برای لینک گیری از گوگل، اقدام به ثبت سایت می نمایند ولی اگر بعد از یکبار ثبت سایت، مجدد اقدام نمایید یا گوگل شما را جریمه نموده و به حالت تعلیق در می آورد یا گوگل برای سایت شما در رتبه بندی ارزشی قائل نمی شود.
۳- فیشینگ کردن
بدترین نوع تخلف در سئو، فیشینگ است که به عملی گفته می شود که برخی فراد سایت هایی را طراحی می کنند تا بتوانند به  اطلاعت محرمانه کاربران دسترسی پیدا کنند. این عمل به گونه ای صورت می گیرد که کاربرر متوجه آن نمی شود و در نتیجه به راحتی در آن سایت مرتبط به دام می افتد در این صورت احتمال هک شدن کاربر بسیار بالا است. به همین دلیل گوگل بلافاصله که متوجه این تخلف بشود سریعا این سایت ها را در لیست سیاهه قرار داده و بلاک می کند.
۴- محتوای مطالب سایت
همان گونه که گفتیم استفاده از مطالب جذاب و جدید، بهترین روش جذب کاربر به سمت سایت است ولی لازم است بدانید که اگر از مطالبی استفاده شود که خارج از عرف جامعه است و مسائل اخلاقی را زیر سوال می برد، گوگل سایت مرتبط را در لیست سیاه قرار داده و آن را جریمه می کند.

منبع: لیست سیاه خطر جدی در سئو (قسمت دوم)

علت انتخاب نرم افزار VMware جهت مجازی سازی سرور

همان طور که می دانید مجازی سازی سرور سبب بهبود عملکرد، در دسترس قرار گرفتن بهتر منابع و برنامه های بخش آی تی می شود. این عمل جهت کمتر کردن انجام عملیات تکراری برای بخش مدیریت سرور ایجاد شده است و سبب نوآوری در بخش کسب و کار برای افراد را ایجاد می کند. ایجاد مجازی سازی سرور علاوه بر این که سبب صرفه جویی بسیار زیاد در بخش هزینه های سخت افزاری می شود، سبب بهبود کارایی و عملکرد سرور نیز می گردد. بنابراین این بخش با سرعت زیادی در حال گسترش است و پلتفرم های زیادی در دسترس کاربران در این بخش قرار گرفته است. نرم افزار VMware یکی از پلتفرم های مورد استفاده در مجازی سازی سرور می باشد. اما علت انتخاب VMware جهت مجازی سازی سرور چیست؟

VMware یک پلتفرم امن و با اعتبار زیاد می باشد که امکان در دسترسی با شرایط sla برای بیشتر برنامه های کسب و کار با داشتن منابع فراوان با هزینه کم مالکیت ایجاد کرده است. در ادامه به چند نمونه از مزایای استفاده از پلتفرم VMware جهت مجازی سازی سرور اشاره می کنیم.

مزایای استفاده از پلتفرم VMware جهت مجازی سازی سرور

داشتن اطمینان و مدیریت بهتر با استفاده از این پلتفرم را می توان یکی از دلایل استفاده از VMware جهت مجازی سازی سرور می دانند. WMware vSphere با داشتن برنامه های مدیریتی (operations management) یک پلتفرم ثابت تلقی می شود که پایداری بالایی دارد. این بخش با داشتن پانصد هزار کاربر در جهان به عنوان یکی از پلتفرم های پرکاربرد در صنعت مجازی سازی سرور محسوب می شود. داشتن معماری امن و معتبر  hypervisorمی تواند یکی از دلایل آن باشد.

برنامه های اصلی و پر اهمیت بخش کسب و کار ملزم به حداکثری دسترسی و داشتن سطح خدمات بالا می باشد  vsphereبا داشتن operation management دارای یک محیط منعطف و مقیاس پذیر با داشتن ایمنی و کاربرد بالا در بخش پشتیبانی محیط کسب و کار ایجاد می کند.

کاهش هزینه بخش مهم دیگری در استفاده از این بخش جهت مجازی سازی سرور می باشد. بخش های IT همواره جهت انجام کار زیاد با منابع کم در فشار هستند. VSphere با داشتن  operation management سبب ارائه راحت تر با کاربری بالا جهت سخت افزارها، مدیریت کردن بخش منابع ساده و ایجاد تاثیر گذاری زیاد در بخش مدیران را فراهم می کند و همین مسئله سبب کم شدن هزینه های بخش سرمایه گذاری و قسمت عملیاتی می شود. علاوه بر این موارد سبب خودکار سازی هوشمند با کم کردن مقدار هزینه بخشIT ، سبب کاهش مقدار هزینه مالکیت می شود.

 

آماده سازی سریع زیرو کلاینت و مقدار هزینه عملیاتی کم استفاده از آن

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از زیرو کلاینت ها، آماده سازی سریع زیرو کلاینت و مقدار هزینه عملیاتی  کم استفاده از آن است. در واقع زیرو کلاینت ها جز تجهیزات  plug and playمی باشد و به شکل پیش فرض تنها به زمان محدود و کمی جهت نصب و حدود چند ثانیه جهت بوت شدن زمان نیاز دارد. در برخی از نمونه های زیرو کلاینت مقدار برق مصرفی به وسیله Ethernet تامین گشته و دیگر نیاز به کابل کشی ندارد. زیرو کلاینت پس از وصل شدن به صفحه نمایش و تجهیزات دیگر مانند موس، صفحه کلید ایجاد شده است. آماده سازی سریع زیرو کلاینت سبب شده است جهت بخش ها و اموری که نیاز به تجهیز سریع سازمانی دارد مورد استفاده قرار گیرد.

زیرو کلاینت PCoIP در شرایط گوناگون از مراکز آموزشی تا بیمارستان ها و سازمان های دولتی مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از بخش دسکتاپ مجازی سازی شده جهت طیف گسترده ای از نیازهای سازمانی را تامین می کند.

هزینه عملیاتی استفاده از زیرو کلاینت:

ایجاد یک دید کلی با استفاده از زیرو کلاینت تصویر روشن و با کیفیت و با داده های ایمن برای سازمان ها ایجاد می کند تا مقدار هزینه های مالکیت را کاهش دهد و نداشتن بخش متحرک در زیرو کلاینت تضمین کننده عمر بیشتر تجهیزات بوده و مقدار اطمینان بیشتری نسبت به کامپیوترهای قدیمی را در بردارد. سیستم های کوچک و Stateless این فناوری نیاز کمی جهت نگهداری دارند و علاوه بر این مقدار فضای کمی را نسبت به کامپیوترهای قدیمی اشغال کرده و هزینه کمتری نسبت به کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها تامین کرد و مقدار کمتری نسبت به پی سی های شخصی انرژی استفاده می کند.

پی سی های قدیمی به نگهداری زیادی نیاز دارد و چناچه سخت افزار این بخش صدمه ببیند باید قطعات آن تغییر و برنامه ها به روز شوند. بخش نگهداری این سیستم ها مسئولیت زیادی را بر بخش مدیریت می گذارد و باید سالیانه مبالغی را جهت نگهداری و رسیدگی هر یک از این بخش ها در نظر بگیرند. در صورتی که زیرو کلاینت ها به دلیل عدم نیاز به نگهداری می تواند فراغت بهتری هم برای کارکنان بخش آی تی و هم مدیران آن ایجاد کند. بیشتر مدیران بر این باورند که زیرو کلاینت بسیار کارآمد و آسان بوده و اجرای آن جهت امور سازمانی به هزینه کمتری نسبت به پی سی های شخصی در بر می گیرد. مقدار برق مصرفی زیرو کلاینت ها در حدود 4 تا 6 وات می باشد که تقریبا معادل برق مصرفی جهت روشن کردن یک لامپ کوچک می باشد. 

نکات مهم در انتخاب سایت برای پست مهمان

افزایش بازدید از سایت و یا به عبارتی افزایش ترافیک سایت، هدف اصلی هر سئوکار به حساب می آید. اما برای تحقق این هدف  نباید به هر روش و عملی دست زد. برخی از روش ها غیر قانونی هستند و منجر به این می  شوند که گوگل شما را در لیست سیاه قرار دهد و سایت شما را جریمه و یا حتی تخریب نماید. لذا باید از روش های قانونی برای این منظور استفاده نمود.

لازم است بدانید که در استفاده از همین روش های قانونی هم اگر درست دقت نکنید، تاثیر منفی آن ها خواهید دید. برای مثال، استفاده از پست مهمان، یک روشی است که گوگل نیز ان را تایید می کند و اگر به درست انجام شود در رنکینگ سایت شما بسیار موثر است ولی اگر اعمال این روش، ضعفی داشته باشد، نه تنها برای شما مفید نخواهد بود بلکه تاثیر منفی بر سایت شما خواهد گذاشت. لذا در استفاده از روش پست مهمان باید به چند نکته توجه داشت:

نکات مهم در انتخاب سایت برای پست مهمان


۱- هر سایتی را برای اشتراک پست مهمان انتخاب نکنید.
سایتی را انتخاب نمایید که یا خود سایت و یا صفحه ای که پست شما در آن قرار می گیرد، اعتبار بالایی داشته باشد. با این کار اعتبار سایت شما نیز بالا می رود. توجه داشته باشید که سایت های مستهجن و یا سایت هایی با تبلیغات فراوان، تاثیر منفی برای شما دارند.
۲- مدت زمان به روز رسانی سایت انتخابی را بررسی کنید.
پس از انتخاب سایت مناسب، شما باید بررسی کنید که این سایت در چه بازه زمانی مطالب خود را به روز می کند و در نتیجه تا چه مدت زمانی، پست شما در صفحه اول آن سایت قرار دارد. زیرا این موضوع بسیار مهم است مسلما مقالاتی که در ابتدا باشند بیشتر در دید خواننده قرار دارند. گاهی اوقات یک سایت برای گذاشتن پست مهمان عالی است ولی زمان زیادی را به پست شما اختصاص نمی دهد لذا این نیز برای شما مفید نخواهد بود.
۳- سایت انتخابی باید با سایت شما قرابت موضوعی داشته باشد.
در هر سایتی اقدام به پست گذاری نکنید. اگر در یک سایت غیر مرتبط، پست مهمان بگذارید، کاربری که مطالب آن سایت را مطالعه می کند، لزومی برای مطالعه مقاله شما نمی بیند چون ربطی به موضوع انتخابی او ندارد و در نتیجه این سایت حتی اگر رتبه خوبی هم در گوگل داشته باشد، باز هم در رتبه بندی سایت شما تاثیر گذار نخواهد بود.

پست مهمان و اهداف استفاده از آن

بدون چون و چرا به پروتکل HTTPS مهاجرت کنید

مهاجرت فقط مخصوص انسان‌ها نیست. تغییر شرایط در محیط آن قدر شدید‌تر از دنیا ما انسان‌ها است که وب سایت‌ها گاهی دفعات مهاجرتشان از ما بیش‌تر می‌شود! اگر مدیر کارکشته‌ای باشید خیلی خوب با این نقل و انتقالات آشنا هستید و می‌دانید تمهیدات امنیتی بهترین ابتکار عملی است که یک سایت از نظر گوگل می‌تواند داشته باشد. از آن جایی که گوگل بیش‌تر از شما نگران امنیت وب سایتتان است از راه‌های مختلف تلاش کرده است مدیران وب سایت را برای تلاش جهت افزایش ضریب امنیتی سایت و از طریق پروتکل HTTPS ترغیب کند.
مثلا در حال حاضر پروتکل HTTPS یک سیگنال مهم در رنکینگ وب سایت‌ها به شمار می‌رود و گوگل تاکید کرده چه قدر مهاجرت به این پروتکل می‌تواند ارزان و ساده باشد. حتی وب سایت‌های HTTP در حال حاضر از سمت گوگل کروم غیرایمن (non-securee) معرفی می‌شوند بلکه کاربران هر چه زودتر از پروتکل قدیمی HTTP به سمت پروتکل HTTPS دل بکنند!
با این حال هنوز هم اما و اگر‌هایی برای این مهاجرت و چگونگی تاثیر آن در سئو وجود دارد. این مطلب شما را برای مهاجرت بدون چون و چرا به پروتکل HTTPS قانع می‌کند.

امنیت با https

امنیت با https

مهاجرت بدون چون و چرا به پروتکل HTTPS 

ادامه مطلب ...