فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

آشنایی با نرخ فرار سایت ؛ رقمی تلخ و سرنوشت ساز برای همه!

گاهی همه چیز مطابق با میل کاربر یا بازدید کننده پیش نمی‌رود. مطالب با تمام تلاشی که به کار برده اید چندان جذاب و قانع کننده نیست. این وضعیت نه فقط برای وب سایت‌های تازه کار که اوضاع بحرانی تری را تجربه می‌کنند بلکه برای تمام کهنه کاران مورد اعتماد گوگل هم ممکن است رخ دهد.

یک صفحه از وب سایت شما توسط بازدیدکننده باز می‌شود و گوگل به سرعت متوجه این قضیه می‌شود، اما چیزی نمی‌گذرد که همزمان با همین صفحه جستجو دیگری انجام می‌شود و وب سایت شما بدون معطلی بسته می‌شود. این فرآیند همان سرنوشت تلخ و فاجعه بزرگی است که اغلب وب سایت‌ها از آن می‌ترسند. همان چیزی که در نمایش آمار مربوط به هر سایت از آن به عنوان نرخ فرار یاد می‌شود.


 اما نرخ فرار چیست؟ نرخ فرار چگونه محاسبه می‌شود؟ به عنوان یک مدیر وب سایت چگونه می‌توان فهمید نرخ فرار چه طور اتفاق افتاده است و چه عاملی بیش تر در افزایش آن دخیل بوده است؟ پاسخ تمام این سوالات را در مطلب امروز و پس از آشنایی با نرخ فرار سایت خواهید یافت.  

معرفی نرخ فرار سایت در رنکینگ

مفهوم نرخ فرار سایت
اغلب وب سایت‌ها نرخ فراری معادل ۲۵ تا ۷۰۰ درصد را تجربه می‌کنند و مطابق با آمار به دست آمده این رقم به ندرت از این بازه عبور خواهد کرد.
گوگل وب سایت‌ها را بر اساس نرخ فرار در ۴ گروه طبقه بندی می‌کند:
۱ – نرخ فرار سایت ۲۵۵ درصد و کم تر: این آمار برای گوگل تعجب آور است و نشان می‌دهد قطعا برخی از پارامتر‌ها در سایت به خوبی عمل نمی‌کنند یا نادیده گرفته شده اند.
۲ – نرخ فرار سایت ۲۴ تا ۶۰ درصد: این آمار برای گوگل نه تنها قابل قبول بلکه قابل تحسین است.
۳ – نرخ فرار سایت ۴۱ تا ۵۵۵ درصد: آمار فراتر از حد نرمال است؛ با این حال بسته به وضعیت سایت و رتبه رقبا ممکن است برای برخی از وب سایت‌ها منطقی به نظر رسد.
۴ – نرخ فرار سایت ۷۰ درصد و بالاتر: این وب سایت به شدت از رقبا خود عقب مانده است!
مشاهده آمار نرخ فرار هر سایت
برای این که با جزئیات نرخ فرار سایت خود آشنا شوید از حساب Google Analyticss خود استفاده کنید. این سرویس به صورت مداوم اطلاعات   خود را به روزرسانی می‌کند و به صورت لحظه ای شاهد تغییرات جالبی خواهید بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.