فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

پای درد دل وبمستران : لینک‌ها مهم و موثر اما دوست نداشتنی (بخش دوم)

گوگل همیشه نسبت به لینک بیلدینگ و شیوه دریافت لینک‌های خارجی حساس بوده است. سیاست‌های سفت و سختی پشت این  رویکرد گوگل وجود دارد اما فعلا خوب یا بد گوگل به سختی متوجه خرید لینک یا تبادل آن‌ها می‌شود. در دنیا رقابتی امروز لینک‌هاا مهم‌تر و موثر‌تر هستند. شاید اگر ترس‌هایی که نسبت به لینک‌ها در خود راه داده‌ایم برطرف شوند روزی دید مثبتی نسبت به این مقوله داشته باشیم و بپذیریم لینک‌ها دوست داشتنی هستند.
هر چند که ارتش گوگل با تمام قوا در اختیار سئو معنایی قرار گرفته است اما نباید فراموش کنیم که لینک‌ها ریشه سئو هستند و هر تغییری هم که ایجاد شود لینک لینک است!
با خواندن این مطلب هر ترسی که از لینک‌گذاری، تغییرات قوانین لینک بیلدینگ یا خرید لینک دارید برطرف خواهد شد.

ترس وبمستران از لینک‌ها  

ترس از لینک‌های طبیعی!
ممکن است برخی لینکی از بزرگ‌ترین وب سایت ایران با رنک قابل قبولی در گوگل دریافت کنند؛ اما همین لینک گرفتن کافی است تا بزرگ‌ترین دلهره در وجود آن‌ها ایجاد شود که نکند این لینک به سایت و موقعیت فعلی آن آسیب بزند.
این ترس را برای همیشه کنار بگذارید؛ چون جای هیچ نگرانی بابت لینک‌هایی که به صورت طبیعی دریافت می‌شود وجود ندارد مگر این که در مدت زمان خیلی کوتاه انبوهی از لینک‌های اسپم و نامشخص دریافت کنید.
ترس از لینک دادن به سایت‌های دیگر
قرار دادن یک لینک معتبر در میان محتوایی که درج می‌کنید یکی از اصول پسندیده در سئو است. شاید تصور کنید گوگل برای این رفتار شما را تنبیه کند اما این که بتوانید در خلال یک مطلب یک سورس یا منبع مفید را به خواننده معرفی کنید امتیاز مثبت دارد.
ترس از لینک‌های خارجی بدون nofollow
در لینک گذاری صحیح باید به دو نکته زیر توجه داشته باشید:
اضافه کردن rel=”nofollow” به تگ <a>
ریدایرکت کردن پیج‌هایی که به واسطه فایل robots.txt بلاک شده‌اند به صفحات دیگر
اغلب وبمستران امروزه لینک‌‌ها را با افزونه یا به صورت دستی nofollow می‌کنند و این خوب است؛ اما مشکل از آن جایی آغاز می‌شود که لینک‌هایی که نیازی به nofollow ندارند nofollow می‌شوند. مطمئن باشید برای قرار دادن لینک سایت شما در سایت‌های معروف دیگر حتما آن را nofollow می‌کنند؛ بنابراین اگر در حال لینک دادن به سایت‌های دیگر هستید دیگر نیازی نیست آن را nofollow کنید.
هر ترسی که از گوگل و قوانینش را دارید کنار بگذارید. شاید عدم پیشرفت سایت شما به دلیل همین حساسیت و ترس‌های بی‌مورد باشد. در این باره بهتر است از متخصص سئو سایت خود مشاوره بخواهید.


منبع: پای درد دل وبمستران : لینک‌ها مهم و موثر اما دوست نداشتنی (بخش دوم)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.