فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

ساخت لینک (Link Building) و قوانین انجام آن

همان گونه که قبلا گفته ایم، روش های مختلفی بر بهینه سازی سایت و افزایش رتبه آن تاثیر گذار هستند که درجه تاثیر آن ها با هم متفاوت است لذا یک سئوکار حرفه ای، در ابتدا باید به سراغ روش هایی برود که از اهمیت بیشتری برخوردار است و در بازه زمانی کمتری می تواند اثر بخش باشد. در میان تمام روش ها، یکی از مهمترین آن ها که بر رتبه بندی سایت اهمیت زیادی دارد، لینک بیلدینگ یا ساخت لینک است.

ساخت لینک (Link Building) و قوانین انجام آن


نحوه تاثیر ساخت لینک بر رتبه سایت

منظور از ساخت لینک، این است که افراد متخصص در این زمینه، لینک هایی را برای سایت شما آماده می کنند که باعث ورود از یک سایت به سایت دیگر یا از یک صفحه به صفحه دیگر می شود به این صورت که سیگنال هایی از سایتی به سایت دیگر یا بین صفحات ارسال می کند و گوگل زمانی که این سیگنال ها را دریافت نمود، ارزش را از سایت لینک فرستنده به سایت لینک گیرنده انتقال می دهد و در نتیجه به این طریق سبب افزایش رتبه سایت گیرنده می شود.

انواع لینک سازی

اما سوالی که شاید برای کاربران پیش بیاید این است که ما چگونه می توانیم برای سایت خود، لینک آماده کنیم. به طور کلی دو روش برای لینک سازی وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد:
۱- لینک سازی به روش دستی (Manual link building)
در این روش شما خودتان باید لینک هایی را برای سایت خود درست کنید ولی این کار نوعی تخلف از نظر گوگل به حساب می اید و مسلما عواقبی به دنبال خواهد داشت.
۲- لینک سازی به روش طبیعی (Natural link building)
این روش، توسط گوگل اراده شده است و در نتیجه قانونی است ولی زمان بر است. به این صورت که شما باید سایت های دیگر را ترغیب کنید که به شما لینک بدهند که در این راه باید از روش های خاص خود استفاده نمود.

قوانین ساخت لینک

۱- لینک سازی را براساس قوانین گوگل انجام دهید تا از جریمه های گوگل در امان بمانید. راه های غیر قانونی اگر چه شاید در ابتدا موثر باشند ولی پس از مدتی گوگل شما را در لیست سیاه قرار می دهد.
۲- به کیفیت و رتبه سایت لینک دهنده توجه داشته باشید. شما نباید از هر سایتی لینک قبول کنید. بهتر است برای ساخت لینک به سراغ سایت هایی بروید که موضوع آن ها با شما قرابت دارد، کیفیت سایت آن ها بالا است و همچنین از لینک های زیاد خارجی در آن سایت خبری نیست.
۳- به انکر تکست (Anchor Text) دقت کنید. منظور از این کلمات، کلماتی هستند که در محتوای سایت، با رنگی دیگر مشخص شده اند و با کلیک بر روی آن ها شما به صفحه ای دیگر می روید. نوع انکر تکست انتخاب در ساخت لینک باید با محتوای مطلبی که به آن ارجاع داه می شود هم خوانی داشته باشد.


منبع: ساخت لینک (Link Building) و قوانین انجام آن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.