فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

بازاریابی داخلی

بازاریابی داخلی Inbound Marketing به مفهوم ساده یعنی بازاریابی که مخل آسایش مخاطبان نباشد.
تعریف بازاریابی داخلی : بازاریابی داخلی اجبار برای خرید محصولات نیست بلکه ایجاد سهولت برای دستیابی در زمان نیاز مخاطبان بوده و نوعی ارائه خدمات برای تصمیم گیری در خرید آگاهانه می باشد.
این نوع بازاریابی نیاز به سروصدای زیادی نداشته و در عمق وبلاگ ها، محصولات، ویدئو ها، خبرنامه ها، کتاب های الکترونیکی، سئو و بهینه سازی سایت، بازاریابی شبکه های اجتماعی و دیگر اشکال بازاریابی محتوایی صورت می گیرد و منجر به جذب مخاطبان می شود.
بازاریابی داخلی چیست؟ بازاریابی داخلی در واقع نوعی از بازاریابی هوشمندانه است و چندین برابر موثرتر از بازاریابی خارجی در افزایش ترافیک سایت، فروش و جلب وفاداری مشتریان می باشد.
در بازاریابی داخلی با استفاده از ترکیب حساب شده ای از بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجوگر، ایجاد محتوا، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکه های اجتماعی در مسیری که موجب خرسندی و رضایت مشتریان می شود، گام بر می داریم.

بازاریابی داخلی

مراحل بازاریابی داخلی  

شناخت مراحل بازاریابی داخلی شما را در شروع یک استراتژی موفق یاری خواهد کرد.

۱ –  جذب افراد ناشناس از طریق ابزار بازاریابی داخلی

افراد ممکن است با نام تجاری شما غریبه باشند و بایستی با ایجاد آگاهی به مخاطبان جدید دست یافته و ترافیک جدید را روانه وب سایت خود نمایید.

۲ –  تبدیل آن ها به بازدیدکنندگان از طریق فرم ها، (Call To Action) فراخوانی ها و صفحات فرود Landing Pages)

در ایجاد بازدید کنندگان وب سایت، هدف تشویق آن ها در به اشتراک گذاری اطلاعات تماس برای بازاریابی های آینده است.

۳ –  تبدیل آن ها به هواداران و هدایت به وب سایت از طریق CTA و Email

در این مرحله از بازاریابی داخلی و مشتری گرایی با ایجاد محتوای بجا و بهنگام بایستی افراد را به وب سایت خود هدایت کنید.

۴ –  ایجاد رضایتمندی مشتری و تبدیل آن به مروج و تبلیغ کننده از طریق (نظرسنجی، محتوای هوشمندانه و نظارت اجتماعی)

این رابطه را زنده و خوب نگه داشته و با تشویق برای تکرار مراجعات و بازدید مثبت، مشتریان وفادار بدست آورید. این از اصول بازاریابی داخلی است.




ابزار بازاریابی داخلی


روش ها و ابزار بازاریابی داخلی شامل موارد زیر می باشد.
۱ –  در مرحله جذب مخاطب، خریداران و افراد ناشناس، با کمک پلت فرم های مختلف وبلاگ نویسی، سئوو بهینه سازی سایت و شبکه های اجتماعی پر مخاطب می توان مخاطبان هدف را با همتراز نمودن محتوا با توجه به علایق و رفتار آن ها، آن ها جذب نمود.
۲ –  ایجاد بازدیدکنندگان در وب سایت با استفاده از محتوا صورت می گیرد. محتوا صدای یک برند است و قلب بازاریابی داخلی. ابزاری اولیه برای رسیدن به آنچه می خواهیم. ارائه محتوای با کیفیت و عالی با استفاده از صفحات فرود، مقالات، اینفوگرافیک ها، ویدئو مارکتینگ هدفمند، وبینار ها و آموزش ها موثر می باشند.
۳ –  تبدیل مخاطبان به هواداران با کمک اتوماسیون بازاریابی یا CRM ها، نرم افزار های بازاریابی ایمیلی و تنظیم فروش از طریق وب سایت.
۴ –  کسب رضایت مشتری با استفاده از شخصی سازی با کمک محتوای هوشمند، استفاده از نرم افزار های نظرسنجی، آنالیز و تحلیل وب سایت، انجام می شود. Hubspot،Google Analytics و انواع مختلف نرم افزار های دیگر، در پیگیری و اندازه گیری عملکرد بازاریابی داخلی از طریق معیار هایی مانند ترافیک وبسایت، نرخ تبدیل، نرخ کلیک، زمان ماندن و .. را فراهم می آورند.


مزایا و معایب بازاریابی داخلی

برای رسیدن به نتایج مورد انتظار خود، دانستن مزایا و معایب بازاریابی داخلی ضروری است. مهمترین ویژگی بازاریابی داخلی مبتنی بر اجازه بودن و غیر تهاجمی بودن آن است.
مزایا:
۱ –  ایجاد ارتباط دوطرفه با مشتریان.
۲ –  مقرون به صرفه از نظر اقتصادی.
۳ –  بازاریابی داخلی غیر مخرب و موجب دیده شدن توسط مخاطبان هدف است.
۴ –  به مرور زمان موجب برند سازی و کسب محبوبیت خواهد شد.
۵ –  موجب شناخت نام تجاری بعنوان منبع اطلاعات قابل اعتماد در میان عموم می شود.
۶ –  نیاز به اجبار مخاطبان و مشتریان برای مراجعه یا خرید ندارد.
۷ –  استفاده از وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی رایگان است.
۸ –  قادر ساختن مشتریان برای تعامل با نام تجاری شما در هنگام نیاز.
۹ –  اولویت ها و منافع یک نام تجاری را شکل داده و خرید های بعدی را تحت تاثیر قرار می دهد.
معایب:
۱ –  بازاریابی داخلی نیاز به وب سایت با قابلیت های خاص مانند بخش وبلاگ، خبرنامه و … دارد.
۲ –  رسیدن به رنکینگ مطلوب، نیازمند زمان و حوصله است.
۳ –  نیاز به کار مداوم و مستمر دارد.
۴ –  نیازمند کار تیمی است.


روش های موثر در بازاریابی داخلی

اجزای اصلی بازاریابی داخلی شامل محتوا، سئو و رسانه های اجتماعی می باشد.
سئو : بخش جدایی ناپذیر و از روش های موثر در بازاریابی داخلی است. کلمات کلیدی موثر، طراحی سایتسازمان یافته برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل، موجب اطمینان از دیده شدن توسط مخاطبان هدف می شود. تاکتیک های مختلف سئو شامل On-page و Off-page، ساختار کلمات کلیدی، آنالیز و لینک بیلدینگ ها می باشد.
تولید محتوا : ایجاد محتوای ارزشمند برای مشتریان بالقوه که در اشکال مختلفی چون وبلاگ نویسی که از رایج ترین شکل بازاریابی داخلی می باشد و نقش مهمی در ایجاد ترافیک و افزایش بازدیدکنندگان دارد.
بازاریابی شبکه های اجتماعی : بسیاری از مخاطبان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. غفلت از جمعیت کثیری که به صورت آنلاین از پلت فرم های محبوبی چون فیس بوک، لینکدین، توییتر و پینترست و فروم ها (سایت های پرسش و پاسخ) استفاده می کنند، شما را از رسیدن به مشتریان جدید باز می دارد.
رویداد های زنده و آموزش های آنلاین : وبینار ها و رویداد های زنده سطح بعدی بازاریابی داخلی از جمله ویدئو ها، خبرنامه ها و هر گونه فرصتی برای به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند، فرصتی برای تمرین بازاریابی داخلی است.


منبع: بازاریابی داخلی


خدمات سئو  

سئو سایت 

 سئو 

 بهینه سازی سایت 

برچسب های سئو و بهینه سازی سایت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.