لینک در سئو معجزه نمیکند. تنها ابزاری برای ارجاع صفحات خارجی ارزشمند، یک ویدیو یا محتوا جالب و کارآمد است که در رنکینگ بیش تر اهمیت دارد.
بر اساس تجربیاتی که درطول سالهای متمادی و در فست سئو به دست آوردیم آموختیملینک بیلدینگ یک هنر است؛ یک هنر یا محصول خلاقیت هنرمندی که با قلم فکر و ذوق خود محتوایی باب میل گوگل و کاربر تولید میکند. با این حال آن قدر لینکهای بیهوده و حتی مخرب به چشم دیده ایم که به نظر میرسد بسیاری به خاطر همین لینک بیلدینگ سئو خود را به شرکتهای سئو میسپارند!
اما نگران نباشید. شما هم میتوانید یک لینک بیلدر یا سازنده لینک افسانه ای باشید و صاحب روش شوید؛ به شرط این که با بایدها و نبایدهای زیر در لینک بیلدینگ آشنا شوید.
برای ایجاد و ساخت یک نام تجاری موفق، نوشتن و تولید محتوا بایستی اصولی انجام شود. همچنین می توانید با انتخاب محتوای ضعیف مسیری را انتخاب نمایید که به در نهایت به جایی نخواهد رسید و تنها به اتلاف وقت، انرژی و منابع ختم خواهد شد. جهت افزایش رتبه سئو سایت، دریافت ترافیک و هدایت کاربران نیاز به یک محتوای عالی و باکیفیت دارید.
در صورت تولید محتوا برای سایت به صورت کاملا منحصربفرد و اورجینال، موتو های جستجوگر به نمایش بیشتر شما در نتایج جستجوگر کمک خواهند کرد. بعنوان مثال گوگل محتوای تکراری را دوست نداشته و جریمه می کند. به عبارت دیگر گوگل به سایت هایی که محتوای یونیک دارند، پاداش می دهد.
اگرچه سئو بعد از انتشار الگوریتم جدید خود و اصولی که در رتبه بندی سایتها به کار میبرد اطلاعاتی را منتشر میکند اما آن قدر هوشمند است که هیچ گاه تمام فوت و فن کوزه گری اش را فاش نکند و رقابت میان وب سایتها را برای کشف این جزئیات حفط کند.
هیچ گاه نمیتوان استراتژی های سئو را در خود گوگل جستجو و نکات حاضر و آماده ای را که توسط خود گوگل منتشر شده است دریافت کرد. هر چیزی هم که در وب سایتهای مرتبط با سئو و بهینه سازی سایت میخوانید تجربی هستند و بر اساس یافتههای شخصی نوشته شده اند.
برای کشف جزئیات و موارد مخفی سئو که تاثیر قطعی آنها مشخص نیست آزمایش سئو را با برخی از فاکتورهای اساسی سئو انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:
گاهی در وصف سئو و جزئیات آن دچار تردید میشویم. نمیدانیم آن را یک هنر معرفی کنیم که با حرکت ظریف دست متخصصین رتبه وب سایت شما را بالا میبرد یا این که آن را یک علم گسترده بدانیم که تبدیل به صنعتی بزرگ شده است! سئو از دیدگاه شما هر چه قدر شیرین یا تلخ باشد یا آن را ساده پندارید به هر حال یک نیاز متداول و عمومی برای انواع وب سایتها است. فرآیندی که طی شدن آن دروازه ای برای شروع سایر خدمات مثل بازاریابی دیجیتال یابرندینگ است.
آن چه که امروز از سئو می دانیم را مدیون آزمایش ها و آزمون و خطا های متعددی هستیم که دیروز توسط کارشناسان انجام شده است. پشت هر موفقیتی که در امر سئو رخ میدهد یا هر شکستی که در این دوران شاهد آن بودیم تلاش عده ای نهفته است که وقت خود را برای ارزیابی تاثیر عواملل مختلف در موفقیت با سئو بررسی کرده اند.
در حال حاضر خوب میدانیم که رمز و راز سئو کاملا فاش نشده است و برای تاثیر فاکتورهای مختلف باید تست و ارزیابی انجام داد. در فست سئوو تاثیر چند فاکتور مهم در رنک سایت را مورد برررسی قرار دادیم که در ادامه میخوانید:
تا به حال به این فکر کرده اید دنیا که نه، بهتر است بگوییم صنعت سئو تا چه حد پیش رفته است و چه اندازه ای دارد؟ راستش را بخواهید سئو در طول پنج سال اخیر خیلی از آن چه فکرش را میکنید بزرگ تر شده است. نتایج جستجوهای ایرانی به کنار؛ هم اکنون که شما مشغول مطالعه این مطلب هستید در هر ثانیه ۳٫۵ میلیون نفر در حال جستجو مطلب در گوگل پیرامون سئو و بهینه سازی محتوا هستند. جالب تر این که همزمان با این جستجو حدود سه برابر همین تعداد کاربر یعنی ۹٫۱۱ میلیون نفر در هر ثانیه محتوا جدید و اطلاعات تازه در ارتباط با سئو در گوگل بارگذاری میکنند.
حال باید بزرگی این دنیا را بهتر درک کنید. این دنیا عاشقان زیادی دارد. تنوع موضوع سئو باعث شده هر کاربری که تا دیروز تنها یک جستجوکننده کنجکاو در گوگل بوده است امروزه با اصول و استراتژیهای ابتدایی سئو آشنا باشد و در این زمینه کسب وکار جدیدی راه انداخته باشد. اما به هر حال به خوبی میدانیم که هر شرکت سئو قابل اعتماد نیست.
برخی از این آمار خواندنی در ارتباط با علاقمندی مردم دنیا به سئو را در ادامه بخوانید و سپس ببینید خودتان واقعا چه قدر به دنیا بهینه سازی وبب علاقمند هستید.
ادامه مطلب ...