هزار و یک شبکه اجتماعی فعال در حال حاضر وجود دارد که تک تک معروف ترین آنها برای بازاریابی محصولات شما مفید هستند. البته که هر یک از این شبکههای اجتماعی نظیر فیس بوک، لینکدین، توییتر، اینستاگرام و …امکانات و طرفداران خود را دارند؛ اما انتخاب رسانه ای موثر برای کارآفرینی که هنوز با محدودیت منابع مالی خود دست و پنجه نرم میکند و گرفتار مشکلات دیگری به صورت همزمان است کمی مشکل است. گاهی انتخاب بهترین عرصه برای سرمایه گذاری و شروع بازاریابی شبکههای اجتماعی مشکل است و انتخاب ناآگاهانه ناکارآمد و ناموفق خواهد بود.
با شناخت اصول مهمی که در ادامه میخوانید دسترسی به بازار هدف در شبکههای اجتماعی برای شما آسان تر خواهد شد.
با گذر زمان و هوشمند شدن موتورهای جستجو دیگر تغییرات زیادی در نتایج جستجو دیده می شود و نتایج جستجو نسبت به موقعیت جغرافیایی مخاطب خود واکنش نشان داده و تغییر پیدا کرده است. به این شکل که گوگل در انجام جستجوهای خود موقعیت محلی کاربر را در نظر گرفته و در آن لحاظ می کند بنابراین باید این بخش را به طور حتم در عملیات سئو در نظر گرفت.
در طی سالیان اخیر انجام عملیات سئو محلی و جغرافیایی بسیار گسترش یافته است، زیرا مخاطبان می توانند با جستجو عبارت و کلمات مورد نظر خود به شکل جغرافیایی نتایج بهتری را از موتورهای جستجو پیدا کنند. برای مثال شما عبارت بهترین پارک اصفهان را جستجو کنید. لیستی از پارک های منحصر به اصفهان و تصاویر مرتبط به آن برای شما به نمایش گذاشته می شود. به این نوع از نتایج در واقع نتایج جستجو محلی یا با نام دیگر local serp گفته می شود. بنابراین یکی از بخش های مهم در انجام عملیات سئو محلی مکان دار کردن سایت می باشد.
یکی از روش های انجام عملیات سئو محلی، ثبت سایت در گوگل مپ می باشد. چناچه اطلاعات اصلی مرتبط به سایت شما، نوع حرفه و کسب و کار شما در گوگل مپ ثبت نشده باشد در این صورت نمی تواند جایگاهی در بخش نتایج محلی جستجوی گوگل داشته باشد. تا حد ممکن آدرس دهی را دقیقق انجام دهید، زیرا این بخش باید مورد تایید کارشناسان گوگل نیز قرار گیرد.
عنوان صفحه با کلمه کلیدی جغرافیایی، صفحاتی که دارای کلمات کلیدی و نشانه گذاری تگ های htmll جغرافیایی می باشند رتبه بهتری نسبت به نتایج جستجو محلی دریافت می کنند. استفاده از کدهای اسکیما کمک زیادی در افزایش جایگاه سایت در نتیجه های جستجو محلی انجام می دهد.
یکی دیگر از عوامل موثر در بهبود جایگاه رتبه در نتیجه محلی ساخت بک لینک ها می باشد. ساختن صفحه گوگل پلاس و سبب موفقیت آمیز بودن انجام عملیات سئو سایت محلی می شود. چناچه عنوان صفحه گوگل پلاس و عنوان سایت یکی شوند سبب بهترشدن تشخیص آن جهت خزنده هایی گوگل پلاس خواهند شد. توصیه می گردد تا آدرس و همچنین نشانی کامل محل کار را به همراه کد شهر و کدپستی در سایت درج کرده تا گوگل رابطهه بین گوگل مپ و سایت را بفهمد. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در جایگاه سایت در نتیجه محلی گوگل و دیگ موتورهای جستجو اشتراک گذاری سایت در شبکه های اجتماعی، تعداد بک لینک های باکیفیت و حضور در دایرکتوری محلی می باشد.
منبع: انجام عملیات سئو محلی
با ورود به سال جدید بر آن شدیم تا با تازه های سئو سایت همراه باشیم. الگوریتم گوگل در سال ۲۰۱۷ و تغییرات سئو سایت بخش مهمی است که کارشناسان حوزه سئو و بهینه سازی سایت به دنبال آن خواهند بود. سئو و اعمال آن بر روی سایت با روش های بهینه سازی داخلی و خارجی وب سایت جهت احراز رتبه بهتر در نتیجه جستجو امکان پذیر است.
سئو سایت در واقع بهترین روش جهت ایجاد ترافیک طبیعی بدون انجام هزینه های سنگین می باشد. در حال حاضر هر سایتی می تواند با مراجعه به سرویس تبلیغاتی گوگل به نام adwordss با کلماتی که دلخواه و مورد نظر آن سایت می باشد در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرد، ولی این کار به پرداخت هزینه بسیار زیادی نیاز می باشد. البته این بخش دوره ای و برای مدت مشخص اتفاق خواهد افتاد و دوباره برای این
کار نیاز به تقبل هزینه است. بنابراین به هیچ وجه این کار صرفه اقتصادی ندارد.
در صورتی که با استفاده از سئو سایت و با پرداخت هزینه بسیار کم سبب خواهید شد ترافیک مورد نظر به سمت سایت شما روانه گردد و این کار را به طور طبیعی صورت داده اید و این روش در دراز مدت سود آوری خوبی را به سمت شما روانه خواهد کرد. سئو باید منطبق بر تغییرات صورت گرفته در روبات ها و خزنده های موتورهای جستجو اعمال شود برخی تغییرات الگوریتم گوگل در سال ۲۰۱۷ و تغییرات سئو سایت منطبق بر آن سبب شده است تا کارشناسان و متخصان بخش سئو حرفه ای نیز استراتژی و هدف گذاری خود را با آن تغییر داده و نوع عملیات خود را با آن منطبقق نمایند. که در ادامه به برخی از این تغییرات خواهیم پرداخت. ادامه مطلب ...