گاهی همه چیز مطابق با میل کاربر یا بازدید کننده پیش نمیرود. مطالب با تمام تلاشی که به کار برده اید چندان جذاب و قانع کننده نیست. این وضعیت نه فقط برای وب سایتهای تازه کار که اوضاع بحرانی تری را تجربه میکنند بلکه برای تمام کهنه کاران مورد اعتماد گوگل هم ممکن است رخ دهد.
یک صفحه از وب سایت شما توسط بازدیدکننده باز میشود و گوگل به سرعت متوجه این قضیه میشود، اما چیزی نمیگذرد که همزمان با همین صفحه جستجو دیگری انجام میشود و وب سایت شما بدون معطلی بسته میشود. این فرآیند همان سرنوشت تلخ و فاجعه بزرگی است که اغلب وب سایتها از آن میترسند. همان چیزی که در نمایش آمار مربوط به هر سایت از آن به عنوان نرخ فرار یاد میشود.
اما نرخ فرار چیست؟ نرخ فرار چگونه محاسبه میشود؟ به عنوان یک مدیر وب سایت چگونه میتوان فهمید نرخ فرار چه طور اتفاق افتاده است و چه عاملی بیش تر در افزایش آن دخیل بوده است؟ پاسخ تمام این سوالات را در مطلب امروز و پس از آشنایی با نرخ فرار سایت خواهید یافت.
ادامه مطلب ...
هم اکنون که در حال مطالعه این مطلب هستید هزاران وب سایت در جهان مشغول تدوین و پیش بینی قوانین جدید سئو در سال ۲۰۱۷۷ هستند. پیش بینیها هم تا حد زیادی قابل حدس هستند. تجربه کاربری، وب سایت سازگار با موبایل یا تولید محتوا کاربرپسند که تقریبا پیش بینیهایی تکراری هستند چون برخی از اصول در سئو دائمی و غیرقابل تغییر اند. حال نوبت به پیش بینیهای متفاوت و دور از تصوری میرسد که دید شما را نسبت به سئو تغییر میدهد. پیش بینیهای باورنکردنی اما واقعی درباره سئو در آینده که چشمان شما را نسبت به تغییراتسئو در اطرافتان بازتر میکند.
حال گوگل با گذشته آن تفاوتهای زیادی دارد. نزدیک به هشت سال از زمانی که جستجوها در گوگل کلی و بدون حساسیت انجام میشد میگذرد و گوگل در این مدت بالغ شده است. تا دیروز کاربران عبارت “شرکت سئو” را در گوگل جستجو میکردند و با سیلی از نتایج حتی غیرمرتبط و بیهوده مواجه میشدند؛ اما امروز کاربر خیلی جزئی تر جستجو میکند و این بار به جای “شرکت سئو” از “شرکت سئو ارزان” استفاده میکند. در واقع هوش مصنوعی به کاربرده شده در راستا تحقق پروژه سئو معنایی گوگل باعث شده است این موتور جستجو همچون یک انسان با کاربر اینترنتت برخورد کند و همه چیز حال و هوایی طبیعی و واقعی به خود گیرد. با سئو معنایی استراتژیها برای که یک سئوکار یا کسی که قرار است در سال ۲۰۱۷ به سئو وب سایت خود بپردازد نیز تغییر خواهد کرد. شناخت همین استراتژیهای سئو معنایی نقطه اوج شما در گوگل خواهد بود.
هر چه میگذرد افراد بیش تری به اهمیت سئو پی میبرند و متوجه ضرورت جایگاه وب سایت خود در گوگل برای رونق کسب و کار میشوند. هجمه کاربران و مدیران وب سایتها برای بهره مندی از سئو باعث شده است عرصه رقابت در گوگل بیش تر شبیه به میدان نبرد باشد. در میدانن نبرد هر حرکت شما روی رقیب تاثیر میگذارد و بنابراین هر گامی که بر میدارید، گامی که در حکم استراتژی کسب وکار شما خواهد بود، باید کاملاا آگاهانه باشد.
فست سئو پیش از این مقدمات این رقابت را فراهم کرده است و گامهای اساسی برای طراحیاستراتژی برد در سئو راتدوین و پیش بینی کرده است. تنها کافی است شما هم از استراتژیهای برد در سئو پیروی کنید تا پیروز قطعی میدان شوید.
انتخاب صفحات برای بهینه سازی
اگر مطالب آموزشی فست سئو را دنبال کرده باشید حتما میدانید که مفهوم سئو ارزان شعاری بیش نیست و پیچیدگیهای سئو آن را به فرآیندی پرچالش، پر زحمت و البته هزینه بر تبدیل کرده است. حال که بودجه فعالیت شما محدود است بهتر است پیش از اقدام برای سئوصفحات خاص و حساس را در سایت خود گلچین کنید و سئو را با همان صفحات شروع کنید.
مقایسه ابتدایی با رقبا
در سئو On-page بخشهایی به عنوان راهبرد مورد آنالیز قرار میگیرند که لازم است شما هم با آنها آشنا باشید:
ادامه مطلب ...
تولید محتوا یا بازاریابی محتوا دقیقا مشابه با کاشت یک نهال است. بذر این نهال ایدههایی است که در سر میپرورانید. اراده میکنید و این بذر را در کشتزار فضای اینترنت قرار میدهید. منتظر میمانید اما نتیجه نمیدهد. زمین اینترنتی شما هنوز هم خشک و بی حاصل است! کارشناسان وو متخصصان سئو این بی رونقی را ناشی از عدم توجه به اصولی میدانند که مجموعا علم بازاریابی محتوا را تشکیل میدهد.
این مشکل بنیادی است. مخاطبان هدف خود را نمیشناسید، اهداف کسب وکارتان نامشخص است و حواستان را جای دیگری جا گذاشته اید؛ آن وقت انتظار دارید محصول خوبی برداشت کنید و گوگل هم از شما رضایت داشته باشد. همه این اشتباهات در مدیریت یک سایت خصوصا در بخش محتوا عدم درک درست از مفهومتولید محتوا یا بازاریابی محتوا است. سرمایه زیادی در این فعالیت به هدر میرود و در انتها همه چیز در بی ثمری تمام میشود. این اشتباهات را با شناخت ترفندهای بازاریابی محتوا جبران کنید و این بار محتوایی از نو بسازید.