فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

فست سئو

آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت با لینک مستقیم و توضیحات و معرفی سایت های سئو

بررسی مزایا و معایب ترجمه ماشینی

با توجه به این که در دنیای امروز، حجم زیادی از مطالب، ویدیوها و سخنرانی ها وجود دارد که باید ترجمه شود و اکتفا به مترجمین انسانی نمی تواند جوابگو باشد، به همین دلیل نرم افزارهای ترجمه که چندین دهه است بر روی آن ها کار می شود تحت عنوان ترجمه ماشینی به کمک انسان آمده اند. این نرم افزارها در ساده ترین شکل خود، می توانند متن را ترجمه کرده و به صورت متنی دیگر تحویل دهند. البته نرم افزارهای ترجمه فعلی نیز هنوز نیاز به بررسی دارند تا بتوانند به نرم افزارهای قوی تبدیل شوند.

مزایای ترجمه ماشینی

۱-    مهمترین مزیت این نوع ترجمه این است که اگر حتی فردی به زبان مبدا آشنایی نداشت هباشد، می توان متن خود را به این نرم افزارها بدهد وترجمه شده آن را تحویل بگیرد.

۲-    سرعت ترجمه توسط این نرم افزارها بالا است. زمانی که خود شما بخواهید یک متن خارجی را ترجمه کنید، چون آشنایی با آن زبان ندارید باید به سراغ فرهنگ لغت رفته و هر کلمه را جداگانه در آن پیدا کنید این کار زمان بر است ولی با این نرم افزارها، حداقل کار این است که سریعا متن را به صورت تحت الفظی ترجمه می کند و شما معانی کلمات را سریع تر پیدا خواهید نمود.

۳-    هزینه ترجمه با ترجمه ماشینی کمتر است. زمانی که در یک سازمان بخواهند بخشی را برای ترجمه قرار دهند باید چندین مترجم استحدام کنند که هزینه حقوق این افراد و امکانات آن ها باید در نظر گرفته شود ولی اگر از برنامه های ترجمه استفاده شود فقط کافی است ۲-۱ مترجم استخدام شود که ویرایش نهایی متن ترجمه شده توسط کامپیوتر را انجام دهند.

معایب ترجمه ماشینی

۱-    مهمترین عیب این نوع ترجمه، کیفیت پایین آن است. این نرم افزارها همانند سایر نرم افزارهای کامپیوتری، براساس کدها و الگوریتم هایی طراحی شده اند لذا ترجمه روان و با کیفیت ارائه نمی کنند و متن ها را غالبا به صورت کلمه ای ترجمه می کند لذا نمی تواند به خوبی مفهوم متن را انتقال دهد.

۲-    در ترجمه ماشینی متون علمی میزان ابهام کمتر از ترجمه ماشینی متون ادبی است زیرا در متون ادبی، احساسات و فرهنگ وجود دارد و ماشین قادر نیست که در ترجمه خود ظرافت به خرج دهد تا بتواند ابعاد مختلف متن را برای خواننده بیان کند.

۳-    ترجمه ماشینی، کلیتی از متن مورد نظر را ارائه می کند و این موضوع به ویژه در مورد متون تخصصی، یک عیب بزرگ به حساب می آید

منبع : بررسی مزایا و معایب ترجمه ماشینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.